افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

بورس کالا در راه تبدیل شدن به مرجع جهانی قیمت زعفران است

  • کد خبر : 171159
بورس کالا در راه تبدیل شدن به مرجع جهانی قیمت زعفران است

به گزارش بازار، جواد فلاح به معامله فیش های سپرده گذاری کالای زعفران در بورس کالا اشاره کرد و به کالاخبر گفت: معاملات زعفران در بورس کالا به صورت قبض سپرده کالایی از سال 1394 با پذیرش انبار آغاز شد و در همان سال. بین 8 تا 9 کیلو زعفران در بورس کالا به فروش […]

به گزارش بازار، جواد فلاح به معامله فیش های سپرده گذاری کالای زعفران در بورس کالا اشاره کرد و به کالاخبر گفت: معاملات زعفران در بورس کالا به صورت قبض سپرده کالایی از سال 1394 با پذیرش انبار آغاز شد و در همان سال. بین 8 تا 9 کیلو زعفران در بورس کالا به فروش می رسید.

وی افزود: از آن سال تاکنون بازار زعفران در بورس کالا توسعه چشمگیری داشته است به طوری که علاوه بر گواهی سپرده کالایی، ابزارهای جدیدی مانند صندوق های کالایی، قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله و انبارهای جدید نیز پذیرفته شده است. .

مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران ادامه داد: در حال حاضر 17 انبار زعفران در بورس کالا پذیرفته شده است که در استان های خراسان رضوی و جنوبی مستقر هستند و کشاورزان می توانند زعفران تولیدی خود را به هر یک از این فروشگاه ها عرضه کنند.

فلاح با بیان اینکه زعفرانی که در بورس کالا به فروش می رسد زعفران قیمتی است و به عنوان نگین کیسه در بازار شناخته می شود، تصریح کرد: زعفرانی که به انبارهای بورس کالا تحویل می شود استاندارد مشخصی دارد به طوری که بورس کالا از استاندارد خاصی برخوردار است. زعفران یک برند، یک شناسه است و آنالیز آن مشخص و استاندارد شده است.

یادآور شد: در این فرآیند کشاورز زعفران را به انبار کیسه تحویل می دهد، محصول را از نظر ظاهری آنالیز می کند و نمونه برداری می کند، سپس کیفیت محصول در آزمایشگاه بررسی می شود و پس از تایید آزمایشگاه، انبار مدیر انبار فاکتور انبار را صادر می کند و روز بعد فاکتور انبار به گواهی انبار کالا تبدیل می شود و در سبد دارایی کشاورز قرار می گیرد و صاحب زعفران می تواند محصول را در بازار بفروشد.

فلاح با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 45 تن زعفران گرانبها در انبارهای بورس کالا پذیرفته شده است، تصریح کرد: سال گذشته رکورد معاملات زعفران در بورس کالا شکسته شد و 184 تن زعفران معامله شد. . امسال تا پایان آذرماه 85 تن زعفران در نمادهای بورس کالا معامله شد.

مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه بورس کالا، نمادهای زعفران در سال آینده یکسان می شود، گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم معاملات گواهی سپرده کالایی را تغییر دهیم. ، چیزی که به عنوان یکسان سازی نمادها شناخته می شود تا بتوانیم زعفران را در قالب نماد و مستقل از انبارها به بازار عرضه کنیم تا زعفران یکسان قیمت داشته باشد.

فلاح تصریح کرد: علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم تا بتوانیم اقتدار قیمت جهانی زعفران را در بورس کالای ایران داشته باشیم، هرچند در این راه موفقیت های خوبی کسب کرده ایم به طوری که فعالان زعفران میدان بپذیرید که بازرگانان خارجی در کشورهای دیگر کالا را کنترل می کنند.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک و پس از اجرایی شدن یکسان سازی نمادهای زعفران، بورس کالای ایران مرجع تعیین قیمت زعفران شود و هرکس به دنبال قیمت زعفران است به سایت بورس کالا و قیمت زعفران مراجعه کند. در گام اول، نظارت بر دارایی های موجود در بازار سهام؛ این رویداد یکی از کارکردهای اساسی بورس کالا در جهان است و به مرجع جهانی قیمت کالا تبدیل می شود.

به گفته وی، اولین مزیت قیمت مرجع بورس کالای ایران به عنوان قیمت جهانی زعفران نصیب کشاورزان ایرانی می شود، زیرا آنها می توانند محصول ارزشمند خود را به قیمت واقعی بفروشند. از سوی دیگر مرجع جهانی قیمت زعفران با ارجاع طرف مقابل به سایت بورس کالا و قیمت واقعی زعفران، قدرت چانه زنی معامله گران در بازارهای جهانی را افزایش می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.