افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

۵ نکته مهم که بر قیمت بیت کوین در هفته اول سال ۱۴۰۲ اثر می‌گذارد

  • کد خبر : 16952
۵ نکته مهم که بر قیمت بیت کوین در هفته اول سال ۱۴۰۲ اثر می‌گذارد

قیمت بیت کوین با عبور از 28000 دلار، هفته ای جدید را پرقدرت آغاز کرد. همزمان با عملکرد خوب بیت کوین، آمریکا و اروپا درگیر بحران بانکی شد و باعث شد تا بازار رمزارزها به رشد خود ادامه دهد. به گزارش کوین تلگرافپس از یک هفته پراتفاق در بازارهای مالی کلان، بیت کوین و سایر […]

قیمت بیت کوین با عبور از 28000 دلار، هفته ای جدید را پرقدرت آغاز کرد. همزمان با عملکرد خوب بیت کوین، آمریکا و اروپا درگیر بحران بانکی شد و باعث شد تا بازار رمزارزها به رشد خود ادامه دهد.

به گزارش کوین تلگرافپس از یک هفته پراتفاق در بازارهای مالی کلان، بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها به سطح قیمتی رسیده‌اند که در 9 ماه اخیر بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر، سطح مقاومتی یکی پس از دیگری فتح و به سطح حمایتی تبدیل می‌شود و به نظر می‌رسد بازار خرسی سال ۲۰۲۲ در حال تبدیل شدن به خاطره‌های دور است.

درهل هاتهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه همهههههههه همههههههه همرهرهرهرررررررر نیز قرار است جلسه بعدی فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در روزهای آتی تشکیل شود و وضعیت اقتصاد کلان منتشر شود. در نتیجه، احتمالاً بازارهای مالی به نوسانات خود ادامه خواهند داد و ممکن است غیرمنتظره دیگری در سیستم بانکداری به این بی‌ثباتی اضافه شود.

همزمان با این اتفاقات، اکوسیستم بیت کوین قدرتمندتر از همیشه به فعالیت ادامه می‌دهد و برخی از گزینه‌های مربوط به این شبکه بلوک‌چینی به اوج خود رسیده است. در ادامه، 5 فاکتور کلیدی که ممکن است در طول هفته جاری بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد را با بررسی ارزیابی کرد.

۱ – افزایش یا ثابت نگه داشتن نرخ بهره؛ موضوع این است

مهم‌ترین اتفاقی که در طول هفته جاری ممکن است، بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد، جلسه ۲۲ مارس (۲ فروردین) فدرال رزرو در رابطه با نرخ بهره است. کمیته بازار آزاد فدرال در حال حاضر با چالش جدی در سیاست انقباض کمی خود را می‌بازد که در هجده ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

بحران بانکی در حال توسعه، با فدرال رزرو برای تداوم افزایش نرخ بهره را زیر سوال برده است. سیاستی که بسیاری از تحلیلگران معتقدند باعث ورشکگی اخیر بانک‌ها شده است. فدرال رزرو الان بین یک دو راهی سخت گیر کرده است. افزایش بهره، تورم را کنترل می‌کند اما آسیب‌های مهلکی به اقتصاد می‌زند و احتمالاً از ورشکستگی‌ها ایجاد خواهد کرد.

تری آف آلفا (Tree of Alpha)، تریدر مطرح در این رابطه اظهار داشت:

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال هفته آینده یکی از جالب‌ترین جلسات اخیر چراکه هیچ کس واقعا نمیدونه چه اتفاقی قراره بیفته.

وی افزود:

پیشامدی که احتمالاً احتمال رو به افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره‌برداری اما اطلاعات نیس اثرش رو قیمت چی دارد. نقشه کم خطرتر برای کار، لانگ گرفتن در صورت عدم افزایش نرخ بهره و شورت گرفتن در صورت افزایش 0.5 درصدی.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، اکثرا معتقدند فدرال در نهایت بهره را ۲۵ واحد پایه (۰.۲۵٪) افزایش خواهد داد. هفته پیش، بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد نرخ ثابت باقی خواهد ماند. در سمت مقابل اما، Nomura است که نرخ بهره ممکن است کاهش است.

