افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

8 موردی که باید قبل از مهاجرت به آلمان آماده کنید!

  • کد خبر : 16933
8 موردی که باید قبل از مهاجرت به آلمان آماده کنید!

بسیاری از مردم دنیا به دلایل مختلفی رویای مهاجرت به آلمان را دنبال می‌کنند. برخی‌ها دنبال کار با دستمزدهای قابل‌قبول هستند، برخی دیگر در جستجوی مکانی برای بالابردن سطح کیفیت زندگی، عده‌ای جهت بهره‌مندی از سیستم آموزشی شگفت‌انگیز و تحصیل بدون پرداخت هزاران یورو شهریه، یا گاهی فقط برای لذت بردن و کشف یک فرهنگ […]

بسیاری از مردم دنیا به دلایل مختلفی رویای مهاجرت به آلمان را دنبال می‌کنند. برخی‌ها دنبال کار با دستمزدهای قابل‌قبول هستند، برخی دیگر در جستجوی مکانی برای بالابردن سطح کیفیت زندگی، عده‌ای جهت بهره‌مندی از سیستم آموزشی شگفت‌انگیز و تحصیل بدون پرداخت هزاران یورو شهریه، یا گاهی فقط برای لذت بردن و کشف یک فرهنگ جدید به فکر مهاجرت به آلمان هستند.

 

اولین سؤال همیشه برای همگان به یک‌شکل است: “چگونه این اتفاق می‌تواند به طور واقعی رخ دهد؟”

در این راهنما، چندین مرحله را به شما توضیح می‌دهیم که چگونه به‌عنوان یک ایرانی به آلمان مهاجرت کنید. در اینجا ما برای شما به 8 مورد خیلی مهم اشاره خواهیم داشت که باید قبل از مهاجرت به آلمان آنها را مدنظر داشته باشید.

  1. شغلی پیدا کنید یا در یک دانشگاه آلمانی ثبت‌نام کنید.

ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه برای آماده‌شدن برای مهاجرت به آلمان، یافتن شغل از طریق پروسه جاب سیکر آلمان یا پذیرش از قبل در دانشگاه‌های این کشور است. این تنها راه مهاجرت و اقامت قانونی در کشور آلمان است. اگر معیارهای قابل قبولی را از نظر تحصیلات یا تجربه کاری دارید، می‌توانید ویزای جستجوی کار درخواست دهید که به شما اجازه می‌دهد تا شش ماه در آلمان بمانید. فارغ‌التحصیلان و متخصصان ماهر ایرانی ممکن است واجد شرایط دریافت کارت آبی، ورود سریع به آلمان و اتحادیه اروپا و مجوز کار تا چهار سال باشند.

  1. بیمه سلامت مهاجران را دریافت کنید.

یکی از شرایط لازم برای دریافت اقامت آلمان، ارائه بیمه درمانی است که توسط دولت آلمان پذیرفته شده باشد. به این معنی بیمه مسافرتی که شما از ایران تهیه می‌کنید معمولاً واجد شرایط جهت اقامت طولانی‌مدت نیست و بایستی به‌محض ورود به این کشور به دنبال بیمه درمانی متناسب با شرایط حضورتان دریافت کنید. برای مثال، اگر قبلاً شغلی پیدا کرده‌اید، می‌توانید بیمه درمانی مناسب آلمانی را دریافت کنید. TK یک بیمه سلامت عمومی موردعلاقه برای مهاجران و Ottonova بیمه درمانی خصوصی موردعلاقه خارجی‌ها است. اگر برنامه شما این است که یک کار موقتی در آلمان پیدا کنید یا اگر یک فریلنسر هستید، بهترین گزینه برای تضمین بیمه درمانی شما، بیمه مهاجرت است. این بیمه درمانی موقت برای زمانی است که به دنبال کار هستید یا تا زمانی که تصمیم بگیرید کدام بیمه درمانی را به‌صورت تمام‌وقت انتخاب کنید.

Feather یک کارگزار بیمه است که منحصراً در مورد مهاجران در آلمان و کسانی که مایل به آمدن به آلمان هستند تخصص دارد. ما می‌توانیم این خدمات را برای شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام بدیم.

3. به‌موقع برای ویزای خود اقدام کنید.

آلمان کشور منضبطی است و آنها به فرایندهای خود احترام می‌گذارند. بسته به شرایط سفارت آلمان در ایران برای نوع ویزای موردنظر، زمان انتظار شما می‌تواند بین یک تا چهار ماه متغیر باشد. توصیه می‌کنیم حداقل سه ماه قبل از تاریخ عزیمت برنامه‌ریزی‌شده خود برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان خود اقدام کنید تا پاسپورت و ویزای خود را به‌موقع دریافت کنید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد ویزای کار در آلمان، ویزای دانشجویی، ویزای فریلنسری و ویزای جاب سیکر را از ما دریافت کنید. لازم به ذکر هست که برای دریافت ویزای دانشجویی و ویزای جستجوی کار، باید یک حساب سپرده بانکی (دیپوزیت) باز کنید.

4. پرواز خود را از قبل رزرو کنید.

