افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

همکاری بانکی با BRICS گسترش خواهد یافت

  • کد خبر : 169589
همکاری بانکی با BRICS گسترش خواهد یافت

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به عضویت ایران در سازمان بین المللی بریکس گفت: از اول ژانویه 2024 عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان بین المللی اعلام شد. به گفته صفری، در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی چندین عضو جدید از جمله ایران، عربستان سعودی، امارات، آرژانتین، اتیوپی […]

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به عضویت ایران در سازمان بین المللی بریکس گفت: از اول ژانویه 2024 عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان بین المللی اعلام شد.

به گفته صفری، در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی چندین عضو جدید از جمله ایران، عربستان سعودی، امارات، آرژانتین، اتیوپی و مصر به این سازمان بین المللی پیوستند. اهداف برجام چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی برخی قدرت هاست. به همین دلیل است که برخی کشورها می خواهند به این گروه بپیوندند.

صفری افزود: این سازمان در بخش های مختلف سیاسی، امنیتی و به ویژه اقتصادی و مالی برنامه دارد و به صورت مستمر جلساتی را برگزار می کند. بانک بریکس به عنوان یکی از زیرگروه های اقتصادی این گروه، پیشنهادات کشورهای عضو را بررسی کرده و به متقاضیان پروژه های مشترک وام می دهد. به عنوان مثال، در جلسات این سازمان درباره تمایل ایران، هند و روسیه برای اجرای کریدور مشترک و ارائه درخواست تامین مالی به بانک بریکس و در نظر گرفتن کمک مالی برای اجرای پروژه بحث خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: امسال روسیه رئیس دوره ای سازمان بریکس است. امسال آنها پیشنهاد کرده اند که حدود 230 رویداد مختلف در سازمان پریکس ارائه شود. از جمله در زمینه های بانکی، مالی، ارزهای دیجیتال و ارتباطات دیجیتال.

صفری با اشاره به اینکه ارائه پیشنهادات و پیشنهادات در حوزه های مختلف و ارائه آنها در جلسات این سازمان در دستور کار دولت است، افزود: اخیرا برنامه هایی برای گسترش همکاری با سازمان بریکس به وزارتخانه های مربوطه ارائه شده است. در قالب یک دایره

به گفته صفری، در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی وزارت امور خارجه، نشستی با این وزارتخانه ها و مجموعه ها برگزار می شود و ریز مسائل این برنامه ها بررسی و پیگیری می شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پایان گفت: از آنجایی که برای برخی زیرساخت های مشترک با کشورهای عضو بریکس نیاز به تامین مالی است، درخواست وام از بانک بریکس یکی از مزایای همکاری با این سازمان است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز از سازمان بریکس درخواست خرید سهام کرده است که پیش بینی می شود به زودی این اقدام انجام شود.

گفتنی است گروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در آگوست گذشته از شش کشور دیگر برای عضویت در این گروه دعوت به عمل آورد. گروهی که هدفشان مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه BRICS را در سال 2009 تأسیس کرد و در حال حاضر 42 درصد از جمعیت جهان، 30 درصد از جغرافیای جهان و 24 درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.