افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

رزمنده ای که بلافاصله پس از ازدواج به جبهه خرمشهر رفت. معلولیت مانع از رفتن او به کربلای 4 نشد

  • کد خبر : 171453
رزمنده ای که بلافاصله پس از ازدواج به جبهه خرمشهر رفت.  معلولیت مانع از رفتن او به کربلای 4 نشد

اسماعیل فرجوانی در 15 آبان 1341 به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در محیط معنوی خانواده خود که در همسایگی برخی از علما و خانواده های روحانی زندگی می کردند گذراند و این امر در رشد معنوی وی تأثیر بسزایی داشت. به موازات تحصیل در کارگاه نجاری مشغول به کار شد که روحیه […]

اسماعیل فرجوانی در 15 آبان 1341 به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در محیط معنوی خانواده خود که در همسایگی برخی از علما و خانواده های روحانی زندگی می کردند گذراند و این امر در رشد معنوی وی تأثیر بسزایی داشت. به موازات تحصیل در کارگاه نجاری مشغول به کار شد که روحیه استقلال طلبی و توکل به خدا را در خود پرورش داد.

عشق و علاقه فراوان او به امام خمینی و شناخت اهداف مقدس ایشان در دوران تحصیل در دبیرستان که مصادف با ماه های پایانی ستم و ستم پهلوی بود، ایشان را به صحنه مبارزه با رژیم شاه کشاند. . اسماعیل فرجوانی از روزی که برای تحقق اهداف امام وارد مبارزه شد تا روزی که به شهادت رسید، همواره از پیشگامان این مبارزه مقدس بود.

تصاویر دیده نشده از کشته شدن فرمانده ارشد سپاه / سیددرازی گفت مایلار تقریباً به سمت من چرخید و من مردم!

حضور در جبهه کردستان

شهادت شهید صالح شوشتری از همرزمانش در دوران قبل از پیروزی انقلاب، بارقه ای از رشادت و دلاوری را در دل او زنده کرد، به طوری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جبهه ها روی آورد. دفاع از انقلاب و از اولین ها در کردستان بود. پاسداران و بسیجیان دوشادوش هم با نیروهای شرور و ضد انقلاب مبارزه کردند تا امنیت و آسایش هموطنان کُرد خود را تامین کنند.

حضور در جبهه جنوب

با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان، همه اعضای خانواده فرجوانی وارد صحنه جنگ شدند و در حالی که او و برادرش در جبهه حضور داشتند، مادر، پدر و خواهرش نیز در پشت جبهه ها مشغول به کار شدند. حمایت از رزمندگان اسلام

ازدواج

وی در سال 1360 در روز میلاد امام حسن عسکری و روز پاسدار ازدواج کرد اما ازدواج و تشکیل خانواده مانعی برای حضور در جبهه نشد و پس از ازدواج بلافاصله به جبهه خرمشهر رفت. دفاع از میهن اسلامی با رفقاش..

معلولیت مانع از رفتن او نشد

از روز اولی که به جبهه رفت تا لحظه شهادت همیشه در جبهه ها حضوری تاثیرگذار داشت و در عملیات های مختلف از شکست حصر آبادان تا عملیات کربلای 4 در سال 65 آثار کم نظیری از خود بر جای گذاشت. . حماسه ها اسماعیل فرجوانی فرمانده گردان کربلا در عملیات مقدماتی والفجر، در عملیات یکم والفجر، جانشین تیپ یکم لشکر 7 ولی عصر(عج)، در عملیات خیبر، فرمانده تیپ و در عملیات های بدر، 8 والفجر و کربلای 4 نیز فرمانده گردان کربلا بود.

او هشت بار در جبهه مجروح شد و با اینکه دست راستش در عملیات «بدر» قطع شد، پس از بهبودی نسبی به جبهه بازگشت و فرماندهی گردان کربلا را در عملیات کربلای 4 به عهده گرفت. در این عملیات پس از رشادت ها و رشادت های کم نظیری که از خود نشان داد، سرانجام مزد سال ها مجاهدت و تلاش در راه اعتلای اسلام ناب محمدی و اقتدار ایران اسلامی را گرفت و با تیر مستقیم دشمن آسمانی شد. .

پیکر پاک شهید سال ها در آن سوی اروند باقی ماند.

آبنما:

کوچاچ، عبدالمحمد، اطلس سپاه هفت ولی عصر (عج) در دوران دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران 1397، ص200.

۲۱۹۲۱۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.