افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 معرفی شد

  • کد خبر : 16803
پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 معرفی شد

کوالکام به تازگی تراشه پردازشی میان‌رده جدید خود با نام اسنپدراگون 7 پلاس 2 رونمایی کرده است. جالب اینجاست که نه از اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 خبری شد و نه از اسنپدراگون 7 نسل 2! بلکه کوالکام تصمیم بعد از اسنپدراگون 7 نسل 1 به سراغ مدل اسنپدراگون 7 پلاس 2 برود و این […]

کوالکام به تازگی تراشه پردازشی میان‌رده جدید خود با نام اسنپدراگون 7 پلاس 2 رونمایی کرده است. جالب اینجاست که نه از اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 خبری شد و نه از اسنپدراگون 7 نسل 2! بلکه کوالکام تصمیم بعد از اسنپدراگون 7 نسل 1 به سراغ مدل اسنپدراگون 7 پلاس 2 برود و این شیوه شیوه نامگذاری برای هماهنگ کردن آن با سری پرچمدار اسنپدارگون 8 است. حتی پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 هم به شکل وارد بازار نشد و تنها در انگشتی از گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفت. روندی که با مدل جدید تغییر کرده و شاهد گوشی‌های میان‌رده قدرتمندی با این پردازنده است.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 نوید بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی را می‌دهد. پردازنده مرکزی این تراشه (CPU) از هسته اصلی Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز می‌کند و در کنار آن به سه متوسط ​​و 4 هسته کم مصرف شده است. بنابراین، نوع چینش هسته‌ها به صورت 1 + 3 + 4 است. به کوالکام این تراشه گفته پردازشی جدید در مقایسه با اسنپدراگون 7 نسل 1 بیش از 50 درصد عملکرد بهتری خواهد داشت.

از طرفی، یک چیپ گرافیکی از برند ادرنو (adren) که مدل دقیق اعلام نشده، وظیفه پردازش گرافیکی برای انجام و نوید بهبود عملکرد عملکرد 2 برابری را می‌دهد. همچنین، در حدود 13 درصد نیز کم مصرف خواهد بود.

مواردی که معمولاً کوالکام دیده‌ایم، این شرکت در معرفی تراشه اسنپدراگون 7 پلاس 2 هیچ اشاره‌ای به مشخصات دقیق CPU یا GPU نکرده است. اما خبر این است که دستگاه‌های مبتنی بر این جدید تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خواهند شد و نیاز نیست زیاد منتظر بمانیم.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

از ویژگی‌های پلتفرم کوالکام می‌توانم به مواردی مانند AUTO VARIABLE SHADING اشاره کنم که بازی‌ها را در پس‌زمینه با وضوح پردازش می‌کند اما در صفحه نمایش آن‌ها را با وضوح تصویر بالا نشان می‌دهد تا به این موارد در مصرف انرژی و منابع سخت باشد. همچنین، قابلیت نامگذاری Volumetric Rendering نیز وجود دارد که اولین بار در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شده است.

پردازشگر تصویر یا همان ISP نیز در اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 تقویت شده است. کوالکام در این تراشه از پردازشگر 18 بیتی Triple ISP استفاده کرده است که بهبود عکاسی در نور کم ترفند 30 تصویر در یک تصویر استفاده می‌کند. پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسلی و همچنین فیلمبرداری HDR با نوردهی سه‌گانه دو دوربین به طور همزمان از ویژگی‌های پردازشگر سیگنال تصویر اسنپدراگون 7 نسل نسل 2 هستند.

علاوه بر این‌ها، در زمینه‌های مصنوعی مصنوعی نیز بهبودهایی هستند و موتورهای مصنوعی کوالکام عملکرد 2 برابری و 40 درصد صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری در هر وات را ارائه می‌دهند.

برای اتصالات نیز اسنپدراگون اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 از مودم فایو جی ایکس ایکس 62 با حداکثر سرعت 4.4 گیگابیت بر استفاده می‌کند. مهمتر از، گوشی‌های میان‌رده‌ای که از این تراشه استفاده می‌شوند، بالاخره از ویژگی 4g/5g Dual-Sim Dual Active (DSDA) استفاده می‌کنند. جی فور جی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.