افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
6

بحران بانکی آخرین چه اثری بر نقدینگی در بازار بیت کوین است؟

  • کد خبر : 17073

کنر رایدر (Conor Ryder)، یکی از محققان شرکت کایکو (Kaiko) به تازگی نقدینگی بازار بیت کوین و کریپتو را بررسی کرده و به نتایج هشدار برانگیزی رسیده است. بر اساس تحقیق رایدر، وضعیت نقدینگی در بازار رمزارزها در ماه جاری به دنبال بحران بانکی بدتر شده و با استفاده از منابع تزریق نقدینگی به بازار، […]

کنر رایدر (Conor Ryder)، یکی از محققان شرکت کایکو (Kaiko) به تازگی نقدینگی بازار بیت کوین و کریپتو را بررسی کرده و به نتایج هشدار برانگیزی رسیده است. بر اساس تحقیق رایدر، وضعیت نقدینگی در بازار رمزارزها در ماه جاری به دنبال بحران بانکی بدتر شده و با استفاده از منابع تزریق نقدینگی به بازار، به پایین‌ترین سطح در 10 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش نیوزبیتیسی، کاهش نقدینگی در بازار بیت کوین به بی‌ثباتی و نوسانات بازار می‌شود. در حقیقت، قیمت‌ها در جهت نزولی و صعودی از حمایت کمتری نگرانند و به عقیده این محقق، چنین اتفاقی رشد سریع بیت کوین از ابتدای ماه جاری را می‌دهد.

رایدر با تقسیم نمودار زیر توجه به میزان نقدینگی بازار بیت کوین به میزان قابل توجهی از نقدینگی بازار در زمان ورشکستگی صرافی FTX و شرکت آلامدا ریسرچ کمتر شده است. به گفته این محقق، پس از ورشکستگی این دو شرکت بزرگ، نقدینگی در بازار رمزارزها به یکباره کاهش یافت و گپی.گپ علمدا» معروف است را در ایجاد ایجاد کرد.

نمودار عمق بازار (Market Depth)
نمودار عمق بازار (Market Depth) بیت کوین – منبع: Kaiko

به رایدر، این گپ گفته نشده است و با بحرانی بانکی دیگر، شدت بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این، وی با مشکلات بانکی اخیر و توقف فعالیت شبکه تبادل سیلورگیت (SEN) و بانگ سیگنیچر، صرافی‌های آمریکایی از نظر نقدینگی، ضربه بیشتری به همتایان غیرآمریکایی خود می‌زند.

مشکلات پیش‌آمده برای صرافی‌های آمریکایی به این دلیل است که این شرکت‌ها در حال حاضر با چالش‌های بی‌سابقه‌ای برای تداوم فعالیت‌های خود که می‌شوند، هستند. رایدر در این رابطه می‌گوید:

ما می‌توانیم تفاوت واکنش بین صرافی‌های آمریکایی و غیرآمریکایی را با واکنش‌های شدیدتر به برخی از مشکلات مربوط به نقدینگی در ماه گذشته ببینیم.

علیرغم اخبار بد در رابطه با نقدینگی، رایدر در گزارش خود اخبار خوبی را هم به اشتراک گذاشت. به گفته این محقق، نقدینگی کمی بهبود یافته و به سطحی رسیده است که در اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ تجربه کرده بود. با این حال، وی هشدار داد از دست دادن دسترسی آسان به آرزوهای فیات می‌تواند در ازمدت، پیامدهایی را برای رمز بازارها داشته باشد.

این محقق نتیجه‌ای است که می‌تواند در سایر بخش‌ها و ویژگی‌ها مشاهده کند. به گفته این تحلیلگر، به دنبال عدم اطمینان در بازار، اسپرد (اختلاف قیمت بین بالاترین قیمت در سفارش‌های خرید و پایین‌ترین قیمت در سفارشات فروش) نوسانات زیادی را متحمل شده و به افزایش اسلیپیج یا لغزش می‌دهد. منظور از اسلیپیج، زمانی است که تریدرها خود را با قیمتی متفاوت نسبت به قیمت درخواستی خود انجام دهند. این اتفاق معمولاً در بازارهای پرنوسان و یا بازارهایی با نقدینگی کم رخ می دهد.

رایدر در این رابطه می‌گوید:

برای مثال برای یک سفارش فروش صد هزار دلاری جفت BTC/USDT، اسلیپج در صرافی کوین بیس نسبت به اول ماه مارس 2.5 برابر شده است. در حالیکه اسلیپج یک سفارش مشابه در صرافی بایننس تغییر تغییری نکرده است.

بالاجی سرینیواسان (Balaji S. Srinivasan)، مدیر ارشد پیشین صرافی کوین بیس که در حال حاضر فناوری به دلیل شرط بندی یک میلیون دلاری خود بر روی قیمت بیت کوین در کانون توجه قرار دارد، با اشاره به تحقیقات رایدر در توییتی نوشت:

جالب اینجاست که با کاهش نقدینگی بازار بیت کوین تحت فشار دولت، تعداد خرید کمتری برای افزایش قیمت بیت کوین مورد نیاز است. بستن مسیرهای ورود فیات به بازار بیت کوین باعث می شود مسیرهای باقیمانده ارزشمندتر شوند.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین در حوالی 28.176 دلار است و از مقاومت 28.300 دلاری خود می‌شود.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-24 18:12:15

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.