افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

موشک های عین الاسد؛ به قلب تروریسم آمریکا در منطقه ضربه بزنید

  • کد خبر : 169048
موشک های عین الاسد؛  به قلب تروریسم آمریکا در منطقه ضربه بزنید

گروه بین الملل خبرگزاری فارس; سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: پس از جنگ جهانی دوم، هیچ سابقه تیری به سوی آمریکا و کشوری که مسئولیت آن را پذیرفته باشد، وجود نداشته است. تشریح جزئیات عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس «یزهرا (س)» شلیک ده ها موشک زمین […]

گروه بین الملل خبرگزاری فارس; سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: پس از جنگ جهانی دوم، هیچ سابقه تیری به سوی آمریکا و کشوری که مسئولیت آن را پذیرفته باشد، وجود نداشته است. تشریح جزئیات عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس «یزهرا (س)» شلیک ده ها موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی ارتش آمریکا در عراق موسوم به عین الاسد را در هم کوبید. این عملیات در ساعت 01:20 روز 18 ژانویه 2018 به منظور انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد و اگرچه مقامات آمریکایی، رسانه‌ها و محافل غربی با گزارش تدریجی سعی در تأثیرگذاری بر افکار عمومی داشتند. تلفات جانی، مالی و زیرساختی برای مدیریت آن، اما در عمل رئیس جمهور آمریکا و مقامات آمریکایی را مجبور به عقب نشینی کرد.

اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی که به دلیل نقش آفرینی در مبارزه با تروریسم و ​​گسترش قدرت ایران در غرب آسیا یک شخصیت ملی محسوب می شود، روز 22 آذر 1397 را به عنوان روز فراموش نشدنی دشمنی آمریکا با ایران در حافظه تاریخی کشورمان ثبت کرد. کشور، و درخواست ها انتقام سختی را به همراه داشت. انتقامی که همواره در اظهارات مقامات ایرانی مورد تاکید قرار می گرفت و آمریکا از ترس آن تمامی نیروهای خود در منطقه خاورمیانه را در حالت آماده باش و در بالاترین سطح آماده باش قرار داده بود.

در پی اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، مقامات و رسانه های جهانی نیز انتقام زودهنگام ایران را پیش بینی کردند و از تشدید تنش ها در نتیجه جنایات آمریکا ابراز نگرانی کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا که نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور بود، با انتقاد از دستور ترامپ گفت: در بیانیه دولت آمده است که هدف از این اقدام جلوگیری از حملات آینده ایران است، اما این اقدام قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت.»

تیری به قلب تروریسم آمریکا در منطقه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات حمله به عین الاسد و انتخاب این قرارگاه گفت: قرارگاه چهارگانه التاجی و عین الاسد عراق، پایگاه شهید موافق اردن، و پایگاه علی السالم در کویت در ترور شهید سلیمانی و یارانش که در اولین ساعات پس از ترور رخ داد، دست داشتند و شناسایی شدند… ما پایگاه عین الاسد را انتخاب کردیم. دور و مجهزتر به پایگاه آمریکایی در عراق و همچنین در خاورمیانه و ما با 13 موشک از نوع فاتح-313 و قیام به آن حمله کردیم که به هدف رسید و با اینکه آمریکایی ها تعداد زیادی هواپیما در حال پرواز داشتند. نه. حتی یک گلوله هم به سمت موشک های ایرانی شلیک نشد و نتوانستند از خود دفاع کنند.

وی افزود: هدف ایران از این عملیات کشتن کسی نبود و در واقع حمله به ماشین جنگی آمریکا، مرکز کنترل فرماندهی آمریکا و حمله به واحدهای اصلی پهپاد و بالگرد آن بود.

