افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

تعویض 20 میلیون بخاری در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفته است

  • کد خبر : 172117
تعویض 20 میلیون بخاری در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفته است

به گزارش بازار، مجید چگانی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست «معرفی فرصت های سرمایه گذاری طرح ملی جایگزینی بخاری های گازی پربازده با بخاری های گازی کم بازده» که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: مدیران اجرایی. و نمایندگان شرکت های اصلی فولاد کشور. مقدم دانستن مصرف بر تولید انرژی و […]

به گزارش بازار، مجید چگانی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست «معرفی فرصت های سرمایه گذاری طرح ملی جایگزینی بخاری های گازی پربازده با بخاری های گازی کم بازده» که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: مدیران اجرایی. و نمایندگان شرکت های اصلی فولاد کشور. مقدم دانستن مصرف بر تولید انرژی و به طور خاص گاز به ویژه در فصول سرد سال یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور است.

وی افزود: از آنجایی که صنعت گاز کشور بیش از سه دهه است که به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور نقش مهمی در رشد و شکوفایی تولید در بخش های مختلف داشته است، تلاش می شود با رفع این مشکل حداکثر حمایت ممکن را از صنایع انجام دهد. در کشور.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل سرد سال 70 درصد گاز کشور در بخش خانگی مصرف می شود و با توجه به حجم بالای تجهیزات احتراق گاز با راندمان پایین در بخش خانگی، راه حل جایگزینی بخاری های گازی پربازده رده های انرژی B و A با بخاری های گازی با راندمان پایین به مراجع ذیصلاح ارائه و به تصویب شورای اقتصاد رسید.

چگانی تصریح کرد: برنامه ما این است که در مرحله اول اجرای این طرح حداکثر ظرف مدت 5 سال، چهار میلیون و 100 هزار بخاری فرسوده را جایگزین بخاری های فرسوده کنیم. البته چشم انداز بزرگ این طرح تعویض 20 میلیون بخاری است که در مراحل بعدی و پس از طی مراحل قانونی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان عمومی برای مشارکت تمامی اقشار در این طرح گفت: شرکت کنندگان در این طرح برای تعویض هر تعداد بخاری پربازده به جای بخاری های فرسوده از این شرکت گواهی پس انداز دریافت می کنند. و این فرصت در اختیار صاحب گواهی قرار می گیرد: گاز ذخیره شده را در صنعت استفاده کند یا به سایر بخش ها به قیمت دلخواه در بورس انرژی بفروشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه مزایای حضور در این پروژه به دلیل بازدهی سریع بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: مشارکت در این پروژه از نظر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز حائز اهمیت است. ; همچنین کاهش مصرف در بخش داخلی به معنای افزایش درصد گازرسانی به صنایع خواهد بود، یعنی مشارکت در این طرح یک اقدام دوسویه به نفع مردم و صنعت است.

چگانی یادآور شد: کمک به رشد تولید و حمایت از بخش تولیدی اقتصاد راهبردی است که شرکت ملی گاز ایران همواره در فرآیند گازرسانی صنعتی مدنظر دارد. به عبارت دیگر دغدغه این شرکت برای گازرسانی به صنایع و رونق تولید بر اساس تامین منافع ملی است و این دغدغه اگر بیشتر از صاحبان صنایع نباشد کمتر نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.