افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

تحول اقتصاد دیجیتال با توسعه و تغییر در صنعت ارتباطات تسهیل می شود.

  • کد خبر : 172111
تحول اقتصاد دیجیتال با توسعه و تغییر در صنعت ارتباطات تسهیل می شود.

به گزارش بازار، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست تحقق اکوسیستم اقتصاد دیجیتال با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و با حضور دکتر زارعیان معاون خدمات مشتریان، دکتر باقری، توسعه تجارت عمومی مدير، مهندس زارعيان، استاد تحول و ديجيتال و مهندس بيدخم، مدير كل ارتباطات و امور بين الملل شركت گفت: با توجه به […]

به گزارش بازار، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست تحقق اکوسیستم اقتصاد دیجیتال با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و با حضور دکتر زارعیان معاون خدمات مشتریان، دکتر باقری، توسعه تجارت عمومی مدير، مهندس زارعيان، استاد تحول و ديجيتال و مهندس بيدخم، مدير كل ارتباطات و امور بين الملل شركت گفت: با توجه به پيشرفت روزافزون بخش ديجيتالي اقتصاد جهاني، با استفاده از فناوري ها و نوآوري هاي نوين. ، اقتصاد کشورها پویا شده و دائماً در حال تغییر و تحول است. همچنین فاصله بین کشورهای جهان از نظر بهره مندی از فناوری های دیجیتال بر رشد جهانی و اهمیت بخش دیجیتالی اقتصاد تأثیر دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به فناوری های مخابراتی و نقش آن در اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: نرخ رشد اقتصاد دیجیتال هر ساله حدود 10 درصد است که از رشد سالانه کل اقتصاد جهان بیشتر است. در بازارهای نوظهور، اقتصاد مبتنی بر اینترنت هر سال بین 12 تا 25 درصد رشد می کند که تأثیر زیادی بر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری اقتصاد دیجیتال را بزرگتر از اقتصاد اینترنتی می دانند، گفت: اقتصاد دیجیتال چهارمین موج صنعتی شدن در جهان است که باعث شد سرعت پیشرفت و عرضه محصولات و اختراعات جدید به یکباره افزایش یابد. دسترسی به فناوری از یک منطقه جغرافیایی یا طبقه اجتماعی خاصی فراتر رفت و فناوری به جای اینکه مانند گذشته ابزاری در خدمت سیستم ها باشد، خالق سیستم های جدید شد.

مهندس سلطانی تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال که به آن اقتصاد اینترنتی نیز گفته می شود، اقتصادی است که مبتنی بر تراکنش/تعاملات از طریق اینترنت است، در تفاوت اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال می توان گفت؛ اقتصاد دیجیتال یک رویداد بزرگ در عرصه اقتصاد ملی و جهانی است. اما تحول دیجیتال یک برنامه تغییر سازمانی است.

وی بیان کرد که تاثیر دیجیتالی شدن در مناطق و سازمان های مختلف متفاوت است. وی گفت: اقتصادهای توسعه یافته بیشترین رشد اقتصادی را دارند و تمایل چندانی برای ایجاد شغل در این زمینه نسبت به اقتصادهای نوظهور ندارند. از سوی دیگر، تاثیر دیجیتالی شدن در اقتصادهای نوظهور به حدی است که بیشتر تلاش آنها بر ایجاد مشاغل جدید در حوزه دیجیتال متمرکز است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل تمایز تاثیرگذاری فناوری های دیجیتال در کشورهای مختلف، تفاوت در ساختار اقتصادی کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور است. وی تصریح کرد: دیجیتالی شدن در کشورهای توسعه یافته تاثیر بسزایی بر رشد اقتصادی و بهبود بهره وری آنها دارد و باعث می شود مشاغل با مهارت کم و ارزش افزوده پایین در این کشورها حذف و با نیروی کار ارزان به بازارهای نوظهور منتقل شوند.

پرورش نیاز به توسعه اقتصاد دیجیتال
در این نشست بیدخام مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات به تشریح اهمیت فرهنگ سازی نهضت اقتصاد دیجیتال پرداخت و گفت: پرورش نهضت اقتصاد دیجیتال در داخل و خارج از شرکت بسیار حائز اهمیت است. و برنامه جامع ارتباطی بومی سازی و فرهنگ سازی و همکاری تمامی نیروهای متخصص حرکت شرکت به سمت اقتصاد دیجیتال را تسریع خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات فرهنگ سازی را یکی از مهم ترین نیازهای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال در گرو فرهنگ سازی، آموزش، تعیین است. و اصلاح قوانین و مقررات و توجه به زیرساخت های بزرگ نرم افزاری.