سردرگمی و تناقضات ترامپ و چکیدن اطلاعات از پنتاگون

دونالد ترامپ در اولین واکنش به حمله موشکی ایران به عین الاسد در پیامی توئیتری اعلام کرد: جای نگرانی نیست و همه چیز خوب است! اما اضطراب و نگرانی در چهره ژنرال هایی که ترامپ را در اولین سخنرانی پس از این حمله همراهی کردند و به قول خودش. وی در اظهارات خود، علیرغم انکار واقعیت و تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن اهمیت این حمله، در عقب نشینی آشکار از تهدیدات نظامی قبلی خود علیه ایران، اعلام کرد که «آغوش آمریکا به روی صلح باز است» و به اعلام این تصمیم بسنده کرد. تحریم های بیشتری اعمال کند.

بیل پالمر تحلیلگر آمریکایی در مورد وضعیت روحی ترامپ در این سخنرانی گفت: در بهترین حالت او در حین سخنرانی نیمه جان به نظر می رسید، او کلماتش را به زبان می آورد و به نظر نفس تنگ می آمد، او کلمات را اشتباه تلفظ می کرد.

پس از سخنرانی ترامپ، فردریک پلیتژن، خبرنگار بین‌المللی CNN گفت: «ایرانی‌ها با این حمله موشکی نشان دادند که توانایی پاسخگویی به آمریکا را دارند… ایرانی‌ها نیز نشان دادند که سلاح‌های بسیار پیشرفته‌ای دارند». اهداف خارجی را با آن هدف قرار دهید.”

یک هفته پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد، پنتاگون اعتراف کرد که 11 سرباز آمریکایی دچار “تصادف خفیف مغزی” شده اند. دو هفته بعد در همان شب، ترامپ مجبور شد اعتراف کند، اما در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن آسیب مغزی، آن را با “سردرد” مقایسه کرد. وی گفت: آسیب مغزی خفیف در مقایسه با قطع عضو یا مرگ سربازان چیز مهمی نیست و به همین دلیل از تلافی این حمله خودداری کرد.

اگرچه پنتاگون در روزها و هفته های اولیه از ارائه آمار خودداری کرد، اما در نهایت گفته شد تعداد مجروحان این حمله به 110 نفر افزایش یافت و به 69 نفر نشان قلب ارغوانی اعطا شد که ایالات متحده به مجروحان شدید در این حمله جایزه می دهد. حمله.جنگ .

آمریکایی ها نیز بر اساس اخطارها سعی کردند القا کنند که از حمله هوایی مطلع بوده اند و هوشیاری کامل نیروها مانع از کشته شدن آنها شده است. از سوی دیگر، رسانه های غربی با وانمود کردن به اینکه در نتیجه این حملات، عراقی های مستقر در پایگاه عین الاسد مورد حمله قرار گرفته اند، سعی در تحریک احساسات در عراق علیه واکنش نظامی ایران داشتند. ادعایی که ارتش عراق آن را تکذیب کرد.

این اسرار و تناقضات حتی صدای مقامات آمریکایی را نیز درآورد. کریس مورفی، سناتور آمریکایی در پاسخ گفت که ترامپ افکار عمومی مردم آمریکا را گمراه می کند.

آمریکایی ها نیز علیرغم ناچیز بودن خسارات ناشی از این حملات، از انتشار عکس هایی از داخل پایگاه خودداری کردند. اما گزارش‌های بعدی که منحصراً توسط رسانه‌هایی مانند سی‌ان‌ان و رویترز منتشر شد، روشن کرد که شدت انفجارها با وجود پناه گرفتن نیروهای آمریکایی مؤثر بوده است. CNN پس از چند روز اجازه ورود به این پایگاه، داستان‌هایی از ترس و وحشت نیروهای آمریکایی از حمله موشکی ایران را روایت و به تصویر کشید.

سرهنگ دوم ارتش ایالات متحده، استیسی کلمن، در مورد شب حمله به پایگاه عین الاسد به سی ان ان گفت: «حدود هفت انفجار در جایی که ما پناه گرفته بودیم رخ داد و بسیار وحشتناک بود.

