افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

بانک ورشکسته کردیت سوئیس توسط گروه UBS خریداری شد

  • کد خبر : 16946
بانک ورشکسته کردیت سوئیس توسط گروه UBS خریداری شد

بانک یوبی‌اس گروپ (UBS Group) روز گذشته اعلام کرد با پیشنهاد خرید رقیب خود، بانک کردیت سوئیس (Credit Suisse) با مبلغ 3.25 دلار به عنوان بخشی از «دستورالعمل اضطراری» جهت جلوگیری از بی‌ثبات بازارهای مالی تحریم کرده است. به گزارش کوین تلگراف، رسانه فایننشال تایمز پیش از این با استناد به فرد اطلاع رسانی شده […]

بانک یوبی‌اس گروپ (UBS Group) روز گذشته اعلام کرد با پیشنهاد خرید رقیب خود، بانک کردیت سوئیس (Credit Suisse) با مبلغ 3.25 دلار به عنوان بخشی از «دستورالعمل اضطراری» جهت جلوگیری از بی‌ثبات بازارهای مالی تحریم کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، رسانه فایننشال تایمز پیش از این با استناد به فرد اطلاع رسانی شده بود بانک یوبیاس بر سر خرید کردیت سوئیس به توافقی ۲ میلیارد دلاری رسیده است. اما ظاهرا دو طرف بر سر این مبلغ به توافق نرسیدند. یوبی‌اس در آخرین بیانیه اعلام کرد مبلغ نهایی توافق، خود را 3 میلیارد فرانک سوئیس معادل با 3.25 میلیارد دلار است که به نسبت به 7.5 میلیارد فرانکی بانک کردیت سوییس (معادل 8 میلیارد دلار) بسیار پایین‌تر است.

کولم کلهر (Colm Kelleher)، مدیر بانک UBS در این رابطه گفت:

این خرید برای سهامداران ما جذاب است، اما، اجازه دهید واضح بگوییم، تا آنجایی که این موضوع به بانک کردیت سوئیس مربوط می شود، این یک برنامه نجات اضطراری است. ما کارهایی را طراحی کردیم که ارزش باقیمانده بانک را حفظ کرد و در عین حال، ضرر ما را محدود کرد.

برای انجام این کار، مقامات دولت سوئیس با تغییر قوانین کشور تصمیم گرفتند تا این توافق بدون رایگیری از سهامداران Credit Suisse، پیش از بازگشایی بازار انجام شود. علاوه بر این، به عنوان بخشی از این، بانک ملی سوئیس بیش از بیش از صد میلیارد دلار نقدینگی برای یوبی‌اس ارائه می‌کند.

بانک یوبی‌اس در بیانیه خود اعلام کرد برای انجام این کار، به طور مشترک گفتگوهایی با وزارت دارایی فدرال سوئیس، سازمان نظارت بر بازار مالی (FINMA) و بانک ملی این کشور است و حمایت کامل آنها را جلب کرده است.

منبع: توییتر

دولت سوس پیش از این گزینه‌ها از جمله ملی جزئی یا کامل بانک کردین به عنوان یک گزینه اضطراری را در صورت عدم توافق با یوبی‌اس در نظر گرفته بودند.

طرح نجات بانک کردیت سوئیس باعث ضرر و زیان می شود و زیان دارند قرضه این بانک می شود. قانون‌گذاران نگرانند این موضوع، اعتماد سرمایه‌گذاران به بخش مالی اروپا را تضعیف کند.

بانک یوبی‌اس و کردیت سوئیس از ۱۵ اسفند (۲۴ اسفند) مذاکرات خود را آغاز کردند. این دو بانک پس از آن آغاز شد که بانک ملی عربستان به عنوان بزرگترین سهامدار Credit Suisse به دلیل قوانین، اعلام نمی‌کند مقدار بیشتری در این بانک سرمایه‌گذاری کند. به دنبال این اتفاق، نگرانی‌ها در رابطه با بانک کردیت سوئیس و تامین احتمالی احتمالی سهامداران آن افزایش یافت.

کردیت سوییس
منیع: توییتر

Bank Credit Suisse در سال ۱۸۵۶ برای تامین پروژه مالی توسعه خطوط راه‌آهن سوئیس تأسیس شد و دومین بانک بزرگ این کشور می‌شد.

بانک جذب سیگنچر توسط فلگ استار

تنها یک هفته پس از فروپاشی، سپرده‌ها و وام‌های بانک سیگنچر به بانک فلگ‌استار (Flagstar)، یکی از شرکت‌های تابعه New York Community Bancorp فروخته می‌شود اما ذخیره‌های مرتبط با فضای رمزارز بخشی از این بانک نخواهد بود.

شرکت بیمه فدرال ایالات متحده آمریکا (FDIC) این توافق را در ۱۹ مارس اعلام کرد که بر اساس آن ۳۸.۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری غیرمرتبط با ارزهای دیجیتال و ۱۲.۹ میلیارد دلار وام توسط بانک مستقر در میشیگان جذب می شود و از ۲۰ مارس، ۴۰ شعبه بانک سیگنچر تحت عنوان بانک فلگ استار فعالیت های خود را از سر می گیرند و از تمام سپرده‌های پذیرفته‌شده توسط بانک فلگ‌استار تا سقف ۲۵۰ هزار دلار بیمه خواهد بود.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-20 15:49:49

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.