افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

حدود یک سوم افراد جویای کار دارای مهارت هستند

  • کد خبر : 171816
حدود یک سوم افراد جویای کار دارای مهارت هستند

به گزارش بازار، امید ملک اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه کاریابی 49 درصد کارجویان ثبت نام شده دارای مدرک دانشگاهی و 51 درصد کارجویان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند. وی افزود: همچنین 62 درصد جویندگان کار که در سامانه ثبت نام کرده اند فاقد مهارت بوده و حدود یک سوم […]

به گزارش بازار، امید ملک اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه کاریابی 49 درصد کارجویان ثبت نام شده دارای مدرک دانشگاهی و 51 درصد کارجویان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی افزود: همچنین 62 درصد جویندگان کار که در سامانه ثبت نام کرده اند فاقد مهارت بوده و حدود یک سوم کارجویان دارای مهارت هستند.

ملک اظهار داشت: ایجاد تناسب بین آموزش های آکادمیک و مهارتی با نیازهای بازار کار مستلزم طراحی سازوکار لازم برای تقویت ارتباط بین سیستم اطلاعات بازار کار، سامانه اطلاعات آموزش و پرورش فنی و حرفه ای، اطلاعات صلاحیت حرفه ای و نظام طبقه بندی مشاغل که مستلزم همکاری و هماهنگی نهادهای متولی آموزش و مهارت در سطوح مختلف است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 70 دانشگاه در سراسر کشور، مراکز کاریابی و هدایت شغلی راه اندازی کرده اند که اتصال این مراکز به این سامانه می تواند هم افزایی آنها را در انجام ماموریت های محوله در زمینه های مختلف توسعه دهد. ارائه خدمات: اشتغال باید به دانشجویان و فارغ التحصیلان کمک کند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کسب و کار و هدایت نیروی کار خاطرنشان کرد: تحلیل گزارش‌های قابل سنجش این سامانه در خصوص کمبود و مازاد مهارت‌های لازم برای فرصت‌های شغلی می‌تواند به درک تفاوت‌های جغرافیایی، نیازهای صنایع و مشاغل و ایجاد سیستم عادلانه اشتغال و فراهم کردن زمینه بازی مساوی باعث ایجاد فرصت ها و مهارت های شغلی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.