افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

بلاتکلیفی 998 خانوار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در کازرون پس از 2 سال / سرمایه بیش از 100 میلیارد نفر، فقط یک زمین و نه بیشتر!

  • کد خبر : 170878
بلاتکلیفی 998 خانوار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در کازرون پس از 2 سال / سرمایه بیش از 100 میلیارد نفر، فقط یک زمین و نه بیشتر!

به گزارش رکنا، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در آخرین سفر خود به طرح ملی نهضت مسکن شهرها خانهکوهچنار، نورآباد و رستم گفت: طرح های نهضت ملی مسکن مورد توجه ویژه دولت و مسئولان است و در تمامی شهرستان های استان فارس در حال اجراست. این در حالی است که دو پروژه […]

به گزارش رکنا، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در آخرین سفر خود به طرح ملی نهضت مسکن شهرها خانهکوهچنار، نورآباد و رستم گفت: طرح های نهضت ملی مسکن مورد توجه ویژه دولت و مسئولان است و در تمامی شهرستان های استان فارس در حال اجراست.

این در حالی است که دو پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون نزدیک به 2 سال است که بدون پیشرفت رها شده و مدیرکل راه و شهرسازی فارس از آن بی اطلاع است.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس 10 مردادماه امسال گفت: در بازدید میدانی از پروژه دوان 1 و 2 و پردیس شهرستان کازرون، مشکل صدور پروانه ساخت و ساز و اقدامات لازم برطرف شد. پیگیری هایی برای فعال شدن این طرح ها انجام شد و مشکل تسهیلات برطرف شد، این پروژه ها از طریق بانک مسکن پیگیری شد.

این در حالی است که پس از گذشت چندین ماه از این خبر و شعار بدون اقدام، نه تنها مشکل این پروژه ها حل نشده، بلکه پس از گذشت دو سال نقشه و مکان این پروژه ها مورد تایید شهرداری کازرون قرار نگرفته است. شهرستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز از این موضوع بی اطلاع هستند و در این میان افرادی هستند که تمام سرمایه زندگی خود را از دست داده اند و زمین محصور شده ای که قرار است روزی در آنجا باشند. خانه های خود را بسازند

طرح 998 واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون (پروژه های دوان و پردیس)

یکی از متقاضیان طرح 998 واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون به خبرنگار رکنا گفت: ما متقاضیان مسکن ملی شهرستان کازرون استان فارس پس از گذشت نزدیک به دو سال از ثبت نام و یک سال پس از اولین ودیعه، من هیچ پیشرفتی به جز ساخت نرده ها نمی بینم ، و پیشرفت پروژه Doan 1 بسیار کند است و حتی به 10 ٪ نمی رسد.

وی با بیان اینکه در سال 1400 ثبت نام کردیم و اولین سپرده خود را در سال 1401 واریز کردیم، گفت: در سال 1401 اولین سپرده را به ارزش 40 میلیون تومان واریز کردیم. دو ماه پیش پیامکی از اداره راه و شهرسازی استان فارس دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای پرداخت مبلغ دوم یک ماه فرصت داریم، بنابراین 65 میلیون تومان پرداخت کردیم. یعنی برای پروژه ای که پیشرفتی ندارد 105 میلیون تومان پرداخت کردیم.

این در صورتی است که پروژه های مسکن سازی در سایر شهرهای استان فارس که زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می شود، قرارداد مشخصی داشته باشد و مشخص باشد که ماهانه و سالانه چقدر باید پرداخت شود.

پروژه های ملی مسکن کازرون به اتمام رسیده است

طرح نهضت ملی مسکن کازرون

متقاضی با بیان اینکه ساخت پروژه های ملی مسکن در کازرون بر عهده اداره کل شهرسازی و راهداری استان فارس است و پیمانکار این پروژه ها شرکت عمران رهاورد آزادگان (رسا) است، گفت: : این پروژه ها به دلیل عدم نظارت و نبود ناظر است و تغییر مستمر مسئولان و مدیران اداره کل راه و شهرسازی پیشرفتی برجای نگذاشته است و هر مسئولی که می آید مشکل را به گردن خود می اندازد. رسمی قبلی ، و در اینجا فقط مردم رنج می برند.

