افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

قطار پارس لاریم چه امکاناتی دارد؟

  • کد خبر : 169562
قطار پارس لاریم چه امکاناتی دارد؟
بهره‌گیری از قطار روشی ارزان، امن و راحت برای مسافرت‌های کاری و خانوادگی است؛ اما انتخاب نوع قطار تأثیر زیادی بر کیفیت سفر دارد. شرکت‌های مختلفی قطارهای خود را روانه مسیرهای راه آهن ایران می‌کنند که پارس لاریم یکی از آنها است.

پیش از خرید بلیط قطار پارس لاریم، این مطلب را بخوانید تا با امکانات قطارهای این شرکت آشنا شوید. خوب است بدانید که امکان خرید انواع بلیط قطار از هر کجا به هر کجا در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی فراهم است.

معرفی شرکت پارس لاریم

شرکت پارس لاریم یکی از ارزان‌ترین شرکت‌های مسافربری ریلی کشورمان محسوب می‌شود. این شرکت همچنین از پیشتازان صنعت حمل و نقل ریلی ایران است و قطارهایی با کیفیت 4 ستاره و برخوردار از استانداردهای بین‌المللی را وارد خطوط راه آهن کشور کرده است.

فعالیت پارس لاریم به‌عنوان یک شرکت تجاری، در سال 2007 و در حوزه‌ بسته‌بندی و تجارت محصولاتی همچون چای، قهوه، نسکافه آغاز شد. این شرکت همچنین خدمات مشاوره راه‌اندازی کافی‌شاپ را ارائه می‌داد؛ سپس در سال 2018، به‌طور رسمی و تحت مالکیت خصوصی وارد حوزه ناوگان قطار شد و مسئولیت جابه‌جایی مسافران در مسیرهای راه آهن را برعهده گرفت.

می‌توانیم مقرون‌به‌صرفه بودن بلیط قطار این شرکت، قطارهایی با طراحی لوکس و ارائه خدمات و امکانات متنوع را به‌عنوان 3 ویژگی برجسته این شرکت بیان کنیم.

امکانات و خدمات قطار پارس لاریم

کوپه‌ها و واگن‌های پارس لاریم از تجهیزات کامل و مطابق با نسل قطارهای جدید ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور برخوردار هستند. بلیط‌های قطار پارس لاریم در دو نوع عادی و VIP عرضه می‌شوند. اکنون ببینیم در واگن‌های پارس لاریم چه امکانات و خدماتی ارائه می‌شود.

پذیرایی شبیه به هتل

در صورتی که با قطار پارس لاریم به سفر بروید، در طول مسیر با نوشیدنی‌های گرم و سرد و سرو وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده پذیرایی می‌شوید. مسافرانی که با بلیط VIP قطار پارس لاریم وارد آن می‌شوند، پذیرایی ویژه دریافت خواهند کرد.

واگن‌های استاندارد

شرکت پارس لاریم از قطار غزال استفاده می‌کند. اگر با مشخصات و امکانات قطار غزال آشنایی داشته باشید، می‌توانید حدس بزنید که تاچه میزان سفری آسوده و آرام را تجربه خواهید کرد. این شرکت با ارائه واگن‌های با 10 کوپه و ظرفیت هر کوپه 4 نفر، آرامش بیشتری را برای مسافران فراهم کرده است؛ بنابراین در طول مسیر، خبری از تجمع مسافران، شلوغی و سروصداهای آزاردهنده نخواهد بود.

صندلی‌های ارگونومیک و تخت‌شو

پیمودن برخی مسافت‌های ریلی در ایران نزدیک به یک شبانه‌روز کامل طول می‌کشند؛ در واقع استفاده از قطار بهترین ایده برای مسافرت‌های طولانی است؛ چراکه مجبور به یکجا نشستن نیستید و می‌توانید در سالن‌های قطار تردد کنید. شرکت پارس لاریم با انتخاب قطارهای مجهز به صندلی‌های ارگونومیک و قابل تخت‌شو، راحتی و آسایش بیشتری را برای مسافران فراهم کرده است.

صندلی‌های قطارهای این شرکت استاندارد بوده و نشستن طولانی روی آنها آزاردهنده نیست؛ از طرفی می‌توانید آن‌ها را به تخت‌خواب تبدیل کنید. گفتنی است که در بالای صندلی‌ها، دو تخت دیگر هم تعبیه شده است؛ بر این اساس هر 4 مسافر داخل یک کوپه، فضای مناسب برای خواب و استراحت در اختیار دارند.

