افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

سر و سامان دادن به وضعیت سوخت رسانی به دامداران هفت خان رستم آسانتر بود.

  • کد خبر : 171669
سر و سامان دادن به وضعیت سوخت رسانی به دامداران هفت خان رستم آسانتر بود.

بازار، گروه استان ها: روغن برای دامداران به اندازه جو و یونجه اهمیت دارد، اما تجربه به آنها نشان داده است که هر بار که به چیزی بیشتر وابسته می شوند، سازمان های دولتی آنها را اذیت می کنند و در تهیه همان محصول یا نهاده بیشتر آنها را به تاخیر می اندازند. سابقه نفت […]

بازار، گروه استان ها: روغن برای دامداران به اندازه جو و یونجه اهمیت دارد، اما تجربه به آنها نشان داده است که هر بار که به چیزی بیشتر وابسته می شوند، سازمان های دولتی آنها را اذیت می کنند و در تهیه همان محصول یا نهاده بیشتر آنها را به تاخیر می اندازند.

سابقه نفت و گازوئیل دامداران برای گرم کردن مزارع خود در فصل زمستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای اخذ سهمیه روغن مشکلات زیادی وجود دارد. عجیب است که در این چرخه به گفته دامداران ناکارآمدی نیز وجود دارد که جهاد کشاورزی استان سمنان را مستقیما بر عهده دارد.

سیستم ناکارآمد

به عنوان مثال یکی از موارد ناکارآمدی سپردن وسایل به یک کافی نت در بسطام و دریافت پول از دامداران آسیب دیده و حتی برخی از آنها مبالغی بیش از ارزش کل روغن دریافتی خود هزینه کرده اند. مثلا 200 هزار تومان برای دریافت 65 هزار تومان نفت خرج کرده اند!

هیچ تصمیمی برای اصلاح مشکلات سوخت وجود ندارد

جالب است که اراده ای برای بهبود اوضاع در این زمینه وجود ندارد و جهاد کشاورزی همچنان بر همین روال اصرار دارد، روندی که دامداران از آن ناراضی هستند و مشخصا برخی از کارکنان جهاد کشاورزی نیز به این امر پی می برند، اما آنها باور نکنید که آنها نمی توانند کاری برای بهبود اوضاع انجام دهند.

یکی از این کارمندان که نخواست نامش را فاش کند، اظهار کرد: وقتی همه چیز به یک کافی نت سپرده می شود و بابت چاپ یک صفحه 15 هزار تومان دریافت می کند و در نهایت وقتی اعتراضی به این نماینده می شود، تبدیل به یک شرارت می شود. دایره: بله اگر حل نشود، مردم به وضوح احساس ناراحتی می کنند.

چرخه توزیع سوخت

چرخه توزیع سوخت، اما خود داستان عجیب است، فقط یک طرف آن جهاد کشاورزی است که بیشتر مشکلات دامداران در پست است! اداره ای که حتی بانک اطلاعات کاملی از آدرس شهرک های استان سمنان ندارد که دامداران را با مشکل مواجه کرده است.

قبل از ورود به این مبحث ابتدا باید چرخه دریافت سوخت را برای دامداران توضیح دهیم و سپس به ادامه داستان می پردازیم، در ادامه قطعا به دسته بندی پست برمی گردیم و می بینیم که چرخه معیوب چقدر می تواند برای دامداران مشکل ساز باشد. .

شرایط سخت است

یکی از اعضای سابق اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ابتدا دامدار به جهاد کشاورزی مراجعه می کند، جهاد او را تشویق می کند تا در سامانه ثبت نام کند اما این ثبت نام نیازمند مدارکی از جمله کد پستی، اطلاعات دقیق آدرس است. ، اسناد مالکیت، سابقه واکسیناسیون حیوانات، عدم استفاده از سوخت های قبلی و …

محمد عامری گفت: دامداران به اداره پست مراجعه کنند چرا که طبق اعلام جهاد کشاورزی کد پستی تغییر کرده و باید دوباره کد پستی دریافت شود و در این اداره بابت نوشتن کد پستی از مردم پول دریافت می شود. یک تکه کاغذ، گاهی به اشتباه، زیرا آدرس اکثر شهرها در استان سمنان بر اساس کد پستی ثبت نشده است.

و افزود: به عبارت دیگر برای دامداران کد پستی ایجاد می شود و اکثراً اشتباه است زیرا یک اپراتور پستی نقشه روستا را با نقشه گوگل باز می کند و دامدار که نمی داند آن نقشه چیست، شما. انگشت خود را به سمت یک مکان بگیرید و آنها یک کد پستی برای همان مکان صادر می کنند، اگر در چند صد متری محل اصلی مزرعه باشد.

مشکلات کشاورزان

این یک مشکل است ، همانطور که حسینی ، کشاورز گاو میگان ، به روزنامه نگار بازر گفت: وقتی به اداره پست رفتیم ، آنها مکانی را به ما نشان دادند و گفتند که این حد گاو آنها است ، و ما گفتیم بله! با وجود اینکه اصلاً محل احشام ما نبود، همانجا یک کد پستی صادر کردند و در نتیجه فاصله ما تا خط گاز کمتر از حد واقعی بود و این برای ما مشکل ایجاد کرد.