یکی دیگر از سربازان حاضر در پایگاه عین الاسد، آلن جانسون، به واشنگتن پست گفت که از زمان اصابت موشک به 18 متری پناهگاهش در عین الاسد، در تمرکز مشکل داشت.

واکنش کارشناسان و تحلیلگران به حمله موشکی ایران

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات نظامی آمریکا در یادداشتی خطاب به راشاتودی در تحلیل واکنش ایران نوشت: «ترامپ قبلاً قول داده است که در صورت حمله ایران به تأسیسات یا پرسنل آمریکا، تلافی بزرگی خواهد کرد. در حالی که توسط اعضای تیم امنیت ملی محاصره شده بود، مجبور به عقب نشینی شد. این تهدید به این دلیل است که او به خوبی می‌دانست که اگر به ایران حمله کند، پاسخ ایران برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش ویرانگر خواهد بود.

ویپین نارنگ، کارشناس مسائل نظامی آمریکا نیز در تحلیلی نوشت: تصاویر ماهواره ای از اثرات حملات ایران به پایگاه عین الاسد نشان می دهد که دقت موشک های ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و اثرات این حمله موشکی نشان می دهد که انحصار بر حملات موشکی دقیق خارج از دسترس ایالات متحده است.

جفری لوئیس، استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی مطالعات بین‌المللی میدلبری و تحلیلگر مرکز تحقیقات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جیمز مارتین، تصاویری از نقاط هدف موشک‌های بالستیک ایران و میزان خسارت وارده به آن‌ها را به اشتراک گذاشت. در صفحه توئیتر خود نوشت: موشک های ایرانی چندین ساختمان/زیرساخت در پایگاه هوایی عین الاسد را تخریب کردند، ایرانی ها هیچ اشتباهی نکردند، این ساختمان ها با دقت بسیار مورد اصابت قرار گرفت.

قیس قریشی کارشناس مسائل خاورمیانه درباره حمله موشکی سپاه به عین الاسد و فروپاشی هژمونی آمریکا گفت: در عین الاسد دقت موشک های ایران نقش مهمی داشت و به گفته فرمانده سنتکام. «پیام ایران بسیار دقیق بود.» این اولین بار پس از جنگ جهانی دوم بود و نمونه مشابهی وجود نداشت که دولتی رسما به پایگاه نظامی آمریکا حمله کرد و رسما اعلام کرد که این حمله را انجام داده است.

ترس همیشگی از قاتلان آمریکایی پس از شهادت سردار سلیمانی

چهار سال پس از ترور شهید سلیمانی، ترس از انتقام در میان مقامات آمریکایی درگیر در این جنایت وجود دارد و دولت بایدن را مجبور به صرف مبالغ هنگفتی برای حفاظت از آنها کرده است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه وقت آمریکا در بخشی از کتاب خود اعتراف کرد که دائما از انتقام ایران می ترسد.

وی که ابتدا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر امور خارجه این کشور در دولت دونالد ترامپ بود، بارها نسبت به امنیت خود و دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته است تا از آنها محافظت کن. وی با اشاره به ترس از انتقام از ایران برای شهادت سردار سلیمانی در خاک آمریکا، اذعان داشت که دیگر زندگی عادی ندارد و حتی نمی تواند بدون نیروهای حفاظتی و امنیتی به فروشگاه برود.

اعتراف او به ادامه ترس از جانش در شرایطی است که در اواخر ژانویه 1401، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن از او و برخی دیگر از افراد دخیل در شهادت سلیمانی و یارانش، از جمله برایان هوک، که مسئول آن است، حمایت کرده است. مسائل ایران در دولت ترامپ

در مارس 2022، آسوشیتدپرس گزارش داد که دولت ایالات متحده ماهانه دو میلیون دلار برای امنیت 24 ساعته این دو مقام سابق هزینه می کند.

انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.