افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

جوانی در فوتبال ایران «شعار» است/ روز به روز بدتر از دیروز می شویم

  • کد خبر : 172634
جوانی در فوتبال ایران «شعار» است/ روز به روز بدتر از دیروز می شویم

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، همایون شاهرخی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی برای حضور در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا اظهار داشت: فوتبال یکی از ورزش هایی است که طرفداران زیادی دارد. . و بسیاری از هواداران مسابقات فوتبال را در سراسر جهان دنبال می کنند. این پیشکسوت فوتبال […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، همایون شاهرخی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی برای حضور در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا اظهار داشت: فوتبال یکی از ورزش هایی است که طرفداران زیادی دارد. . و بسیاری از هواداران مسابقات فوتبال را در سراسر جهان دنبال می کنند.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: جام ملت های آسیا یکی از قدیمی ترین مسابقات این قاره است که سال هاست برگزار می شود و تیم ملی کشورمان قبل از انقلاب سه بار به مقام قهرمانی رسیده بود اما متاسفانه اینطور نبوده است. ما بیش از 40 سال است که توانسته ایم قهرمانی را به دست بیاوریم و امیدواریم این بار این اتفاق بیفتد و بتوانیم در فصل 18 قهرمانی را کسب کنیم.

وی در خصوص نفرات تیم ایران نیز گفت: با چه روشی نتوانستیم در جام ملت های آسیا قهرمان شویم؟ حالا با مربی ایرانی که فوتبال کشورمان را خوب می شناسد و لیگ را خوب می شناسد در جام ملت ها شرکت می کنیم و امیدوارم تیم ملی بتواند در جام ملت ها موفق باشد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: انتخاب بازیکنان فقط بر عهده مربی است و در صورت نتیجه نگرفتن باید پاسخگو باشد. بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند همگی از نظر فنی در سطح بالایی هستند. لژیونرهایی داریم که در اروپا خوش درخشیدند و اکثر تیم های معتبر اروپایی آنها را می شناسند. بازیکنان مهمان لیگ برتر جزو بهترین های لیگ هستند. شاید برخی بازیکنان از دست رفته باشند، اما این سرمربی است که بر اساس تفکر فنی و تاکتیکی بازیکنان را انتخاب می کند.

همایون شاهرخی درباره اینکه آیا جوانان در این مقطع می توانند به تیم ملی کمک کنند، گفت: بحث جوانان از شعار به واقعیت رسیده است. متأسفانه جوانی در فوتبال ما شعار است و نمی توان آن را به یکباره انجام داد.

وی گفت: فوتبال ورزشی است که اگر برنده شود دلها را شاد می کند و اگر از دست برود فوتبالدوستان غمگین می شوند. بنابراین باید اصولی برای جوان سازی تیم ملی عمل کرد. این کار باید به آرامی و بدون آسیب رساندن به تیم ملی انجام شود. در جام ملت ها باید از بازیکنان باتجربه استفاده کنیم. آنهایی که می توانند در ثانیه موثر باشند و نتیجه را به نفع انتخاب رقم بزنند.

این کارشناس فوتبال در خصوص انتقاد سرمربی تیم ملی برای دعوت از بازیکن قدیمی مثل امید ابراهیمی، تصریح کرد: در مورد شخص خاصی صحبت نمی کنم. این تصمیم کادر فنی است و کادر فنی باید پاسخگوی انتخاب خود باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر توقع قهرمانی این تیم در جام ملت های آسیا را دارد، گفت: امید همیشه هست اما با واقعیت تفاوت زیادی دارد. اگر واقع بین باشیم باید قبول کنیم که سطح فوتبال آسیا از ما بالاتر است و برای رسیدن به آن باید تلاش بیشتری کنیم. درست است که در فوتبال ما 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه می آیند، اما این بدان معنا نیست که فوتبال ما سطح بالایی دارد.

وی که سال ها در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته، ادامه داد: متاسفانه روز به روز بدتر می شویم نه سال به سال و فدراسیون فوتبال و مدیران ورزش باید تلاش کنند تا تیم ملی کشورمان بالاتر باشد. قبل از.” فدراسیون باید بازی های تدارکاتی خوب، حمایت کامل و اجرای خوب انجام دهد تا فوتبال ما رشد کند، البته در فوتبال همیشه اتفاقات بدی رخ می دهد و می تواند نتیجه را به نفع حریف تغییر دهد، مثل بازی های انتخابی المپیک که تیم امید ما. که در مقابل هنگ کنگ شکست خورد و از مسابقات کنار رفت.

همایون شاهرخی با انتقاد از اینکه در سال های اخیر هیچ ستاره ای در فوتبال ایران وجود ندارد، گفت: دلیل آن مشخص است. وقتی حمایتی وجود ندارد، نمی توانیم انتظار بازیکنان بزرگی داشته باشیم. وقتی به بیراهه رفتیم حتماً دچار مشکل می شویم. ما باید به تجهیزات اولیه اهمیت بیشتری بدهیم. پول نمی تواند همه مشکلات را حل کند اما باید تلاش کنیم تا در فوتبال پایه موفق باشیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: البته اتفاقات ناخوشایندی که در یکی دو سال اخیر در تیم های پایه رخ داده باعث شده خانواده ها انگیزه ای برای تشویق فرزندان خود به ورزش و فوتبال نداشته باشند. این داستان تا زمانی که محیط زیست ناسالم نباشد ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت دوران مربیگری او در تیم ملی با الان چیست، گفت: تفاوت زیادی وجود دارد. در آن زمان پردیس های خوبی ساخته شد، بازیکنان بزرگی داشتیم و مسابقات تدارکاتی قابل قبولی هم تدارک دیده شد، اما متاسفانه در حال حاضر با تیم هایی بازی می کنیم که برای فوتبال ما سودی ندارند و فقط یک بار هستند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: درست است که این بردها در رنکینگ جهانی ما را در جایگاه خوبی قرار داد اما در مسابقات رسمی و مقابل تیم های مطرح این دیدارها هیچ فایده ای برای ما نداشت و انتظارات را برآورده نکرد. بنابراین برای حضور موفق در کشورهای آسیایی و جام جهانی باید تلاش کنیم تا با تیم هایی در خور بازی و استفاده بازی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من هم مانند هر ایرانی برای تیم کشورم آرزوی موفقیت دارم. با انگیزه ای که از کادرفنی و ملی پوشان دیدم امیدوارم این تیم بتواند طلسم 40 ساله را بشکند و قهرمان جام ملت های آسیا شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.