نقشه پیش‌بینی تغییرات نرخ بهره – منبع: CME Group

وب‌سایت The Kobeissi Letter در بخشی از پیش‌بینی خود در رابطه با طول‌مدت نرخ بهره در پستی نوشت:

این هفته، تصمیم فدرال رزرو در رابطه با نرخ بهره منتشر خواهد شد. در حال حاضر، ۶۲٪ احتمال وجود دارد که نرخ بهره، ۲۵ واحد پایه (۰.۲۵٪) افزایش می یابد و این احتمال در قیمت گذاری ها اعمال می شود. با این، تا دسامبر (آذر) شاهد کاهش 100 واحدی (1 درصدی) نرخ ارزیابی حال بود.

به دنبال سیاست‌های اخیر دولت آمریکا، بسیاری از تحلیلگران منتظر واکنش سهام بانک‌ها پس از بازگشایی بازار وال استریت هستند. بانکی که گزارش دادیم، بانک یوبی‌اس اخیراً بانک بحران‌زده کردیت سوئیس را خرید. کردیت سوئیس، یکی از بانک‌های بزرگ اروپایی بود که به دنبال ورشکستگی بانک‌های آمریکایی با بحران بحران شد. The Kobeissi Letter در این رابطه نوشت:

بانک کردیت سوئیس یک ماه پیش بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت اما در ازای چند پنی فروخته شد. دولت اعلام کرد این بانک با خطر جدی ورشکستگی مقابله است. رایگیری سهامداران دور زده شد. قانون‌گذاران می‌دانند که با ورشکستگی تنها چند ساعت فاصله دارند. این کار از روی نامیدی انجام شد.

۲ – قیمت بیت کوین به سطح ۳۰۰۰۰ دلار چشم دوخته است

همزمان با شکسته شدن مقاومت ۲۸۰۰۰ دلاری، حال و هوای بیت کوین و سایر رمزارزها با آغاز هفته بازاری جدید بسیار بهبود یافته است. قیمت بیت کوین در حال حاضر در حوالی ۲۸،۱۹۷ دلار می‌شود که بالاترین سطح در طول ۹ ماه اخیر است. علاوه بر این، گاوها در طول روند تثبیتی یک هفته متوالی موفق به شکست خرس‌ها شدند و قیمت را به سطحی رساندند که در یک سال گذشته مشاهده نشده بود.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ ساعت – منبع: TradingView

در حال حاضر، هدف ۳۰ هزار دلاری مهم‌ترین سطح پیش‌روی بیت کوین است و با نقدینگی قابل توجه تاریخی احاطه شده است. در همین راستا، تحلیلگرانند برای تداوم روند صعودی، در حال حاضر متحرک ۲۰۰ هفته‌ای حتما باید حفظ شود.

توییت بیت کوین
منبع توییتر

کریپتو تونی، پیشنهاد ۳۰ پیشنهاد است حدود ۲۷،۷۰۰ دلاری به عنوان ادامه روند فعلی به سمت ۱۰۰ هزار دلار باید حفظ شود. وی در این رابطه گفت:

فتح ۲۷۰۰۰ دلار ثابت کرد که ما در محدوده بین ۲۷۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ دلار هستیم. گاوها باید حمایت 27700 دلاری رو نگه دارن تا بتونن به 30000 حمله کنن … هفته جالبی خواهد بود. استاپ لاس‌ (حد ضرر) رو روی ۲۵۵۰۰ دلار میذارم.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: Crypto Tony/ Twitter

در همین حال، مشابه‌گر دیگری به نام کریپتو چیس (Crypto Chase) در محدوده ۲۸،۵۰۰ دلاری موقعیت خوبی برای ورود به پوزیشن شورت خواهد بود. با این حال، وی احتمال داد فشار فروش در سطح بالای 33000 دلار تشدید شود.

وی افزود:

توجه داشته باشید که من ایده پوزیشن شورت در ۲۸۵۰۰ دلار رو رها نمی‌کنم. هنوز هم ممکن است فرصت خوبی در حوالی جلسه چهارشنبه کمیته بازار آزاد فدرال وجود داشته باشد. با این حال، در حال حاضر نمیتونم یک سقف محلی مشخص کنم.

کریپتو چیس ادامه داد:

من فکر می کنم ممکنه قیمت در اون محدوده پس زده بشه. با این، که پوزیشن شورت دارن و منتظرن حال محدوده 28500 دلاری تا 100000 دلاری پیدا می کند در نهایت با نقدینگی موجود حول و حوش 33000 دلار غافلگیر بشن.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: Crypto Chase/ Twitter

۳ – تحلیلگران از پایان بازار خرسی خبر می‌دهند

به عقیده تحلیلگرانی که روند طولانی‌مدت بیت کوین را بررسی می‌کند، بازار نزولی بیت کوین است که از زمان ثبت اوج تاریخی خود و آغاز سیاست‌های انقباضی فدرال در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، اکنون به پایان رسیده است.

