افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

80 هزار مجوز برای تاسیس واحدهای صنعتی در کشور صادر شد

  • کد خبر : 169620
80 هزار مجوز برای تاسیس واحدهای صنعتی در کشور صادر شد

به گزارش بازار، محمد مجید فولادگر روز چهارشنبه در نشست کنترل تورم چهارمحال و بختیاری درباره واحدهای راکد افزود: بر اساس انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین وزارتخانه های حراست، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، خط الف. قرار است خدمات بانکی برای کمک به ایجاد واحدهای راکد ایجاد شود. وی بیان کرد: بنابراین […]

به گزارش بازار، محمد مجید فولادگر روز چهارشنبه در نشست کنترل تورم چهارمحال و بختیاری درباره واحدهای راکد افزود: بر اساس انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین وزارتخانه های حراست، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، خط الف. قرار است خدمات بانکی برای کمک به ایجاد واحدهای راکد ایجاد شود.

وی بیان کرد: بنابراین آن دسته از واحدهایی که ظرفیت و تولید استراتژیک خوبی داشته باشند و امتیاز ویژه ای برای استان داشته باشند توسط استان ارزیابی و به ستاد وزارتخانه اعزام و در کارگروهی که در وزارت حراست تشکیل می شود مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر بانک اعلام می کند که به سیستم تایید شده است.

فولادگربا گلوگاه اصلی این صنعت را برشمرد. وی درباره تامین مالی گفت: بر اساس توافق سه جانبه وزارتخانه های امنیت، اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی، سالانه 20 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت پرداخت می شود که از این میزان 10 میلیارد ریال تسهیلات ارائه می شود. به لحظه

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد پیوند بین کشاورزی، صنعت و دانش بنیان ها ارزش افزوده داشته و تقویت این ارتباط از اولویت های این وزارتخانه است.

فولادگر افزود: وزارت حراست با همکاری وزارتخانه های اقتصاد، علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا صنعت دانش بنیان ایجاد کند.

وی بیان کرد: هم افزایی این وزارتخانه ها بسته پیشنهادی ویژه ای را برای صنعت دانش بنیان تعریف می کند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قالب این بسته پیشنهادی تلاش می‌شود زمینی در شهرهای صنعتی برای پرداخت تسهیلات ویژه و ضمانت‌نامه‌های بانکی برای واحدهای دانش‌بنیان فراهم شود.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی ها در قالب کارگروه ملی دانش بنیان تلاش می شود تا از واردات کالاهای راهبردی که برای کشور مهم و مشابه بازار داخلی آن است، جلوگیری شود تا بازار کالاها بهبود یابد. دانش واحدهای پایه و ایجاد بازار مناسب برای این محصولات.

فولادگر با اشاره به وجود 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور تصریح کرد: این واحدها نیازمند حمایت و تامین جدی از بازار هستند.

وی اجرای شعار کنترل تورم و رشد تولید را از اولویت های کشور برشمرد و گفت: اگرچه دولت از ابتدای سال توجه ویژه ای به اجرای شعار سال داشته است، اما اتفاقی که افتاد این بود که بار کنترل تورم بسیار بیشتر از افزایش تولید بود.

فولادگر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به بحث تولید افزود: تولید در لحظه کنونی؛ کانون توجه دولت است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تورم را از مسیر رشد تولید متوقف کرد.

وی گفت: شرایط تولید کشور با سه ماه برق و چهار ماه گاز و نبود ارز کافی برای تامین مواد اولیه و واردات ماشین آلات مناسب نیست.

فولادگر با بیان اینکه نظام بانکی با این تفکر که پرداخت اعتبار موجب نارضایتی می شود از پرداخت اعتبار خودداری می کند، تصریح کرد: اینگونه است که اگر اعتبار وارد تولید شود این نارضایتی محقق نمی شود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه نظام بانکی از ابتدای سال تاکنون 10 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت پرداخت کرده است، اما باید توجه داشت که 80 درصد این تسهیلات به دلیل بدهی بانکی واحدهای صنعتی وام گرفته شده است، بنابراین این تسهیلات به سمت تولید پیش نرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.