افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

🔴 هشدار: مراقب ایردراپ‌های جعلی آربیتروم باشید

  • کد خبر : 16940
🔴 هشدار: مراقب ایردراپ‌های جعلی آربیتروم باشید

آربیتروم، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های لایه ۲ اتریوم اخیرا از ایراداپ ۱۰ میلیارد توکن حاکمیتی ARB در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین) خبر داد. به نظر می‌رسد این ایردراپ، به هدف محبوبی برای کلاهبرداران تبدیل شده است و می‌خواهند از این طریق، کاربرانی را به سرقت ببرند. به گزارش کوین تلگرافتوکن حاکمیتی آربیتروم به هولدرهای […]

آربیتروم، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های لایه ۲ اتریوم اخیرا از ایراداپ ۱۰ میلیارد توکن حاکمیتی ARB در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین) خبر داد. به نظر می‌رسد این ایردراپ، به هدف محبوبی برای کلاهبرداران تبدیل شده است و می‌خواهند از این طریق، کاربرانی را به سرقت ببرند.

به گزارش کوین تلگرافتوکن حاکمیتی آربیتروم به هولدرهای آن امکان مشارکت در رای‌گیری‌های حاکمیتی این راهکار لایه ۲ را می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد کلاهبرداران در جستجوند تا پیش از زمان استفاده از این ایردراپ، با روش‌های مختلف از سهل‌انگاری برخی سرمایه‌گذاران سوء استفاده کنند.

شرکت امنیتی بلوکچین ردفاین (Redefine) روز گذشته در توییتی اعلام کرد وب سایتی را پیدا کرده است که ادعا می کند وب سایت رسمی ایردراپ Arbitrum است. طبق اسکرین شات‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده، این وب‌سایت از کاربران می‌خواهد تا به کیفی دسترسی پیدا کنند که در نهایت احتمالاً پول‌هایی که دارای آن‌ها هستند توسط کلاهبرداران می‌شوند.

اسکرین شات یکی از وب سایتهایی که ادعا می کند وب سایت رسمی ایراداپ آربیتروم است. منبع: Redefine

شرکت امنیتی بلوکچین CertiK نیز اعلام کرد حساب توییتری «arbitrum_launch» که ایردراپ آربیتروم را تبلیغ می کند جعلی است و به کاربران هشدار داد از آن دوری کنند.

توییت سرتیک
منبع: توییتر

در همین حال، یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت با نام «CryptoMaximalist» روز گذشته در پستی نسبت به کلاهبرداری‌های احتمالی هشدار داد و نوشت:

کلاهبرداران امیدوارند از پیچیدگی ماه ارزهای دیجیتال و کاربرانی که برای دریافت ارز دیجیتالی هیجان‌زده‌ها استفاده می‌کنند.

CryptoMaximalist حساب‌های جعلی را در توییتر کشف کرده است که همگی، کاربران را به وب‌سایت‌های جعلی ایردراپ آربیتروم هدایت می‌کنند. وی به کاربران توصیه کرد پیش از کلیک بر روی لینک‌های به اشتراک گذاشته شده، به خوبی پروفایل و فعالیت‌های این حساب‌ها را بررسی می‌کنند.

هفته گذشته نیز ابزار ضد کلاهبرداری Scam Sniffer در توییتر اعلام کرد از زمان انتشار خبر ایردراپ آربیتروم، بیش از ۲۷۳ سایت فیشینگ مرتبط با این ایردراپ را شناسایی کرده است. انتظار می‌رود این تعداد، پیش از 23 مارس که تاریخ ایراداپ آربیتروم افزایش می‌یابد.

توییت آربیتروم
منبع:‌ توییتر

به گفته بنیاد آربیتروم، برای ایردراپ توکن ARB یک سیستم تعیین امتیاز به منظور مشخص کردن کاربران واجد شرایط استفاده شده است. کاربرانی که از ۴ تراکنش شبکه آربیتروم انجام داده اند و یا با کمترین ۴، یا آن دسته از کاربرانی هستند که وجوه خود را به شبکه آربیتروم وان رسانده و بیش از ۵۰ هزار دلار نقدینگی به شبکه آربیتروم منتقل کرده اند واجد. شرایط این ایردراپ هستند.

کیفیتهای کاربران واجد شرایط ایردراپ آربیتروم
کیفیتهای کاربران واجد شرایط ایردراپ آربیتروم – منبع: Nansen

شرکت تحلیلی نانسن که به تعیین این معیارها توسط آربیتروم کمک کرده است، اعلام کرده است از بین بیش از 2.3 میلیون کیف پولی که پیش از 6 فوریه (17 بهمن) وجوه خود را به شبکه Arbitrum One منتقل کرده است، تنها 625.143 کیف پولی را منتشر کرده است. پول واجد شرایط این ایردراپ هستند.

نانسن در تاریخ ۱۶ اسفند (۲۶ اسفند) در توییتی در این رابطه گفت:

برای فعالیت های ارگانیک امتیاز مثبت و برای فعالیت های منفی منفی در نظر گرفته شده است. تعداد توکنی که هر کیف پول در این ایراداپ دریافت می‌کند تابعی از امتیاز جمع آوری شده است.

کاربران آربیتروم می‌توانند با مراجعه به وبسایت gov.arbitrum.foundation، واجد شرایط بودن خود را بررسی کنند. به کاربران توصیه می‌شود تا زمان دریافت توکن‌های خود مراقب باشند، زیرا کلاهبرداران دائماً از ایردراپ‌ها استفاده می‌کنند تا از طریق وب‌سایت‌های جعلی و سایر موارد به کلاهبرداری و فیشینگ بپردازند. مراقب کلاهبرداران باشید و ایردراپ را تنها از سایت بنیاد رسمی آربیتروم بررسی کنید.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-20 13:25:47

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.