افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

موافقت کمیسیون بهداشت برای اعطای مجوز واردات تجهیزات پزشکی به بنیاد شهید

  • کد خبر : 168009
موافقت کمیسیون بهداشت برای اعطای مجوز واردات تجهیزات پزشکی به بنیاد شهید

به گزارش بازار، سلمان اسحقی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 20 دی) کمیسیون پزشکی و بهداشت مجلس درباره بررسی تبصره های مرجع لایحه بودجه 1403 کل کشور برای ارائه گزارش به تلفیق. این کمیسیون با حضور روسای بنیاد شهید و سازمان غذا و دارو و همچنین معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت گزارش داد و گفت: […]

به گزارش بازار، سلمان اسحقی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 20 دی) کمیسیون پزشکی و بهداشت مجلس درباره بررسی تبصره های مرجع لایحه بودجه 1403 کل کشور برای ارائه گزارش به تلفیق. این کمیسیون با حضور روسای بنیاد شهید و سازمان غذا و دارو و همچنین معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت گزارش داد و گفت: قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در جلسه امروز مشکل کمبود جدی منابع اعتباری و مجوزها را یکی از مشکلات جدی این سازمان اعلام کرد و خواستار تخصیص اعتبار برای بنیاد شهید شد.

وی افزود: در خصوص مجوزها تاکید شد که تا قبل از سال 2018 مجوز واردات و منابع ارزی مستقل برای واردات کالا داشتند. در واقع برخی تجهیزات پزشکی تولید داخل نه تنها پاسخگوی نیاز جانبازان قطع نخاع و سایر جانبازان نیست، بلکه بسیاری از بیماران از کیفیت پایین آن گلایه دارند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: پس از بحث و گفتگو مقرر شد تجهیزات پزشکی مورد نیاز شهدا از جمله ویلچر، تشک طبی، ارتز و پروتز، اعضای مصنوعی و تجهیزات پزشکی و … وارد شود. سلامتی. مواد مصرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو علاوه بر معافیت واردات مذکور از سود بازرگانی و قانونی و عوارض گمرکی و این مصوبه جهت درج در قانون 1403 به کمیسیون تلفیق ارائه شود. لایحه بودجه؛ این اقدام گامی بلند و موثر برای حمایت از خانواده های جانبازان و ایثارگران است و امیدواریم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.

اسحقی یادآور شد: در ادامه جلسه سازمان هدفمندسازی یارانه ها مقرر شد با تخصیص، منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده های نفتی و گاز طبیعی پس از کسر یک درصد از مالیات سلامت استفاده شود. سازمان برنامه و بودجه کشور تنها برای تامین یارانه نان و دارو در این خصوص بحث و تبادل نظر کردند و در نهایت مقرر شد این موضوع در قالب سه پیشنهاد کارشناسی ارائه و در بودجه لحاظ شود. 1403. فاکتور تا بتوان از این دو ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در صورت عدم توجه و تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد سهم سلامت یارانه ها، قطعاً با بحران و مشکلات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان مواجه خواهیم شد. در لایحه بودجه سال آینده.» بنابراین توجه جدی به این مسائل ضروری است. /

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.