افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

21 همت جذب صندوق های طلا شد سرمایه گذاری در بازار طلا با ابزارهای مالی

  • کد خبر : 169959
21 همت جذب صندوق های طلا شد سرمایه گذاری در بازار طلا با ابزارهای مالی

به گزارش بازار، رحمان آراسته گفت: وجود زنجیره ای از ابزارهای جذاب طلا در بورس کالا باعث شده تا حجم زیادی از سرمایه گذاران و مردم تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا داشته باشند تا از مبادلات فیزیکی به ابزارهای مالی طلا روی بیاورند. وی با اشاره به اینکه امروز شاهد رونق بی سابقه […]

به گزارش بازار، رحمان آراسته گفت: وجود زنجیره ای از ابزارهای جذاب طلا در بورس کالا باعث شده تا حجم زیادی از سرمایه گذاران و مردم تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا داشته باشند تا از مبادلات فیزیکی به ابزارهای مالی طلا روی بیاورند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد رونق بی سابقه وجوه طلا در بورس کالا به همراه معاملات گواهی سپرده و قراردادهای مشتقه طلا هستیم، افزود: صندوق های طلا این امکان را به عموم مردم می دهند که حتی اگر دانش و تحلیلی از این موضوع نداشته باشید. در بازار طلا، با خرید واحدهای صندوق طلا می توانید از نوسانات بازار طلا بهره مند شوید و به نوعی در روند سرمایه گذاری خود نگرانی نداشته باشید.

مدیر بازار صندوق کالا و مشتقات بورس کالا ادامه داد: سرمایه گذاری سنتی در بازار طلا و خرید در بازار آزاد خطرات و مشکلات زیادی از جمله بحث کیفیت، عیار، نگهداری و سرقت به همراه دارد، اما در صندوق های طلا، این امر ساده است. ابزاری که مردم بتوانند با خیال راحت و بدون ریسک بازار سنتی سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: دلیل افزایش تعداد صندوق های طلا این است که می توانیم افرادی را که تحمل ریسک کمتری دارند و تمایلی به مشارکت مستقیم در سرمایه گذاری هایی مانند شمش طلا و سکه ندارند به این سمت سوق دهیم و این سرمایه گذاران می توانید احساس راحتی کنید که افراد دیگری با اطلاعات مالی تخصصی تر می توانند دارایی های شما را معامله کنند.

به گفته آراسته، این جذابیت ها باعث شده تا ارزش بازار صندوق های طلا با رقمی بی سابقه از 21 میلیارد تومان عبور کند و حتی توانایی جذب نقدینگی به این صندوق ها به 30 همت برسد.

رئیس صندوق کالایی و بازار مشتقه بورس تصریح کرد: جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا به حدی است که بورس کالا مدل های جدیدی از معاملات طلا را در بازار صندوق کالا و بازار مشتقه معرفی می کند.مواد اولیه تا پایان سال سال به طوری که هیچ سرمایه گذار علاقه مند به بازار طلا در کشور وجود نداشته باشد که از ابزار بورس استفاده نکند.محصول سبک و سلیقه شما را پوشش نمی دهد.

وی در پایان به هدف افزایش عمق معاملات صندوق های طلا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 13 صندوق سرمایه گذاری طلا در بورس کالا فعال است و هدف جذب 200 تن نقدینگی در این صندوق ها در چند سال آینده است. سال ها. ماموریتی که در راستای سیاست های دولت در راستای مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی اشتباه جامعه از بازارهای غیررسمی و غیر شفاف به مبادلات رسمی، شفاف و مطمئن است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.