افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

میوکاردیت پس از واکسن کووید هنوز نادر است، اما خطرات همچنان وجود دارد

  • کد خبر : 1707
میوکاردیت پس از واکسن کووید هنوز نادر است، اما خطرات همچنان وجود دارد

22 نوامبر 2022 – طبق یک گزارش، خطر کلی میوکاردیت پس از واکسیناسیون کووید-19 نادر است. مطالعه جدید منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا. در عین حال، به نظر می رسد التهاب عضله قلب در مردان 18 تا 29 ساله که واکسن مدرنا دریافت می کنند، شایع تر باشد. محققان شات Pfizer را برای […]


22 نوامبر 2022 – طبق یک گزارش، خطر کلی میوکاردیت پس از واکسیناسیون کووید-19 نادر است. مطالعه جدید منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا.

در عین حال، به نظر می رسد التهاب عضله قلب در مردان 18 تا 29 ساله که واکسن مدرنا دریافت می کنند، شایع تر باشد. محققان شات Pfizer را برای این گروه توصیه کردند.

نوید جانجوآ، MBBS، نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید: «اگرچه نرخ های مشاهده شده میوکاردیت بیشتر از حد انتظار بود، اما مزایای واکسن در کاهش شدت کووید-19، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بسیار بیشتر از خطر ابتلا به میوکاردیت است. مدیر اجرایی داده ها و خدمات تحلیلی در مرکز کنترل بیماری بریتیش کلمبیا.

سی. بادی کریچ، MD، مدیر برنامه تحقیقاتی واکسن واندربیلت، می‌گوید با این حال، تعداد افرادی که پس از واکسیناسیون به میوکاردیت مبتلا شده‌اند «حدوداً سه تا شش برابر کمتر از آنچه پس از بیماری کووید می‌بینیم است». کریچ که در این مطالعه شرکت نداشت، آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-19 را در سرتاسر همه‌گیری هدایت کرده است.

جانجوا و همکارانش داده‌های افرادی را در بریتیش کلمبیا که از دسامبر 2020 تا مارس 2022 برای COVID-19 واکسینه شده بودند، بررسی کردند.التهاب بافت کیسه مانند لایه ای که قلب را احاطه کرده است) طی 7-21 روز پس از واکسیناسیون. تیم تحقیقاتی همچنین تعداد موارد مشاهده شده را با موارد مورد انتظار در صورت عدم وجود ارتباط بین واکسن کووید-19 و میوکاردیت مقایسه کرد.

به طور کلی، بیش از 10.2 میلیون دوز واکسن فایزر یا مدرنا به افراد 12 ساله و بالاتر در بریتیش کلمبیا در آن زمان داده شد که شامل نزدیک به 7 میلیون دوز فایزر و 3.2 میلیون دوز مدرنا می‌شود. نزدیک به 4 میلیون دوز اول، حدود 3.9 میلیون دوز دوم و 2.3 میلیون دوز سوم بودند.

محققان 99 مورد میوکاردیت را طی 7 روز پس از واکسیناسیون در مقایسه با هفت مورد مورد انتظار، کشف کردند. میزان میوکاردیت 0.97 مورد در هر 100000 دوز واکسن بود، در مقایسه با نرخ مورد انتظار 0.23 در هر 100000 جمعیت. نرخ مشاهده شده حدود 15 برابر بیشتر از حد انتظار بود.

همچنین، آنها در عرض 21 روز 141 مورد را در مقایسه با 20 مورد مورد انتظار پیدا کردند. میزان میوکاردیت 1.37 مورد در 100000 دوز واکسن بود، در مقایسه با نرخ مورد انتظار 0.39 در هر 100000 جمعیت. نرخ مشاهده شده حدود 7 برابر بیشتر از حد انتظار بود.

بررسی بر اساس سن، موارد میوکاردیت در سنین 12-17 و 18-29 سال بالاترین و در سنین 70-79 کمترین میزان بود. از نظر جنس، موارد میوکاردیت در مردان بیشتر از زنان بود.

«اعداد کم است [for Moderna versus Pfizer]کریچ می گوید، و بنابراین ممکن است کاملاً دقیق نباشد، اما این یک موضوع رایج بوده است. این ممکن است به دلیل مقدار کمی بیشتر آنتی ژن در واکسن مدرنا در مقایسه با فایزر باشد.

کریچ می‌گوید این مطالعه آنچه را که محققان دیگر در ایالات متحده و سراسر جهان مشاهده می‌کنند تأیید کرد.

«در پایان روز، تعداد مطلق موارد میوکاردیت پس از واکسیناسیون بسیار کم است، هرچند بیشتر از آنچه ما انتظار داریم. هر دو فایزر و مدرنا، و همچنین NIH، CDC، و دیگران، مطالعات گسترده ای را برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد، راه اندازی کرده اند.

در نهایت، کریچ می گوید، موارد میوکاردیت پس از واکسیناسیون خفیف بوده است.

او می‌گوید: «این امر باید برای والدین اعتماد به نفس ایجاد کند زیرا آنها به دنبال محافظت از خانواده خود در برابر بیماری کووید هستند، از جمله موارد اغلب نه خفیف میوکاردیت به دنبال بیماری کووید.»

نمایش منابع

منابع:

مجله انجمن پزشکی کانادا: “مشاهده شده در مقابل نرخ های مورد انتظار میوکاردیت پس از واکسیناسیون SARS-CoV-2: یک مطالعه کوهورت مبتنی بر جمعیت.”

نوید جنجوا، لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی; مدیر اجرایی داده ها و خدمات تحلیلی مرکز کنترل بیماری بریتیش کلمبیا.

سی. بادی کریچ، دکتر، مدیر برنامه تحقیقاتی واکسن واندربیلت، نشویل.

بیمارستان کودکان بوستون: “میوکاردیت و پریکاردیت چیست؟”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.