افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

7 مربی تاریخ ساز جام ملت ها/ قهرمانی ایران با «رییس» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 172315
7 مربی تاریخ ساز جام ملت ها/ قهرمانی ایران با «رییس» – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت های آسیا در طول تاریخ با نام های درخشان مربیانی همراه بوده است که تیم های خود را به قهرمانی رساندند و تاریخ ساز شدند. اگرچه بسیاری از مربیان با وجود عملکرد عالی تیم های خود و کسب نتایج مثبت در این مسابقات نتوانستند به آرزوهای خود برسند. کنفدراسیون […]

به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت های آسیا در طول تاریخ با نام های درخشان مربیانی همراه بوده است که تیم های خود را به قهرمانی رساندند و تاریخ ساز شدند. اگرچه بسیاری از مربیان با وجود عملکرد عالی تیم های خود و کسب نتایج مثبت در این مسابقات نتوانستند به آرزوهای خود برسند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 64 ساله خود شاهد 16 مربی بوده است که این عنوان را کسب کرده اند، در حالی که بسیاری دیگر برای رسیدن به این شاهکار تلاش کرده اند. پایگاه خبری winwin در گزارشی به 7 مربی سرشناس تاریخ جام ملت های آسیا پرداخته است.

محمد رنجبر – تیم ملی ایران 1351

پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا 1968 در خانه با هدایت محمد بیاتی، این تیم در دور بعد که در سال 1351 در تایلند با هدایت محمد رنجبر برگزار شد، توانست عنوان خود را حفظ کند. رنجبر تنها مربی ایرانی قهرمان خارج از خانه جام ملت ها. شاگردان رنجبر در دیدار پایانی مقابل کره جنوبی عملکرد درخشانی داشتند و حسین کلانی و علی جباری پس از دو وقت اضافه گل های پیروزی را به ثمر رساندند.

تیم ایران در جام ملت های آسیا 1972 با 5 برد و بدون باخت نتیجه ای تاریخی به ثبت رساند که قهرمانی این تیم را ارزشمندتر می کند. تیم فوتبال ایران برای اولین بار در جام ملت های آسیا به این موفقیت دست یافت و موفق شد خارج از خانه به عنوان قهرمانی دست یابد تا محمد رنجبر معروف به «رئیس» فوتبال ایران در تاریخ ماندگار شود.

خلیل الزیانی – تیم ملی عربستان 1984

خلیل الضیانی در اولین حضور خود در جام ملت های آسیا در سال 1984 در سنگاپور هدایت تیم ملی عربستان را بر عهده داشت، جایی که الاخدر با هدایت او به یک رکورد تاریخی دست یافت، شاهین سبز اولین تیمی بود که عنوان قهرمانی آسیا را در اولین دوره کسب کرد. نیمی از آنها حضور خود را به دست آوردند.

تیم سعودی در مرحله گروهی ناکام ماند و با یک گل قهرمان مدافع کویت شد تا در مرحله حذفی صعود کند. شاگردان الزیانی در فینال تیم الاخدر چین را با دو گل شکست دادند و قهرمان جام ملت های آسیا شدند.

الزیانی در المپیک 1984 نیز مربیگری تیم ملی عربستان را برعهده داشت که آنها به دور دوم راه یافتند و در نهایت توسط مکزیک حذف شدند. قهرمانی در لیگ عربستان با الفتفقان در سال 1976 و قهرمانی در جام ولیعهد در سال 1977 از دیگر افتخاراتی بود که او در عربستان به دست آورد.

خلیل الزیانی، مربی قهرمان جام ملت ها با عربستان

فیلیپ تروسیه – تیم ملی ژاپن 2000

فیلیپ تروسیه فرانسوی پس از کسب موفقیت های بزرگ در مربیگری تیم های ملی در قاره آفریقا، در سال 1998 به آسیا سفر کرد تا سرمربی تیم ملی ژاپن شود. او به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین مربیان قاره معرفی کرد. او با تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت های آسیا ۲۰۰۰ در لبنان قهرمان شد تا عناوین خود را افزایش دهد و دومین قهرمانی سامورایی ها را به دست آورد.

تیم فوتبال ژاپن در این رقابت ها در 6 مسابقه 21 گل به ثمر رساند و پیروزی های بزرگی را مقابل عربستان، ازبکستان و عراق به دست آورد و با شکست مجدد عربستان در دیدار پایانی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

پس از آن تروسیا تیم ملی ژاپن را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2002 رساند، سپس سرمربی تیم ملی قطر بود اما نتوانست این تیم ملی را به دستاوردهای چشمگیری برساند. قطر در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2004 حذف شد و ناکام ماند.

محمود الجوهری – اردن 2004

تیم ملی فوتبال اردن هدف مورد نظر خود را با محمود الجوهری مربی فقید مصری که از سال 2002 تا زمان مرگش در سال 2012 به عنوان مدیر فنی و برنامه ریز استراتژیک فوتبال اردن فعالیت می کرد، پیدا کرد.

الجوهری با تیم ملی فوتبال اردن به موفقیت های شگفت انگیزی دست یافت. او برای اولین بار در دوران حرفه ای خود در فینال جام ملت های آسیا 2004 حاضر شد تا دوران حرفه ای خود را تکمیل کند.