این راننده به قانون جدید اشاره می کند که اگر فاصله خط لوله از خط لوله گاز بیشتر از مقدار معینی باشد که به آنها نفت اختصاص داده شده است ، و اگر کمتر باشد ، آنها نمی توانند از روغن استفاده کنند ، که البته یک داستان جداگانه دارد. ، به دنبال اصل و مبنای بدست آوردن کد پستی برای این موضوع است ، اما بارها وجود داشته است که آدرس ها بدون هیچ گونه مبنای صادر شده اند و باعث ایجاد مشکلاتی برای همه رانندگان شده است.

یک دامدار: در گذشته کارت واکسیناسیون برای تهیه سوخت کافی بود، اما اخیراً گوشواره دامداران باید از دامپزشک تهیه شود.

مشکل اینجاست که اگر خوش شانس باشید و کد پستی شما درست باشد، تازه یک خان از هفت خان عجیب نفت را رد کرده اید و تازه وارد خان دوم شده اید که تاریخچه دامپزشکی و واکسیناسیون هم هست. مثل سرشماری دام که به خودی خود سابقه عجیبی دارد. .

واکسیناسیون و دامپزشکی.

اسماعیل شاه حسینی ، کشاورز گاو شهودی ، در گفتگو با روزنامه نگار بازار ، می گوید: در گذشته ، کارت واکسیناسیون برای دریافت سوخت کافی بود ، اما اخیراً ، گوشواره های کشاورزان گاو باید از دامپزشک به ترتیب بدست آورند. برای تأیید هم تعداد گاو و هم واکسیناسیون آنها.

وی با بیان اینکه دامپزشک گوشواره حیوان را تا زمانی که گودال آهکی، دیوار سیمانی، حصار رنگ شده، موزاییک نخل شیردوشی و… نداشته باشد به حیوان نمی دهد، بنابراین برای 200 لیتر روغن باید چندین میلیون تومان هزینه کند. وی افزود: بسیاری از کشاورزان وجود دارند که دامپزشک گوشواره های عمده فروشی را به آنها می دهد ، اما عده ای نیز هستند که باید رنج ببرند.

سوال توزیع عمده گوشواره زرد واکسیناسیون سوالی است که تحقیقات خبرنگار بازار نیز تایید می کند: و می توان مزرعه ای با 20 راس را به 60 گوسفند تبدیل کرد! در عین حال و بدون تقلب!

سر و سامان دادن به وضعیت سوخت رسانی به دامداران هفت خان رستم آسانتر بود.

بازدید انجام می شود

در اینجا بازدیدهای جهاد کشاورزی آغاز می شود ، بازدیدهایی که باید تعداد حیوانات موجود در این مزارع را تأیید کند ، و اگر اختلاف وجود دارد ، داستان باید از ابتدا تکرار شود ، اگرچه گفته می شود بسیاری از این بازدیدها رسمی هستند. .

این داستان به بخش گاز و شرکت نفت می رسد ، پس از مشاوره و کد پستی جدید ، باید مشخص شود که راننده از خط لوله گاز تا چه حد است و آیا این راننده می تواند از گاز استفاده کند یا خیر. پس از آن ، جهاد کشاورزی سوخت موجود در سیستم خود را تأیید می کند ، و در آنجا می تواند سهمیه ها را افزایش و کاهش دهد ، که البته طبق گفته کشاورزان بزرگ دام ، استفاده نمی شود و بیشتر سهمیه ها کاهش می یابد زیرا ما نیز داریم مشکل کمبود سوخت

همه این وظایف را می توان به راحتی با یک سیستم آنلاین که همه بخش ها به آن دسترسی دارند انجام داد.

پس از آن محموله برای کشاورزان ارسال می شود و با پیامک به آنها اعلام می شود که به نزدیک ترین نقطه عرضه سوخت بروند و روغن خود را تهیه کنند که البته آنجا هم مشکل دارند، زیرا کشاورز باید به فکر کامیون و 220 باشد. بشکه لیتر و هزینه ای باشد زیرا سوخت ماهانه و با توجه به سهمیه داده می شود و ایستگاه ها فقط سوخت را تأمین می کنند.

چرخه ای که باید اصلاح شود

درست است که این هفت خان های بوروکراتیک عجیب باید یک بار منتقل شوند ، اما باید به خاطر داشت که جیره های سوخت برای رانندگان ماهانه هستند و به جای اینکه به طور همزمان سه ماه به آنها بدهند ، رانندگان باید هر ماه کامیون ها و بشکه ها را اجاره کنند. . آن ها نیاز دارند!

جای تعجب است که همه این کارها را می توان به سادگی با یک سیستم آنلاین که همه بخش ها به آن دسترسی دارند انجام داد، اما مشخص نیست چرا قصدی برای ساماندهی سیستم توزیع سوخت یک بار برای همیشه وجود ندارد. قرن بیست و یکم و جهان فراتر از دوران بازی های کاغذی هستند.

سوالی که دامداران برای مسئولان استانی سمنان مطرح می کنند این است که چه نوع حمایتی از آن ها صورت می گیرد و چرا باید هرکسی به دامداری بپردازد که نسبت به گذشته سخت تر و گرانتر می شود؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.