افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

راه پله خانه فقط برای بالا و پایین رفتن نیست / انواع پله هایی که طراحی را مجلل می کند

  • کد خبر : 169349
راه پله خانه فقط برای بالا و پایین رفتن نیست / انواع پله هایی که طراحی را مجلل می کند

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- راه پله در واقع جزء جدایی ناپذیر هر خانه ای است. در تمام ساختمان ها و خانه های ما پله هایی با اشکال مختلف وجود دارد و در برخی از خانه های مرتفع پله هایی در داخل خانه وجود دارد. پله ها می توانند به […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- راه پله در واقع جزء جدایی ناپذیر هر خانه ای است. در تمام ساختمان ها و خانه های ما پله هایی با اشکال مختلف وجود دارد و در برخی از خانه های مرتفع پله هایی در داخل خانه وجود دارد. پله ها می توانند به صورت پلکانی یا چند پله باشند تا زمانی که اختلاف سطح وجود داشته باشد. اما پله های داخل ویلا یا آپارتمان که در دکوراسیون داخلی خانه هستند معمولا دارای طرح های خاصی هستند تا علاوه بر کارکردی که دارند زیبایی خاصی به فضای خانه ببخشند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید برای خانه یا ویلای خود راه پله بسازید اما نمی دانید کدام سبک و طرح زیباتر است، حتما با ما همراه باشید. البته انتخاب راه پله به فضایی که قرار است قرار گیرد و طراح داخلی بستگی دارد که کجا به فکر راه پله و چه ابعادی بوده است. شاید بخواهید بازسازی کنید و یک راه پله جدید بخواهید!

1- پله L شکل

این سبک از راه پله ها در بسیاری از طراحی های داخلی دیده می شود، اما باید بگوییم که مدل ساده برای خانه های مینیمال بیشتر و برای خانه های مجلل تر از سبک های مجلل استفاده می شود. این سبک یکی از رایج ترین است و سبک من اساساً یک راه پله مستقیم با پیچ و تاب یا در وسط یا نزدیک یک انتها یا طرف دیگر است.

پله های L شکل ظاهری بصری جذابی دارند و از طرفی فضای کمتری را اشغال می کنند و می توان از آنها در گوشه دیوار استفاده کرد.

راه پله در دکوراسیون منزل.

2- پله های منحنی

در واقع، پله های منحنی می توانند بسیار جذاب تر از پله های مارپیچ باشند. زیرا زیبایی بصری بیشتری دارند و احساس پیچیدگی و کمی زبری را ندارند. و هنگام بالا رفتن از آنها سرگیجه نخواهید داشت. پله های منحنی فضای بیشتری را نسبت به مارپیچ های نازک پر می کنند، اما به جرات می توان گفت که آن لوکسی که انحنای یک راه پله دایره ای می تواند به فضای بزرگ خانه بدهد، راه پله مارپیچ این کار را نخواهد کرد.

راه پله در دکوراسیون منزل.

3- پله های مارپیچ

همانطور که در بالا ذکر کردیم، راه پله مارپیچ بسیار فشرده است، اما در واقع حرکت با آن بسیار دشوار است.

راه پله مارپیچ اگرچه برای فضاهای کوچک مناسب است اما همچنان سبکی بدیع و خاص به حساب می آید. راه پله های مارپیچی واقعی دارای یک پایه مرکزی هستند که تمام پله ها به هنگام بالا رفتن از فضای کف به آن متصل می شوند. به طور کلی، آنها اغلب در خانه های ساحلی و خانه های شهری جمع و جور یافت و دیده می شوند.

یکی از بارزترین معایب این سبک از نردبان این است که بالا و پایین رفتن اشیا از این نردبان می تواند بسیار سخت باشد و از طرفی فقط برای یک نفر مناسب باشد!

راه پله در دکوراسیون منزل.

4- پله های U شکل

خب پله ها همونطور که از اسمشون پیداست 180 درجه چرخش داره.

نردبان U شکل از دو پله تشکیل شده است که پس از فرود بر روی کلید برگشت در جهت مخالف قرار می گیرند. به علاوه، آنها از نظر بصری جالب تر هستند. نیازی به گفتن نیست که نمونه ها فضای خطی کمتری را اشغال می کنند و می توانند برای طراحی گوشه ها بسیار جذاب و مفید باشند. به طور معمول اندازه فرود بزرگتر است. شکل اصلی راه پله چرخشی است که می تواند جابجایی وسایل بزرگتر را به طبقه بالا سخت کند و برای فضاهای بزرگ استفاده می شود زیرا نیاز به حجم زیادی دارد.

راه پله در دکوراسیون منزل.

راه پله در دکوراسیون منزل.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.