امکانات رفاهی در هر کوپه

در هر کوپه از واگن‌های قطار پارس لاریم، امکانات رفاهی و سرگرمی ارائه می‌شود که عبارتند از:

  • سرویس ملحفه تمیز

  • سیستم صوتی و تصویری (تلویزیون و …)

  • مجله و روزنامه

نور قابل تنظیم و دسترسی آسان به برق

نور فضای کوپه‌های قطار پارس لاریم قابلیت تنظیم شدن دارند و هر صندلی از نور ویژه خود برخوردار است. در کنار هر صندلی نیز پریز برق تعبیه شده تا مسافران بتوانند وسایل الکترونیکی مانند موبایل، لپ تاپ، تبلت و ساعت خود را شارژ کنند.

تهویه مطبوع در فضای واگن و کوپه‌ها

کوپه‌های قطار پارس لاریم به سیستم تهویه مناسب و سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز شده‌اند و بر این اساس سفر با قطار در زمستان و تابستان را برای مسافران بسیار راحت و دل‌انگیز کرده‌اند.

غذا و نوشیدنی‌های باکیفیت

لازم به ذکر است که قطارهای پارس لاریم فاقد رستوران هستند و وعده‌های غذایی در کوپه‌ها سرو می‌شود. ولی این شرکت به کیفیت غذا و نوشیدنی‌‌هایی که در قطارهای خود ارائه می‌دهد، بسیار اهمیت داده و حتی مشکل‌پسندترین‌ها را هم راضی می‌کند.

سیستم احضار مهماندار

در سفر با قطار و در طول مسیر، سوالات زیادی ممکن است برایتان پیش بیاید و به راهنمایی نیاز داشته باشید. یکی از بهترین خدمات و امکانات قطار پارس لاریم، سیستم احضار مهماندار است. این سیستم به مسافران امکان می‌دهد تا هروقت به کمک نیاز داشته باشند، مهماندار را فرا بخوانند و از راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شوند.

رزرو بلیط قطار vip پارس لاریم و تفاوت آن با بلیط عادی

همان‌طوری‌که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بلیط‌ های قطار پارس لاریم به دو شکل عادی و ویژه (VIP) عرضه می‌شوند. برخلاف تصور عموم افراد، این دو از لحاظ نوع کوپه تفاوتی ندارند؛ یعنی این طور نیست که با بلیط VIP کوپه‌های مجهزتری در اختیار داشته باشید؛ بلکه تفاوت آنها در نوع خدماتی است که ارائه می‌شود. کسانی که با بلیط قطار VIP از قطارهای این شرکت بهره می‌برند، خدمات متنوع‌تر و بیشتری را دریافت خواهند کرد و در نتیجه سفری راحت‌تر و خاطره‌انگیزتر را تجربه می‌کنند.

بلیط قطار VIP و عادی پارس لاریم از لحاظ قیمت نیز متفاوت هستند. به‌طورکلی، قیمت بلیط قطارهای این شرکت براساس عوامل و پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود.

قیمت بلیط های قطار پارس لاریم

عوامل مختلفی از قبیل کلاس قطار، ویژه یا عادی بودن بلیط، نوع کوپه، خدمات و مسافت بر قیمت بلیط قطارهای پارس لاریم تأثیر می‌گذارند. قیمت بلیط کوپه‌های دربست 20 درصد ارزان‌تر است و درکل قیمت بلیط برای کودکان و نوجوانان به‌صورت نیم‌بها و برای نوزادان با 10 درصد نرخ بلیط بزرگسالان در نظر گرفته می‌شود.

رزرو و خرید آنلاین بلیط قطار در فلای تودی

امروزه با خرید اینترنتی بلیط، مجبور نیستید وقت زیادی برای تهیه بلیط به شکل حضوری صرف کنید. فلای تودی، معتبرترین آژانس گردشگری در ایران و خاورمیانه است که با ارائه پلتفرمی کاربردی و راحت، رزرو و خرید بلیط قطار را بسیار آسان کرده است. برای خرید بلیط قطار پارس لاریم و سایر قطارهای فعال در مسیر ریلی کشور، کافیست به صفحه رزرو و خرید بلیط قطار در سایت فلای تودی مراجعه بفرمایید.

سایت فلای تودی همچنین امکان رزرو هتل‌ های داخلی و خارجی را نیز فقط در چند دقیقه فراهم کرده است. با اعتماد به این آژانس گردشگری، سفری آسان، امن و مقرون‌به‌صرفه را تجربه خواهید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.