تیم ملی اردن در جام ملت‌های آسیا 2004 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت که با تساوی بدون گل مقابل کره جنوبی شروع شد و سپس با گل‌های خالد سعد و انس الزبون به پیروزی مقابل کویت رسید. اردن در آخرین دیدار گروهی خود مقابل امارات به تساوی بدون گل دست یافت تا مرحله گروهی را با یک برد و دو تساوی به پایان برساند.

محمود الباشا در بازی یک چهارم نهایی مقابل ژاپن با یک گل در دقیقه 11 حریف خود را پیش انداخت و الجوهری قبل از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی اعلام کرد که ورود اردن به مرحله یک چهارم نهایی اتفاقی نبوده است. اما تیم فوتبال ژاپن پس از دو دقیقه بازی را به تساوی کشاند و وقت قانونی را با تساوی به پایان رساند.

در ضربات پنالتی بین اردن و ژاپن یک اتفاق جنجالی رخ داد که محمد صالح صبحی الدین، داور مالزیایی تصمیم گرفت محل اجرای ضربات پنالتی اول و دوم را تغییر دهد و در نتیجه باعث شد تا دو تیم به سمت دیگری بروند. دروازه. برای زدن ضربات باقی مانده

این تصمیم بحث برانگیز روحیه بازیکنان اردنی را متزلزل کرد و آنها چهار ضربه آخر را از دست دادند در حالی که تیم ژاپن دو ضربه را به گل تبدیل کرد.

میلان ماچالا – حضور در تیم های عربی با موفقیت نسبی

میلان ماچالا سرمربی چک به خاطر موفقیت‌هایش با تیم‌های عربی در جام ملت‌های آسیا مشهور بود و در سال 1996 تیم کویت را به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات امارات رساند و سپس با کلین شیت مقابل میزبان شکست خورد.

در سال 2000 هدایت تیم ملی عربستان را بر عهده گرفت، اما پس از شکست مقابل ژاپن در دور اول مسابقات از سمت خود برکنار شد و ناصر الجوهر جایگزین او شد.

در سال 2004 ماچالا در جام ملت های آسیا هدایت عمان را برعهده داشت و با قهرمانی در این مسابقات برای اولین بار در تاریخ این مسابقات و با هزینه تایلند به نتایج مثبتی دست یافت. آنها با دو گل بدون تساوی 2-2 مقابل تیم ایران، مقابل ژاپن متحمل شکست شدند.

7 مربی تاریخ ساز جام ملت ها/قهرمانی ایران با

جوروان ویرا – عراق 2007

جوروان ویرا برزیلی در جام ملت های آسیا 2007 هدایت تیم عراق را برعهده داشت و در اولین حضور خود در آسیا با این تیم به یک رکورد تاریخی دست یافت.

تیم فوتبال عراق در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت و به پیروزی های مهمی دست یافت که مهمترین آن پیروزی مقابل عربستان و ایران در مرحله گروهی بود. «شیرهای بین النهرین» در دیدار پایانی بار دیگر شاهین سبز را شکست دادند و عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کردند.

شیرهای بین النهرین در این رقابت ها موفق شدند استرالیا و کره جنوبی را شکست دهند و یونس محمود، ستاره عراقی نیز موفق شد گل ارزشمندی به ثمر برساند و در دیدار فینال مقابل عربستان به لیگ دسته یک تیمش دست یابد.

او تنها دو ماه قبل از شروع مسابقات هدایت تیم عراق را برعهده گرفت، اما توانست هماهنگی و انسجام بین بازیکنان ایجاد کند که نتیجه آن ثبت رکوردی تاریخی بود.

فلکس سانچز – قطر 2019

فلیکس سانچز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتبال قطر با شکست دادن ژاپن در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر یک، قهرمان جام ملت های آسیا 2019 شد. علاوه بر این همه بازیکنان آنها جوایز انفرادی را برای ارتقای جایگاه این تیم در قاره آسیا کسب کردند.

در دنیای مربیگری، مربیان اغلب به دلیل تخصص در یک زمینه، چه مربیگری در باشگاه‌ها، تیم‌های ملی یا رده‌های سنی شناخته می‌شوند، اما فلیکس سانچز، مربی اسپانیایی، زمانی که در سال 2006 به قطر رفت و در این تیم کار کرد، این قانون را زیر پا گذاشت.

سانچز پس از چندین سال حضور در قطر، کار خود را با تیم های ملی قطر آغاز کرد و تیم زیر 19 سال را به جام ملت های آسیا 2014 هدایت کرد، سپس این تیم را به جام جهانی زیر 20 سال 2015 رساند و به جواز حضور در المپیک 2016 نزدیک شد. بازی ها. بازی ها اما ناموفق بود. او در سال 2017 به عنوان مربی اولین تیم ملی قطر منصوب شد و هدایت این تیم را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در سال 2019 و کسب اولین عنوان آسیایی برای آنانی ها بر عهده گرفت.

7 مربی تاریخ ساز جام ملت ها/قهرمانی ایران با
سانچز قطر را قهرمان جام ملت ها کرد
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.