افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

نحوه کاشت تربچه در گلدان؛ این آخر هفته از تربچه های طلایی خود می نوشید.

  • کد خبر : 167899
نحوه کاشت تربچه در گلدان؛  این آخر هفته از تربچه های طلایی خود می نوشید.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه در سفر مجبور به خوردن سبزیجات هستید، می توانید برخی از سبزیجات مورد علاقه خود را در خانه پرورش دهید. به این ترتیب هر زمان که خواستید می توانید به داخل قابلمه ها بروید و سبزیجاتی را […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه در سفر مجبور به خوردن سبزیجات هستید، می توانید برخی از سبزیجات مورد علاقه خود را در خانه پرورش دهید. به این ترتیب هر زمان که خواستید می توانید به داخل قابلمه ها بروید و سبزیجاتی را که دوست دارید بچینید و بنوشید. در این سری مقالات به شما می گوییم که چگونه سبزیجات را در گلدان بکارید. پس اگر باغ ندارید اما می خواهید در گلدان انواع سبزیجات مانند ریحان، نعناع، ​​فلفل دلمه ای، فلفل سوخاری، گوجه گیلاسی و … بکارید، با ما همراه باشید. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه تربچه را در گلدان بکارید.

از صفر تا صد کاشت تربچه در گلدون

برای کاشت تربچه ابتدا آن را با دانه های تازه و سالم تهیه کنید سپس از مکان های معتبر خریداری کنید. هنگام خرید بذر به این نکته توجه کنید که دانه های تربچه یکسان نیستند و برخی فقط برگ دارند پس حتما به فروشنده بگویید دقیقا چه می خواهید. برای بذرهایی که خریده اید باید خاک خوب و حاصلخیز، مخلوطی از خاک برگ، مقداری کود آلی و ماسه برای کاشت تربچه تهیه کنید.

برای جوانه زدن سریع بذرها، آنها را به مدت 8 ساعت در آب گرم خیس کنید. دقت کنید بعد از 8 ساعت آنها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس روی یک حوله تمیز بگذارید تا خوب خشک شوند.

گلدانی را انتخاب کنید که ارتفاع آن بیش از 15 سانتی متر باشد و ثانیاً باید سوراخ های زهکشی زیر آن داشته باشد تا آب اضافی پس از آبیاری از زیر گلدان خارج شود. گلدان را با خاک پر کنید سپس با آب پاش روی خاک بریزید تا مرطوب شود پس خیلی خیس نشوید.

بذرها را به فاصله 3 تا 4 سانتی متر در خاک قرار دهید سپس 2 میلی متر از مخلوط خاک و کود طبیعی را روی آنها بریزید. دوباره با آب پاش مقداری آب به آن بدهید. بهتر است روی گلدان را با توری بپوشانید تا بذرها جوانه بزنند.

شرایط نگهداری تربچه

پس از کاشت بذر در گلدان باید به آن توجه کرد. در زیر شرایط لازم برای پرورش تربچه را به شما می گوییم.

گیاه-تربچه-در-خانه-1

بهترین زمان برای کاشت تربچه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای کاشت تربچه، فصل بهار است، اما می توانید آن را در هر زمانی از سال حتی در زمستان در باغ بکارید. فقط مراقب باشید که گل خود را در معرض باد و آفتاب شدید قرار ندهید. تربچه برای رشد به گرما نیاز دارد، اما آفتاب قوی برای آن خوب نیست، پس گلدان خود را پشت پنجره یا تراس قرار دهید تا نور مستقیم خورشید به آن نرسد.

تربچه را چگونه باید آبیاری کرد؟

باید شروع به آبیاری بذرهایی که کاشته اید کنید. خاک تربچه باید همیشه مرطوب باشد، در غیر این صورت تربچه ها ترک می خورند، بنابراین برای داشتن تربچه ترد باید گلدان خود را مرتب آبیاری کنید. بذرها را دو بار در روز آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند. آبیاری نباید خاک را غرقاب کند. هنگام آبیاری، فشار را به حداقل برسانید، زیرا فشار بیش از حد به دانه ها آسیب می رساند.

کیسه



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.