نمودار بیت کوین تایم فریم هفتگی
نمودار بیت کوین تایم فریم هفتگی – منبع: TradingView

آماری که گزارش دادیم، با بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بالاتر از 28000 دلار، بیت کوین بالاترین سطح از اوایل ژوئن سال گذشته را به ثبت رساند. اسکات ملکر، تحلیلگر مطرح می کند که به «The Wolf of All Streets» نیز معروف است که عملکرد بیت کوین پیام های روشنی دارد.

وی با توجه به توییتی هفتگی بیت کوین نوشت:

بازار نزولی رسما به پایان رسیده … بیت کوین اولین سقف بالاتر (Higher High) خود رو از زمان اوج تاریخی به ثبت رسوند. این روند جدید رو تایید می‌کند. قیمت همچنان میتونه کاهش پیدا کنه اما این یک روند جدید نه ادامه بازار نزولی قبلی. به همه تبریک میگم.

نمودار بیت کوین
تصویر بیت کوین تایم فریم هفتگی – منبع: Scott Melker/ Twitter

ملکر در تایید اظهارات خود، به آگوست سال 2019 اشاره کرد که بیت کوین پس از عبور از بازار نزولی پیشین، از 13000 دلار فراتر رفت.

تحلیلگر دیگری به نام رکت کپیتال از شکسته شدن روند نزولی کلان بیت کوین خبر داده است. به عقیده وی، در بازه های زمانی سه ماهه بیت کوین در حال ایجاد روندی پیشرفتی است. روندی که پیش از این باعث جهش قابل توجه قیمت شده است.

توییت رکت کپیتال
منبع: توییتر

۴ – افزایش سختی سختی و هش ریت

همزمان با افزایش قیمت، سختی سختی و هش ریت بچین بیت کوین در طول ماهلاک روندی صعودی را تجربه کرده است. آخرین تخمین‌های BTC.com و MiningPoolStats نشان می‌دهد سختی نتایج احتمالاً در روزهای آینده، رشدی ۳.۲۶ درصدی را تجربه کرده و به ۴۵ تریلیون واحد خواهد رسید.

نمایش از شهرهای کلی شبکه بیت کوین
نمایش از شهرهای کلی شبکه بیت کوین – منبع: BTC.com

هش ریت نیز در تاریخ ۱۳ اسفند (۲۲ اسفند) به اوج رسیده و پس از ریزش جزئی، حالا دوباره در روند افزایشی قرار گرفته است. این نشان می‌دهد با افزایش قیمت، ماینرها بار دیگر در حال بازگشت به شبکه بیت کوین هستند.

همزمان با شاخص های مربوط به شبکه بیت کوین، یک واگرایی در میان ماینرها در حال رخ دادن است. پلتفرم تحلیلی گلسنود اخیرا در گزارشی اعلام کرده است موجودی بیت کوین ماینرها در بازه زمانی ۳۰ روزه دوباره به کاهش است.

نمودار موجودی ماینرهای بیت کوین
نمودار موجودی ماینرهای بیت کوین – منبع: Glassnode

۵ – شاخص ترس و طمع در بالاترین سطح خود از زمان اوج ۶۹۰۰۰ دلاری قرار دارد

علیرغم پیش‌بینی تحلیلگران، ممکن است هنوز هم دلیلی برای ترس از روندی بیت کوین وجود داشته باشد. در حال حاضر، اکثر سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران روزهای خوب بازار را ادامه خواهند داد.

شاخص ترس و طمع که بازار را ارزیابی می‌کند به عدد ۶۶ که بالاترین سطح طمع در نوامبر سال ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) رسیده است را می‌دهد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین – منبع: Alternative.me
شاخص ترس و طمع بیت کوین – منبع: Alternative.me

نظرسنجی نهایی پلتفرم تحلیلی سنتی با مشارکت بیش از 15000 نفر می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران 30 درصد از بیت کوین مقاومت را در اختیار دارند.

نظرسنجی سنتیمنت
منبع: توییتر

سنتیمنت در این رابطه:

دیدگاه بالاتری بیشتر افراد برای دو ارز بزرگ بازار از دیدگاه نزولی آنهاست.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-20 19:03:03

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.