وی با بیان اینکه طبق گفته مسئولان شهرستان کازرون چند ماه است که شرکت پیمانکاری (شرکت ساختمانی آزادگان) تغییر کرده است، گفت: از سال 1401 که اولین سپرده خود را واریز کردیم تا امروز حتی یک قدمی برای ساخت و ساز برداشته نشده است. خانه ها برداشته نشده و مردم چیزی جز ضرر ندارند.

پروژه ملی مسکن کازرون صرفاً باطله است و شهرداری زمین/پروژه های متروکه را تایید نمی کند!

طرح نهضت ملی مسکن کازرون

این متقاضی در ادامه گفت: اخیرا پیامکی برای ما ارسال شد مبنی بر اینکه دولت به این نتیجه رسیده است که بار مالی بانک مسکن افزایش یافته و از این پس مدیر بانک ملی خواهد بود. این در حالی است که این پروژه توسعه فیزیکی ندارد و فقط یک زمین خالی است که برای خود رها شده است.

از سوی دیگر شهرداری کازرون اعلام کرده است که این زمین ظرفیت ساخت این تعداد آپارتمان و واحد مسکونی را ندارد. دو پروژه 350 و 648 واحدی دوان و پردیس (در مجموع 998 واحد) در این زمین ساخته می شود و شهرداری هنوز نقشه یا مجوز زمین را تایید نکرده است و به گفته مسئولان شهرستان کازرون دلیل اصلی همین موضوع است. برای عدم پیشرفت پروژه ها، اما این موضوع چه ربطی به مردم دارد؟

وی در ادامه گفت: به گفته فرمانده شهرستان کازرون، روند واگذاری این پروژه ها از رسا (پیمانکار قبلی) به پیمانکار جدید به طور کامل انجام نشده است و پیمانکار جدید که کازرون است، ساخت و ساز را واریز کرده است. مصالحی که به نفع مردم می شود اما آیا با واریز مصالح مشکل مسکن متقاضیان ما حل می شود؟ به گفته فرمانده شهرستان کازرون، پیمانکار جدید باید با پیمانکار قبلی به توافق برسد اما اینجا پول و وقت مردم هدر می رود و اگر دو سال پیش این پول را سرمایه گذاری می کردیم امروز مالک بودیم.

این متقاضی تاکید کرد: مجری ساخت این پروژه ها قبل از واگذاری به اداره کل راهداری و شهرسازی استان فارس به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شد اما به دلایل نامعلومی مجددا به اداره کل واگذار شد. بزرگراه و شهرسازی. این در حالی است که اگر این پروژه ها به سبک خود ساخته می شد، قبلاً به متقاضیان تحویل داده می شد. سبک خودمالکی به این صورت است که زمین دولتی در اختیار مردم قرار می گیرد و مردم با مشارکت سایر متقاضیان و با وام ساخت مسکن شروع به ساخت و ساز می کنند. در حال حاضر تمامی پروژه های ملی مسکن در سایر شهرستان های استان فارس که با مالکیت خصوصی ساخته می شود در حال پیشرفت است.

موارد جنبش مسکن ملی را در سایر مناطق کشور که روکنا در لینک های زیر گزارش کرده است بخوانید:

* این یک گورستان نیست ، بلکه این مسکن ملی هاشتر است / بیش از 2 هزار خانواده در اطراف خود سرگردان هستند! + فیلم ها و عکس های تاسف بار.

* عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های ملی مسکن هشتگرد / بعد از 2 سال فقط چاله؟ + تصاویر

پروژه ملی مسکن نصیرشهر فقط یک نام بر دیوار است! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن مهر کشور

*پروژه مسکن پردیس ملی از واحدهای آماده گرانتر است/ مردم باید برای درجه بندی تپه هزینه کنند!

* زندگی ملی خواهان مسکن در حال فروپاشی است / تماس با مسکن خواهان شهر دماوند!

* ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان/پیمانکاران با جان مردم بازی می کند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.