افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

فرار کارگران مزرعه خارجی صدها میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته است

  • کد خبر : 172143
فرار کارگران مزرعه خارجی صدها میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته است

به گفته بازار، «جنگ در نوار غزه که از اوایل اکتبر آغاز شد، تأثیر مادی قابل توجهی بر بخش کشاورزی اسرائیل به طور کلی، و منطقه مرزی نوار غزه و شمال اسرائیل به طور خاص و در نتیجه آن داشته است. شرکت کشاورزی معروف مهدرین رژیم صهیونیستی در تجارت شرکت های کشاورزی می گوید. این […]

به گفته بازار، «جنگ در نوار غزه که از اوایل اکتبر آغاز شد، تأثیر مادی قابل توجهی بر بخش کشاورزی اسرائیل به طور کلی، و منطقه مرزی نوار غزه و شمال اسرائیل به طور خاص و در نتیجه آن داشته است. شرکت کشاورزی معروف مهدرین رژیم صهیونیستی در تجارت شرکت های کشاورزی می گوید.

این شرکت سرمایه گذاری کشاورزی و صادرکننده بزرگ مرکبات و سایر محصولات کشاورزی رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه سوم سال 2023 بیش از 160 میلیون مثقال (43.8 میلیون دلار) از دست داده است و پیش بینی می شود وضعیت با جنگ در غزه بدتر می شود و وضعیت مالی شرکت بدتر می شود.

سایت اقتصادی اسراییلی «گلوبز» با استناد به گزارش شرکت مهدرین، زیان هنگفت این شرکت در سه ماهه سوم را ناشی از کاهش ارزش دارایی های آن و رها شدن زمین توسط این شرکت اعلام کرد. ایجاد منافع .

این شرکت می‌گوید که مدیریت آن یک استراتژی برای بهبود کارایی عملیات کشاورزی خود در اسرائیل ایجاد کرده است که شامل رها کردن زمین‌های بی‌سود و گسترش دامنه عملیات خود در مناطق سودآور است.

در مورد خسارات جنگ، مهدرین می‌گوید درآمد او عمدتاً به فصل برداشت مرکبات و آووکادو در اسرائیل بستگی دارد، که انتظار می‌رود در زمان انتشار نتایج نهایی سه ماهه خود بر نتایج شرکت تأثیر بگذارد.

مهدرین دارای باغ ها و مزارع به مساحت 4000 دونوم (40 هزار متر مربع) در منطقه مرزی نوار غزه است که بر اساس بیانیه شرکت، کارگران آن تا پایان نتوانستند به این باغ ها و مزارع دسترسی داشته باشند. نوامبر گذشته، و تنها برخی از آنها در دسامبر. در گذشته آنها به زمین دسترسی داشتند و خسارات قابل توجهی از جمله تخریب سیستم آبیاری و انبارها و همچنین خسارت به محصولات فصلی را در آنجا مشاهده کردند.

این شرکت ادعا می کند که اکثر کارگران برداشت معمولاً ساکنان سرزمین های فلسطینی و کارگران خارجی به ویژه تایلندی هستند که با جنگ غزه سرزمین های اشغالی را ترک کردند و برخی نیز به عنوان نیروهای ذخیره به ارتش فراخوانده شدند که دارای قدرت بزرگی است. تاثیر بر برداشت و فساد. بیشترش داره

به گفته این شرکت، بهره وری یک کارگر داوطلب تقریباً معادل 10 درصد بهره وری یک کارگر ماهر است. علاوه بر این، حقوق کارگران به دلیل کمبود نیروی کار و هزینه آوردن آنها از مناطق مختلف اسرائیل 40 درصد افزایش یافته است.

کشاورزان شهرک های صهیونیست نشین در مجاورت نوار غزه و منطقه اشغالی نقب غربی با خسارت مستقیم و غیرمستقیم جنگ مواجه هستند و کشاورزانی که مزارع و باغ های آنها در الجلیل علیا نزدیک مرز لبنان قرار دارد نیز متحمل خسارات سنگینی شدند. به خصوص که بسیاری از کارگران خارجی اسرائیلی را ترک کرده اند و کارگران فلسطینی اجازه ورود به اسرائیل را ندارند. (تقریباً 70 درصد از مراتع، میوه‌ها، انگور و باغ‌های بادام در جلیل علیا و جولان اشغالی یافت می‌شود.)

داده های اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می دهد که مزارع در منطقه مجاور نوار غزه 30 درصد از زمین های مورد استفاده برای کشت سبزیجات در اسرائیل را تشکیل می دهند.

سایت گلوبس نیز با انتشار گزارشی به اهمیت اراضی نوار غزه برای بازار امنیت و مواد غذایی کشاورزی رژیم صهیونیستی پرداخت.

منطقه اطراف نوار غزه در سرزمین های اشغالی به «نوک سبز اسرائیل» معروف است و علاوه بر مزارع پرورش ماهی، مزارع مرغ و گاو نیز دارد.

آمیت یافراه، رئیس اتحادیه کشاورزان رژیم صهیونیستی می گوید که منطقه مجاور نوار غزه 75 درصد سبزیجات مصرفی در این رژیم، 20 درصد میوه ها، 6.5 درصد شیر و 70 درصد گوجه فرنگی را تولید می کند. محصولات 37 درصد از سطح کشت هویج و کلم و 60 درصد محصول سیب زمینی را تولید می کند.

اگرچه تنها 9.5 درصد از باغ های رژیم صهیونیستی در شهرک های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه قرار دارد، اما 59 درصد از باغ های لیمو و حدود 30 درصد از باغ های پرتقال این رژیم را شامل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.