افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

رویای خانه دار بودن؛ حبابی که می ترکد سازندگان به طور دسته جمعی مسکن را رها می کنند!

  • کد خبر : 169907
رویای خانه دار بودن؛  حبابی که می ترکد سازندگان به طور دسته جمعی مسکن را رها می کنند!

عارف اصفهانی; بازار: اگرچه مهرداد بذرپاش در تازه ترین اظهارنظر خود با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان کرد که با دو اقدام قیمت مسکن و زمین را در کشور کنترل خواهیم کرد، اما کارشناسان عکس این موضوع را پیش بینی می کنند. در واقع عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و […]

عارف اصفهانی; بازار: اگرچه مهرداد بذرپاش در تازه ترین اظهارنظر خود با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان کرد که با دو اقدام قیمت مسکن و زمین را در کشور کنترل خواهیم کرد، اما کارشناسان عکس این موضوع را پیش بینی می کنند.

در واقع عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین افزایش هزینه ساخت از جمله دلایلی است که به رکود خرید و فروش مسکن دامن زده است. در این میان رشد قیمت مصالح ساختمانی، تورم، افزایش قیمت تمام شده نیروی کار و افزایش قیمت زمین در افزایش قیمت مسکن دخیل است و در این میان دلالان و دلالان نیز دخیل هستند. تغذیه این بازار آشفته

حالا در حاشیه اصفهان، خانه ها میلیاردی شده و با وجود اینکه معاملات چندانی انجام نمی شود، با وجود تورم و رشد فزاینده، قیمت ها پله های پیشرفت را بالا می روند!

عجیب است، برای این قیمت ها، که مشمول هیچ قانونی نیست. قوانینی که به صورت نانوشته در این بازار اعمال می شود و باعث شده گروه عظیمی از خانواده ها که در مناطق میانی شهر بودند برای ایجاد تعادل در دخل و خرج خود به مناطق حاشیه ای پناه ببرند.

نه خریدار و نه فروشنده؛ بازار تعطیل است

بر اساس تحقیقات انجام شده، اگرچه در تابستان امسال شاهد رشد ساخت و ساز در حوزه مسکن بودیم، اما اکنون در فاصله چند ماه تا پایان سال، به نظر می رسد این روند با کاهش محسوسی مواجه شده است.

مهرداد رجبی یکی از کارشناسان حوزه مسکن در گفتگو با بازار و در پاسخ به این سوال که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر، اظهار می کند: با توجه به اینکه روند قیمت ها در بازار مسکن رو به افزایش است و مصالح یک ساختمان با آن مواجه شده است. با افزایش قیمت ها بعید نیست در سال آینده شاهد افزایش مجدد قیمت مسکن و بروز رکود جدید باشیم.

وی با اشاره به اینکه در هر دو حوزه یعنی تولید و معاملات با رکود در بازار مسکن مواجه هستیم، می افزاید: البته این پدیده جدیدی نیست و مدت هاست که بازار مسکن با مشکلات جدی مواجه است. زمان. چند سال

رجبی: قیمت مسکن ثابت مانده است زیرا اخبار ضد و نقیضی در مورد واردات خودرو، بازار طلا و… به گوش می رسد و خریداران ترجیح داده اند ملک نخرند و وجوه خود را به جای دیگری هدایت کنند.

این کارشناس املاک با اشاره به اینکه در بازار مسکن عمدتا فروشنده هستند نه خریدار، اظهار می کند: قیمت ملک نیز ثابت مانده است؛ زیرا اخبار ضد و نقیضی از واردات خودرو، بازار طلا و … شنیده می شود. .، و خریداران ترجیح داده اند که ملکی نخرند و وجوه خود را به بخش دیگری هدایت کنند.

رجبی در پاسخ به سوال دیگر بازار مبنی بر اینکه بازار املاک را در سال آینده چگونه می بینید؟ در ادامه آمده است: همانطور که پیش بینی می شد این بازار با کاهش قیمت مواجه نخواهد شد و بنابراین افزایش قیمت در بازار ملک در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

رکود جدی بازار املاک و ضعف قدرت خرید مردم

کارشناسان و فعالان مسکن در حوزه مصالح ساختمانی نیز در گفتگو با بازار و در پاسخ به خبرنگار بازار درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر ساخت و ساز و بازار ساخت و ساز مسکن گفتند: به نظر من به دلیل افزایش قیمت مصالح و تاسیسات ساختمانی همراه با ضعف قدرت خرید مردم با رکود جدی مواجه شده و افزایش مکرر قیمت روزانه در بازار، خرید مسکن و ساختمان را برای مردم سخت کرده است.

