افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

میخوای بری خونه خانوادت خوب میشی؟ / نورپردازی را برجسته کنید، طراحی لوکس می شود.

  • کد خبر : 170202
میخوای بری خونه خانوادت خوب میشی؟  / نورپردازی را برجسته کنید، طراحی لوکس می شود.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- دکوراسیون هر خانه ای بسیار مهم است. این هم از دید شما و فضایی که در دکوراسیون شما ایجاد می شود و هم از نظر مهمانان مهم است. زیرا در هر کجای این دنیا که باشید، در پایان روز مکان امن و استراحت خود را […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- دکوراسیون هر خانه ای بسیار مهم است. این هم از دید شما و فضایی که در دکوراسیون شما ایجاد می شود و هم از نظر مهمانان مهم است. زیرا در هر کجای این دنیا که باشید، در پایان روز مکان امن و استراحت خود را خواهید یافت و احتمالاً بارها از این عبارت برای گفتن این جمله استفاده کرده اید: “خانه یک نفر هرگز خانه خودش نیست.” قرار است در آن آرامش پیدا کنیم، نه هرج و مرج و سردرگمی. زیبایی و انرژی، چه مثبت و چه منفی، ابتدا از طریق دکوراسیون و طراحی منتقل می شود. پس چه بهتر که خونمان را مرتب کنیم و از آن مراقبت کنیم.

اما در بعد دوم مشخصه این است که وقتی مهمان به خانه ما می آید یا خودمان به مهمانی می رویم خانه چگونه انرژی را منتقل می کند. مثلاً دیدید یک بار یک تابلوی گران قیمت برای خانه مان خریدیم و بعد از نصب آن در خانه گفتیم چرا به خانه جلوه خاصی نمی دهیم، در حالی که اگر همین نقاشی در خانه فلان خانواده بود. ، مورد توجه قرار می گرفت و دوست داشت! پس چرا ما نمی توانیم؟

اما حقیقت این است که بسیاری از مواقع آمدن یا نرسیدن لوازم به یک سری جزئیات ریز بستگی دارد که ما به آنها توجه نمی کنیم و خانواده زندگی می کنند! با ما همراه باشید تا با یکی از موثرترین عناصر لهجه آشنا شوید.

نورپردازی تاکیدی چیست؟

یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین عناصری که تأثیر مستقیمی بر گفته‌های ما دارد، استفاده از نورپردازی تأکیدی است. نورپردازی دکوراتیو توجه افراد را به یکی از نکات خاص خانه جلب می کند. به عنوان مثال، مانند یک چراغ دیواری زیبا که بالای یک اثر هنری می نشیند و به نوعی آن را پررنگ می کند. نورهایی که می توانند ویژگی های خاص خانه را برجسته کنند یا چراغ های رومیزی و سایه های مختلف قسمت های تاریک خانه را روشن می کنند.

یکی از مزایای این نوع نورپردازی این است که می تواند نورپردازی خوبی به فضا بدهد و همچنین می تواند جلوه بسیار زیبایی در آن فضا ایجاد کند. جالب است بدانید فضاهایی که توسط نورافکن های کوچک روشن می شوند صمیمی ترند.

فکر نکنید از این سبک نورپردازی فقط می توان در داخل خانه استفاده کرد. همچنین می توان از آن در بالکن، راهرو و … استفاده کرد. در ادامه با انواع این نورپردازی ها آشنا می شویم.

نورپردازی تاکیدی

چراغ های جهت دار

خب همانطور که از نامش مشخص است این چراغ ها روی دیوار نصب می شوند و بسته به مدلی که دارند نورشان به سمت خاصی می رود. برای مثال نور را به سمت پایین پراکنده می کنند یا محیط اطراف را روشن می کنند. آنها علاوه بر نور، عنصر خوبی هستند که می توانند خانه را شیک و جذاب کنند.

چراغ های LED داخلی

می‌توانید چراغ‌های ال‌ای‌دی را بالای خط سقف، اطراف اتاق، داخل کابینت‌ها یا حتی روی طاقچه‌ها نصب کنید و وسایلی که کمتر دیده می‌شوند توجه بیشتری را به خود جلب کنید. علاوه بر این، این چراغ ها به برجسته کردن جزئیات گچ کاری، نقاشی های روی دیوار و البته کاغذ دیواری کمک می کند که بسیار جذاب است.

نورپردازی تاکیدی

چراغ های هنری

این چراغ ها بسیار جذاب هستند. نورهای هنری نورهای لوله ای یا نورافکن هستند، از آنها برای تزئین نقاشی ها یا مجسمه های جسورانه و حتی پله ها استفاده می شود.

هدف از این چراغ های تاکیدی تمرکز بر روی اثر هنری مورد نظر است. به عنوان مثال، نقاشی یا قاب عکس. این نورپردازی باید به گونه ای باشد که وقتی جلوی آن اثر می ایستید، جزییات آن به وضوح نمایان باشد و اگر کمی دور شوید، زیبایی لتار را به کمک نورها بهتر درک کنید.

نورپردازی تاکیدی

ایده ای برای نورپردازی تاکیدی در خانه ایرانی

– در آشپزخانه: مثلا می توانید از آویزهای مخصوص آشپزخانه برای بالای میز ناهارخوری یا جزیره ای که دارید استفاده کنید تا وقتی آن را روشن می کنید، غذا و میز شما به زیبایی به نمایش درآید.

– نورپردازی توکار: نورپردازی توکار روشی فوق العاده از این نظر است که فضای کمی را اشغال می کند و فضای جدیدی برای برجسته سازی آثار هنری یا عناصر مورد نظر در اتاق نشیمن ایجاد می کند.

– نورپردازی میز: برای مطالعه و ایجاد فضایی دنج می توانید از چراغ های میز استفاده کنید. آباژورها طرح ها و ابعاد مختلفی دارند که می توانند فضا را شاعرانه و کاربردی کنند.

نورپردازی تاکیدی



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.