افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

پوشش فیبر نوری به پنج میلیون خانه در کشور رسید

  • کد خبر : 169483
پوشش فیبر نوری به پنج میلیون خانه در کشور رسید

به گزارش بازار، مهدی روحانی نژاد روز چهارشنبه در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل در بجنورد اظهار داشت: اجرای این طرح ملی از ساعت 14 بهمن ماه آغاز شده و مصمم هستیم که همه خانه ها از این زیرساخت ارتباطی بهره مند خواهند شد. وی با بیان اینکه 10 […]

به گزارش بازار، مهدی روحانی نژاد روز چهارشنبه در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل در بجنورد اظهار داشت: اجرای این طرح ملی از ساعت 14 بهمن ماه آغاز شده و مصمم هستیم که همه خانه ها از این زیرساخت ارتباطی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه 10 اپراتور در اجرای طرح ملی فیبر نوری در حال ارائه خدمات هستند، افزود: این طرح 30 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور داشته و در 200 شهر اجرا شده است.

معاون توسعه راهبردی و بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: تمرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که همه اقشار از طرح ملی فیبر نوری بهره مند شوند به گونه ای که مناطق کم برخوردار نیز تحت پوشش قرار گیرند.

روحانی نژاد یادآور شد: اپراتورها باید برنامه ریزی کنند تا پایان دولت 30 درصد خانوارها به این زیرساخت متصل شوند و تا پایان برنامه هفتم توسعه همه خانوارها به این زیرساخت متصل شوند.

تحریم شرکت هایی که خدمات اینترنت کم سرعت ارائه می دهند

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات اینترنت گفت: شرکت های خدماتی در صورت ارائه سرعت اینترنت زیر 100 مگابیت بر ثانیه به متقاضیان جریمه می شوند.

معاون توسعه راهبردی و بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTX) توسط شرکت مخابرات در تمامی شهرهای خراسان شمالی به جز بجنورد انجام می شود.

وی افزود: خراسان شمالی رتبه 29 را در عرضه فیبر نوری به منازل و مشاغل دارد که این طرح با مشارکت 2 اپراتور انجام می شود. شرکت مخابرات و حمل و نقل شروع به کار کرد.

قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTX) در راستای هوشمندسازی این شهر بین شهرداری بجنورد و شرکت ارتباطات شاتل منعقد شد.

دیدار با استاندار خراسان شمالی، شرکت در مراسم عقد قرارداد طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل بجنورد و شرکت در نشست طرح فیبر نوری شیروان و کنترل دولتی، از برنامه های سفر یک روزه. معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شمال خراسان است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۴ شهرستان بجنورد دارای ۶۷۳۳۵ خانوار و ۲۲۸۹۳۱ نفر جمعیت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.