افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

تورم بالای 40 درصد زنان خانه‌دار نمی‌شوند با طرح‌های ملی مسکن/استیجاری باید در اولویت قرار گیرد.

  • کد خبر : 168501
تورم بالای 40 درصد زنان خانه‌دار نمی‌شوند با طرح‌های ملی مسکن/استیجاری باید در اولویت قرار گیرد.

علیرضا پاک فطرت، عضو شورای اسلامی شهر به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: با تورم بالای 40 درصد زنان سرپرست خانوار توان پرداخت اقساط طرح ملی مسکن را ندارند و نمی توانند در این طرح خانه دار شوند. وی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون و 760 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن […]

علیرضا پاک فطرت، عضو شورای اسلامی شهر به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: با تورم بالای 40 درصد زنان سرپرست خانوار توان پرداخت اقساط طرح ملی مسکن را ندارند و نمی توانند در این طرح خانه دار شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون و 760 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 62 هزار زن سرپرست خانوار هستند، افزود: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که این زنان مجرد هستند. شامل 35 سال می شود و اکثر این زنان قطعاً قادر به پرداخت حق 40 میلیونی نخواهند بود و از چرخه حذف خواهند شد.

وی با اشاره به بسته های حمایتی مصوب ستاد ملی زنان و خانواده که دهک های یک تا ششم هستند، گفت: این تسهیلات به 47 هزار و 693 زن سرپرست خانوار دهک یک تا ششم تحویل داده می شود. پرداخت 200 میلیون تن تسهیلات ساخت و فروش اقساطی برای هر واحد مسکونی با نرخ سود 4 درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا سه و نرخ سود 9 درصد برای زنان سرپرست خانوار است. خانوار از دهک های چهار تا شش.

پاک فطرت با اشاره به مشارکت نقدی زنان سرپرست خانوار وی افزود: مشمولان طرح اقدام ملی مسکن برای داشتن یک واحد مسکونی 80 متری در زمان تحویل واحد مسکونی تنها 30 میلیون تومان پرداخت می کنند و مابقی هزینه در قالب تسهیلات ارزان قیمت و بدون هزینه پرداخت می شود. یارانه دولت و نهادهای حمایتی با این امتیاز که سرپرست خانوارها از پرداخت هزینه انشعاب، پروانه ساختمانی، عوارض و غیره معاف هستند.

این عضو سابق کمیسیون عمران تصریح کرد: بهتر است دولت با کمک شهرداری ها اقدام به ساخت و ساز کند. مسکن اجاره ای و خانه های ساخته شده همیشه در اختیار دولت بود و از این قشر ضعیف و نیازمند فقط مبلغ اندکی اجاره می گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت باقیمانده متقاضیان طرح ملی مسکن گفت: متاسفانه با گذشت دو سال از آغاز این طرح هنوز 30 درصد آن تکمیل نشده است و با وجود تورم و تورم روزانه افزایش قیمت مسکن که بدون شک این طرح را در پی خواهد داشت، بقیه متقاضیان یعنی مردم عادی را نیز نمی توانند راضی کنند.

این نماینده مجلس قیمت کل این واحدها را با احتساب تورم حدود 2 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون دولت نتوانسته بودجه اجرای این پروژه را تامین کند و این موضوع یکی از دلایل اصلی آن است. برای پیشرفت کند پروژه ها مسکن ملی است.

وی با تاکید بر انتقاد از ساخت و ساز مسکن توسط دولت گفت: اینکه دولت به تولید انبوه مسکن بپردازد اشتباه است زیرا تجربه نشان داده مسکن یکی از عوامل گرانی مسکن بوده و دلالان وارد این حوزه شده و مسکن بیشتری خریداری می کنند. واحدها باعث افزایش قیمت مسکن شدند. در این طرح، متقاضیانی که موفق به دریافت حواله مسکن ملی شدند، با فروش آن در بازار آزاد، قیمت پایه مسکن را به خطر انداختند؛ اکثریت این متقاضیان را زنان شاغل و سرپرست خانوار تشکیل می دادند که امکان ادامه مشارکت را نداشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.