رزرو پرواز برای حرکت بزرگ شما یک مرحله سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز خواهد بود. بسته به اینکه در چه شهری شغل یا دانشگاه پیدا کرده‌اید، یا در کجا می‌خواهید کار پیدا کنید، حتماً به نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی پرواز کنید. هر شهر بزرگ فرودگاه خود را دارد. سه تا از بزرگ‌ترین آنها در فرانکفورت، مونیخ و برلین هستند. در نظر داشته باشید که این روزها اکثر خطوط هوایی به شما اجازه می‌دهند فقط با یک چمدان چک شده با وزن حداکثر 23 کیلوگرم سفر کنید. اگر قصد دارید یک چمدان اضافی ببرید، آن را از قبل رزرو کنید. مگر اینکه با تمام خانواده خود به آلمان نقل‌مکان کنید. ما توصیه می‌کنیم از خدمات جابه‌جایی و پرداخت هزینه حمل‌ونقل هوایی گران‌قیمت خودداری کنید. تنها با سفر با یک یا دو چمدان، دردسر کمتری خواهید داشت.

5. مکانی برای زندگی در آلمان پیدا کنید.

شما می‌توانید با یافتن مکانی برای اقامت، قبل از ورود به آلمان مسیر را برای خود بسیار آسان‌تر کنید. در اینجا منظور از محل اقامت، هاستل، هتل یا Airbnb نیست، بلکه یک آپارتمان واقعی است. اما این بدان معنا نیست که اولین آپارتمان شما آپارتمان دائمی شما خواهد بود. توصیه می‌کنم به دنبال یک آپارتمان کوتاه‌مدت بگردید تا فقط چند ماه در آن بمانید. این به شما امکان می‌دهد پس از ورود به این کشور اطلاعات بیشتری راجع به محیط اطراف خود کسب کنید. خانه مدنظر خودتان را جستجو کنید تا دریابید که در کدام محله می‌خواهید برای همیشه ساکن شوید. بسیاری از وب‌سایت‌های اجاره آپارتمان مبله مانند Homelike وجود دارد. بسته به برق کشور شما، حمل کالاهای خانگی به دلیل ولتاژهای مختلف، منطقی نیست. مگر اینکه بخواهید مستقیماً یک آپارتمان یا خانه بخرید.

6. برای ثبت‌نام وقت ملاقات بگیرید (Anmeldung)

بله، ثبت‌نام یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید هنگام مهاجرت به آلمان انجام دهید. اکثر شهرها از شما می‌خواهند این کار را در دوهفته اول انجام دهید. در آلمان فرایند ثبت‌نام Anmeldung نامیده می‌شود. یعنی شما خود را به یک اداره دولتی معرفی می‌کنید و آدرس خود را ثبت می‌کنید. این به آنها اطلاع می‌دهد که یک ساکن جدید در این شهر وجود دارد. Anmeldung تقریباً 15 دقیقه طول می‌کشد. پس از اتمام فرایند، یک‌تکه کاغذ بسیار مهم دریافت خواهید کرد. این رسید به شما کمک می‌کند تا برخی از خدمات آلمانی مانند حساب بانکی یا گرفتن قرارداد اینترنتی برای آپارتمان خود را دریافت کنید. برای صرفه‌جویی در وقت و صف‌های طولانی، می‌توانید به‌صورت آنلاین برای Bürgeramt یا Bürgerbüro محلی خود قرار ملاقات بگیرید.

کشور آلمان

  1. تحقیق راجع به بانک موردنظر

برای صرفه‌جویی در زمان پس از مهاجرت به آلمان، از قبل دررابطه‌با بانکی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، تحقیق کنید. کارفرما از شما می‌خواهد که برای پرداخت حقوق خود یک حساب بانکی آلمانی داشته باشید. پس این یک کار بسیار مهم است. اکثر بانک‌ها از شما می‌خواهند که Anmeldung (ثبت‌نام شهری) و گاهی اوقات حتی مجوز اقامت خود را نشان دهید تا بتوانید حساب بانکی خود را باز کنید. بسیاری از خدمات بین‌المللی برای افتتاح حساب بانکی با خدمات مالی به نام Wise به شما خدمت‌رسانی می‌کنند. هنگامی که یک حساب بانکی با Wise باز می‌کنید، به طور خودکار ارزهای مختلفی در دسترس خواهید داشت، به‌عنوان‌مثال: دلار، یورو، پوند و … . هنگامی که Anmeldung خود را دارید، می‌توانید از خدمات یک بانک خصوصی سنتی آلمانی مانند Commerzbank استفاده کنید.

المان

8. شروع به یادگیری اصول زبان آلمانی کنید.

اول‌ازهمه، برای مهاجرت، زندگی و کار در آلمان نیازی به صحبت آلمانی ندارید. بااین‌حال، مطمئناً با صحبت‌کردن و درک آلمانی مزایایی خواهید داشت. زبان آلمانی سخت است! اگر در این کشور زیبا تازه‌کار هستید، خود را تحت‌فشار قرار ندهید که در ماه‌های اول، حتی سال‌ها، روان صحبت کنید. اگر وقت دارید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از مهاجرت به آلمان، چند کلمه و اصطلاح اصلی آلمانی را یاد بگیرید. طبق تجربه ما، آلمانی‌ها از صحبت‌کردن به زبان انگلیسی بدشان نمی‌آید تا زمانی که قبلاً برای صحبت آلمانی تلاش کرده باشید. امروزه منابع زیادی برای یادگیری اصول اولیه زبان آلمانی وجود دارد. بااین‌حال، یکی از بهترین راه‌ها استفاده فعالانه از زبان و دریافت بازخورد مستقیم از یک معلم حرفه‌ای است.

جمع‌بندی

مهاجرت به آلمان ممکن است در ابتدا فرایندی طولانی و پیچیده به نظر برسد. در نهایت تمام مراحلی که برای گرفتن اقامت در این کشور بزرگ طی می‌کنید، سرانجام لذت زندگی‌کردن در یکی از کشورهایی با کیفیت بالا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.