مهندس بیدخام افزود: لازم به ذکر است که برای افزایش مشارکت اقتصاد دیجیتال و با توجه به اهمیت بازاریابی و عرضه محصولات جدید و نوآورانه، گام مهمی در راستای اقتصاد دیجیتال برداشت.

فضای مجازی و استفاده از اقتصاد دیجیتال
زارعیان معاون بازرگانی و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در این نشست با بیان اینکه در گزارش های متعددی به بررسی تاثیر فناوری های دیجیتال بر اقتصاد کشورها پرداخته شده است، گفت: وی تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال فضای بکری است که می تواند برای کشور اشتغالزایی زیادی داشته باشد و بحث صرف هزینه نیست و در حال حاضر یکی از حوزه های جدیدی که می تواند شرایط جدیدی را برای افزایش اشتغال فراهم کند فضای مجازی و استفاده از دیجیتال اقتصاد. .

وی تصریح کرد: این فضا می تواند سه مزیت بزرگ برای کشور ایجاد کند که یکی از آنها فرصت های شغلی و مشاغل جدید در دنیا در این زمینه است. اقتصاد دیجیتال در اکثر کشورها سهم بالایی دارد و ارزش افزوده زیادی ایجاد کرده است، بنابراین در کشور ما که اکثر مشاغل سنتی هستند، می‌تواند فرصت مناسبی برای شناسایی مشاغل جدید در این بخش و کاهش نرخ بیکاری باشد. .

زارعیان خاطرنشان کرد: بهره‌وری از دیگر مزیت‌های اقتصاد دیجیتال است و استفاده از فناوری‌های نوین بهره‌وری را در کشور افزایش می‌دهد. وی گفت: متأسفانه بهره وری کشور چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه سرمایه آن گونه که باید نیست و بعضاً منجر به هدر رفتن سرمایه های انسانی در کشور شده است. علاوه بر این، کاهش هزینه یکی دیگر از مزایای اقتصاد دیجیتال است.

وی افزود: در نهایت با توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در بسیاری از کشورهای جهان و حرکت به سمت آینده کاری و ظهور مشاغل جدید، باید زیرساخت ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال و استفاده بهتر از آن فراهم شود. مجازی . فضا. خوشبختانه اقدامات زیادی در کشور برای توسعه فناوری های جدید و اقتصاد دیجیتال انجام شده است، اما هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل راه زیادی در پیش است.

معاون بازرگانی و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران عزم دولت را استفاده ویژه از فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای توسعه کسب و کار باید به سمت اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی حرکت کنیم. کارشناسان معتقدند دنیای جدید از اقتصاد دیجیتال و فناوری های جدید صحبت می کند، بنابراین بازار کار کشور باید با فرصت هایی که از طریق اقتصاد دیجیتال به وجود می آید هماهنگ شود و زیرساخت های گسترش اقتصاد دیجیتال در کشور را فراهم کند.

وی با تشریح خدمات مهمی که تقاضا را در حوزه دیجیتال تحریک می کند، گفت: مهم ترین محرک برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال در شرایط کنونی، توسعه صنعت ارتباطات مبتنی بر دسترسی به فیبر نوری است که امکانات ارتباطی خوبی را برای کاربران فراهم می کند. در بخش تامین

زارعیان گفت: شرکت مخابرات با ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال با ارائه خدمات کاربردی مانند سرویس هوبان به عنوان سرویس نظارت تصویری و سایر خدمات کاربردی، تا حد امکان از طرح نجما به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کرده است.

باقری، مدیرکل توسعه تجارت مخابرات نیز گفت: با توجه به پیشرفت مهم طرح نجما و توسعه زیرساخت های فیبر نوری، مطابق با برنامه های مصوب، اکنون می توان به آینده نگریست و تحقیقات توسعه آتی فیبر نوری را تحت عنوان عنوان دیجیتما

مدیرکل توسعه تجارت مخابرات افزود: اقتصاد دیجیتال در شرایط فعلی کشورمان رشد کافی نداشته است و برای رسیدن به این رشد در ادامه طرح نجما، طرح دیجیاتما برای مخابرات مفید است.

زارعیان، استاد حوزه تحول دیجیتال نیز بیان کرد: برای رواج اقتصاد، از توسعه فیبر نوری با هدف رشد اقتصاد دیجیتال گریزی نیست.

وی اعلام کرد: حرکت جهادی برای توسعه فیبر نوری و دستیابی به کارایی لازم در گسترش فیبر نوری نیازمند سرمایه گذاری است و دولت و تصمیم گیران حوزه ارتباطات نیز باید مخابرات را در این مسیر یاری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.