امیر حیدری می افزاید: این رکودها، بی ثباتی های روزمره، بلاتکلیفی و بی برنامگی نشان از آثار منفی بازار و مسکن دارد، چرا که اکثریت مردم به دلیل نداشتن قدرت خرید مجبور به اجاره بها هستند و هر ساله با افزایش آن افزایش می یابد. در اجاره ها افزایش یافته است. فشار اقتصادی بر مردم

حیدری همچنین به گرانی و تورم در بخش مصالح ساختمانی که بهانه ای برای گران شدن مسکن و اجاره بها است اشاره می کند و می افزاید: این معضل باعث رکود جدی شده است و این در حالی است که هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با ساخت و ساز ایجاد کرده است. ناپدید شد. گم شده اند و بازار املاک و مستغلات ارتباط نزدیکی با هم دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا قیمت مصالح ساختمانی نوعی حباب محسوب می شود یا واقعی است، اظهار کرد: متأسفانه همه قیمت ها واقعی و بدون حباب در بازار است، دلیل آن یک چیز است؛ چراکه قیمت مصالح ساختمانی در بازار وجود دارد. با کاهش ارزش واحد آذری کشور باید به قیمت ها واقع بینانه نگاه کرد.

سیاست های دولت باید تغییر کند

در همین رابطه یکی از اعضای اتحادیه سازندگان و سازندگان مسکن استان اصفهان در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه دولت باید با راهکارهای حمایتی وارد حوزه مسکن شود، می گوید: اگر دولت سیاست های خود را تغییر ندهد، رکود تورمی ادامه خواهد داشت، بازار املاک تاریک خواهد شد و مردم فرصتی برای خانه دار شدن نخواهند داشت.

علی صالح تبار در پاسخ به این سوال که آیا رکود به بازار مسکن پایان می دهد، می گوید: در حال حاضر بازار مسکن اصفهان وضعیت جالبی ندارد و در رکود به سر می برد، اما این ثبات چندان هم نخواهد بود. پایدار. احتمال گران شدن مسکن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود شش میلیون خانوار ایرانی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد که نشان می دهد تعداد زیادی خانوار مستاجر در کشور و به تبع آن در کلانشهر وجود دارد. اصفهان که جای تامل دارد، تصریح می کند: تا دلالان از بازار املاک حذف نشوند و خانه های خالی در دست آنها نباشد، مسکن پایدار و آرام نخواهد بود.

صالح تبار: افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی مردم را به فکر حفظ سرمایه خود انداخته و ترجیح می دهند وارد بازار مسکن شوند اما تا زمانی که شرایط اقتصادی و رشد تورم وجود داشته باشد. در هر صورت، بازار املاک و مستغلات به رشد خود ادامه خواهد داد و قیمت افزایش خواهد یافت.

یکی از اعضای کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان بیان می کند: افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی مردم را به فکر حفظ سرمایه خود انداخته و ترجیح می دهند وارد بازار ملک شوند اما از آنجایی که شرایط اقتصادی و رشد تورم از این طریق، بازار مسکن نیز با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال بازار مبنی بر اینکه آیا بانک ها نقشی در رکود و مشکلات بازار مسکن دارند، اظهار می کند: بانک ها نیز به نوبه خود در این زمینه عملکرد خوبی نداشته اند. چرا که برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان سنگ اندازی می کنند و اقشار کم درآمد با بوروکراسی زیادی مواجه هستند. در حالی که ساخت مسکن توسط بخش خصوصی به همراه کنترل و تعدیل بازار املاک توسط بخش دولتی می تواند از آسیب های ناشی از فرار سرمایه های کلان نیز جلوگیری کرده و آن را به عرصه ساخت و ساز مسکن بکشاند.

آرزوی خانه دار شدن اصفهانی;  حباب در حال ترکیدن میلیاردها ساختمان در لبه نیمی از جهان!

عضو انجمن صنفی پیمانکاران انبوه مسکن و ساختمان ادامه داد: در این میان دولت باید راهکارهای حمایتی و رفع بروکراسی های اداری در این زمینه ارائه دهد تا بازار املاک در مسیر درست هدایت شود.

مسکن بد، یک پدیده رو به رشد

صالحی تبار همچنین به دلایل کمبود واحد در کشور اشاره کرد و افزود: کاهش حاشیه سود انبوه سازان به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد یکی دیگر از دلایل کمبود واحد در کشور شده است. . باعث شده انبوه سازان از عرضه مسکن فاصله بگیرند و به سمت اشتغال بروند. دیگران می روند.

اگرچه مسکن همچنان یکی از دارایی های اصلی در پرتفوی خانواده ها محسوب می شود، اما دستمزدها در حال حاضر دیگر متناسب با یکی از نیازهای اولیه یعنی تامین مسکن زندگی نیست. این معضل باعث شده بسیاری از مردم به ویژه در کلانشهری مانند اصفهان در مسکن نامطمئن زندگی کنند، زیرا دیگر خانوارها قدرت خرید مسکن را ندارند و اجاره بها سر به فلک کشیده است. در واقع این طبقه متوسط ​​جامعه است که همواره با مشکلات عدیده ای مواجه است و به این دلایل آسیب های زیادی را متحمل می شود که در صورت عدم اندیشیدن سیاست های مناسب می تواند به یک بحران بزرگ تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.