افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

فصل سفر به جنوب ایران ؛ برای سفر به جزیره هرمز برنامه ریزی کنید و خاطره ای فراموش نشدنی بسازید

  • کد خبر : 172054
فصل سفر به جنوب ایران ؛  برای سفر به جزیره هرمز برنامه ریزی کنید و خاطره ای فراموش نشدنی بسازید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- آیا تا به حال به جنوب ایران سفر کرده اید؟ در در این مقاله می خواهم مکانی را در جنوب کشور به شما معرفی کنم که خیلی بزرگ نیست، اما به اندازه یک کشور جاذبه هایی برای دیدن و لذت بردن دارد. جزیره هرمز در […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- آیا تا به حال به جنوب ایران سفر کرده اید؟ در در این مقاله می خواهم مکانی را در جنوب کشور به شما معرفی کنم که خیلی بزرگ نیست، اما به اندازه یک کشور جاذبه هایی برای دیدن و لذت بردن دارد. جزیره هرمز در استان هرمزگان قرار دارد و اگر تا به حال به آن سفر نکرده اید، وقت آن است که از فرصت استفاده کرده و برای سفر زمستانی به آن برنامه ریزی کنید…

هورموز کجاست و چگونه می توان به هورموز رسید؟

جزیره زیبای هرمز در استان هرمزگان و در 8 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده و یکی از جزایر ایرانی در خلیج فارس به شمار می رود.

برای رسیدن به جزیره هرمز دو راه وجود دارد. راه اول این است که از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس سوار اتوبوس دریایی شوید و پس از حدود نیم ساعت (بسته به شرایط آب و هوایی و دریا) به هرمز برسید.

راه دوم این است که صبح زود از سمت جزیره قشم به اسکله شهید زکری بروید و با قایق موتوری و حدود نیم ساعت قایق سواری به این جزیره برسید.

هرمز5جاذبه های طبیعی و گردشگری جزیره هرمز.

جزیره بی نظیر هرمز به خاطر خاک رنگارنگش معروف است و جاذبه های طبیعی زیادی دارد که در هیچ جای دیگری نمی توان یافت. دره مجسمه ها (مجسمه)، دره رنگین کمان، جنگل حرا، جزیره هنگاما، الهه نمک، ساحل سرخ، ساحل لاک پشت، غار نمک و غیره. از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز هستند.

هرمز 1

هرمز3

جالب است بدانید در جزیره هرمز قلعه ای از دوران استعمار پرتغال در خلیج فارس باقی مانده است که به قلعه پرتغالی ها معروف است و یکی از جاذبه های تاریخی این جزیره به حساب می آید.

هرمز 9

در جزیره هورموز بمانید

بسیاری از گردشگران به جزیره هورموز سفر می کنند ، آنها شب را در این جزیره نمی گذرانند و صبح می رسند و عصر عصر به جزیره Qeshm یا شهر بندر عباس باز می گردند. اما برای کسانی که قصد اقامت در هرمز را دارند شرایط اقامت فراهم است.

کمپ زدن در سواحل خلوت و آرام این جزیره یکی از بهترین راه های اقامت برای دوستداران طبیعت است به شرطی که زباله نگذاریم و محیط زیست را تخریب کنیم. یکی دیگر از راه های اقامت در هرمز، اجاره خانه های محلی ها است. بسیاری از ساکنان این جزیره خانه های خود را با قیمت های مناسب به مسافران اجاره می دهند.

جدای از این ها، هتل ها و خانه های بوم گردی زیادی در جزیره هرمز وجود دارد که می توان از قبل رزرو کرد.

هرمز7

چند توصیه برای سفر به هرمز

– بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز از اواسط پاییز تا اوایل بهار است. در این زمان هوا نسبتا گرم است، اما گرما آزاردهنده نیست، اما با این وجود در سفر به هرمز، همراه داشتن لباس خنک، ضد آفتاب و کلاه لبه دار را فراموش نکنید.

– حفاظت از محیط زیست، عدم ریختن زباله در اماکن طبیعی جزیره و حذف نکردن خاک رنگی هرمز، بسیار مهم است و نباید فراموش شود.

هرمز4

با این آب و هوا، مقاصد گردشگری دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید و از آنها لذت ببرید. اینجا را نگاه کن! چگونه یک سفر خوب و ارزان برنامه ریزی کنیم؟



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.