افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

تحلیل USA Today از موقعیت ضعیف جو بایدن در انتخابات

  • کد خبر : 168589
تحلیل USA Today از موقعیت ضعیف جو بایدن در انتخابات

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی وارد سال انتخابات ریاست جمهوری می شود که از طرفداران سرسخت دموکرات خود هشدارهایی مبنی بر عدم حمایت از او و محبوبیت رقیب انتخاباتی اش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دریافت کرده است. در میان رای دهندگان اسپانیایی تبار و […]

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی وارد سال انتخابات ریاست جمهوری می شود که از طرفداران سرسخت دموکرات خود هشدارهایی مبنی بر عدم حمایت از او و محبوبیت رقیب انتخاباتی اش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دریافت کرده است. در میان رای دهندگان اسپانیایی تبار و سیاه پوستان جوان.

به گزارش “یو اس ای تودی”، برخلاف سال 2020 که اکثریت رای دهندگان سیاهپوست در ایالات متحده از حامیان جدی بایدن بودند، اکنون از هر پنج رای دهنده سیاه پوست در این کشور یک نفر می گوید که در ماه نوامبر به نامزدی از حزب ثالث متفاوت رای خواهد داد. . از آنچه بایدن و ترامپ حمایت می کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی ها، حمایت رای دهندگان سیاه پوست از بایدن از 87 درصد در سال 2020 به 63 درصد در سال 2023 کاهش یافته است و احتمال کاهش بیشتر این رقم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر است.

علاوه بر این، در میان رای دهندگان زیر 35 سال که عمدتاً با جمهوری خواهان در مورد موضوعاتی مانند دسترسی به حقوق سقط جنین و تغییرات آب و هوایی اختلاف نظر دارند، ترامپ اکنون پیشتاز است. در همین حال، اکثریت قاطع این گروه از رای دهندگان جوان از بایدن در سال 2020 حمایت کردند.

خبر خوب احتمالی برای رئیس جمهور ایالات متحده این است که بسیاری از حامیان وی که به او پشت کرده اند جذب جناح رقیب نشده اند، بلکه می گویند از نامزدهای شخص ثالث در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد. در نتیجه، 20 درصد از رای دهندگان اسپانیایی و سیاهپوست و 21 درصد از رای دهندگان جوان آمریکایی می گویند که از فردی غیر از ترامپ و بایدن حمایت خواهند کرد.

از سوی دیگر، بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، ترامپ اکنون از حمایت 62 درصد از رای‌دهندگان احتمالی جمهوری‌خواه در آمریکا برخوردار است، رقمی که بالاترین رکورد برای او در بین همه نظرسنجی‌ها محسوب می‌شود و نشان از برتری او نسبت به بایدن دارد. .

این در حالی است که اگرچه ترامپ به دلیل اتهامات جنایی و شکایت هایی که دارد هنوز به طور قطعی به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری خواه معرفی نشده است، اما در سمت دموکرات، بایدن برای نامزدی پیشتاز حزب جمهوری خواه با چالش خاصی روبرو نیست. . حزب دمکرات و 74 درصد از رای دهندگان حزب دمکرات او را به عنوان نامزد اصلی این حزب می پذیرند.

با این حال، بر اساس بررسی های انجام شده، 39 درصد با موضع بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده موافق هستند، در حالی که 58 درصد با موضع او مخالف هستند. در این میان، 43 درصد «قاطعانه» مخالف بازگشت او به قدرت هستند و 13 درصد «قاطعانه» از او حمایت می کنند.

انتهای پیام/م




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.