افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

ایردراپ آربیتروم هفته دیگر عرضه می شود. چه کسانی واجد شرایط دریافت توکن ARB هستند؟

  • کد خبر : 16783
ایردراپ آربیتروم هفته دیگر عرضه می شود.  چه کسانی واجد شرایط دریافت توکن ARB هستند؟

آربیتروم، بزرگترین بازیگر میدان‌پذیری لایه دوم اتریوم در نهایت صاحب توکن خاص خود خواهد شد. به گزارش کوین دسک، بنیاد آربیتروم امروز اعلام کرد که روز پنج شنبه ۲۳ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۲) توکن جدید این شبکه به اعضای جامعه این شبکه ایردراپ خواهد شد. طبق گفته بنیاد آربیتروم، توکن ARB نقطه عطفی در انتقال […]

آربیتروم، بزرگترین بازیگر میدان‌پذیری لایه دوم اتریوم در نهایت صاحب توکن خاص خود خواهد شد.

به گزارش کوین دسک، بنیاد آربیتروم امروز اعلام کرد که روز پنج شنبه ۲۳ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۲) توکن جدید این شبکه به اعضای جامعه این شبکه ایردراپ خواهد شد. طبق گفته بنیاد آربیتروم، توکن ARB نقطه عطفی در انتقال رسمی آربیتروم به یک DAO است.

این موضوع معنی دارد که دارندگان توکن ARB می‌توانند به تصمیمات مهم و کلیدی در خصوص نظارت بر آربیتروم وان (Arbitrum One) و آربیتروم نووا (Arbitrum Nova) رای دهند. گفتنی است آربیتروم وان و آربیتروم نووا شبکه‌هایی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تا با سرعت بیشتر و کمتری در شبکه بلوک‌چین اتریوم به انجام تراکنش‌ها بپردازند.

بنیاد آربیتروم در بیانیه خود گفته است:

DAO آربیتروم کنترل تصمیمات مهم و کلیدی در سطح پروتکل اصلی را در اختیار دارد. این تصمیمات شامل به‌روزرسانی فناوری آربیتروم تا نحوه استفاده از درآمد حاصل از این زنجیره برای پشتیبانی از اکوسیستم هستند..

بنیاد آربیتروم در نظر دارد تا تعداد زیادی از توکن‌های ARB (44٪ از کل توکن‌ها) را به سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان اصلی آربیتروم اهدا کند، اما آف‌چین لبز، خالق آربیتروم اذعان است که توکن ARB باعث می‌شود که سایر آربیتروم‌ها غیرمتمرکز شوند. زنجیره های شناسایی دیگر شود. استیون گلدفدر (Steven Goldfeder) سرور آف‌چین لبز در این خصوص کرد:

به نظر من، موضوع هیجان انگیزترین بخش، غیرمتمرکزسازی شبکه است و آفچین لبز دیگر کنترلی بر آینده این زنجیره ندارد. ما تنها به صورت‌دهنده سرویس به فعالیت‌ها ادامه می‌دهد و در تصویری که این DAO از ما برای توسعه نرم‌افزار دعوت به عمل آورد، به خواسته آنها پاسخ داد.

چه کسانی واجد شرایط دریافت توکن ARB هستند؟

آربیتروم با شرکت تحلیل کریپتو نانسن (Nansen) همکاری داشته است تا فعالیت های کاربران در ماه فوریه را رصد کند و بدین ترتیب، افراد واجد شرایط برای دریافت توکن ARB تعیین می شوند.

گلدفدر در این خصوص گفت:

تعداد تراکنش‌هایی که انجام می‌شود، تعداد برنامه‌های مختلف و مدت زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، عواملی را برای تعیین واجد شرایط بودن کاربران برای دریافت توکن ARB می‌شوند.

کاربران آربیتروم می‌توانند با مراجعه به وبسایت gov.arbitrum.foundation، واجد شرایط بودن خود برای این ایردراپ و دریافت توکن را بررسی کنند. به کاربران توصیه می‌شود تا هنگام دریافت توکن‌های خود مراقب باشند، زیرا کلاهبرداران دائماً از ایردراپ‌ها استفاده می‌کنند تا از طریق وب‌سایت‌های جعلی و سایر موارد به کلاهبرداری و فیشینگ بپردازند. مراقب کلاهبرداران باشید. ایردراپ را تنها از سایت رسمی بنیاد آربیتروم بررسی کنید.

کاربرد توکن ARB چیست؟

کل موجودی توکن ARB معادل با ۱۰ میلیارد توکن است. جامعه آربیتروم 56 درصد از این توکن ها را در اختیار خواهد داشت. از این مقدار، ۱۱.۵٪ به کاربران واجد شرایط آربیتروم و ۱.۱٪ به DAOهایی تعلق می‌گیرند که در اکوسیستم آربیتروم به فعالیت‌هایی می‌پردازند.

بقیه توکن‌های مختص به جامعه به خزانه‌های ارسال می‌شود که تحت کنترل DAO جدید آربیتروم خواهد بود. این DAO به دارندگان توکن ARB امکان می‌دهد تا در خصوص سرمایه‌گذاری موجود رای دهند. 44 درصد توکن‌های دیگر در گردش ARB به سرمایه‌گذاران و کارمندان آف‌چین لبز تعلق می‌گیرند. گلدفدر گفته است همچنین این توکن‌ها، دوره‌های قفل‌شدن (lock-up) و عدم خرج کردن (veting) خواهند بود.

هر چند مقدار توکنی که برای افراد داخلی در مقایسه با پروژه‌های مشابه مشابه آپتیمیزم بسیار زیاد است. گفتنی است که آپتیمیزم 36 درصد از توکن های خود را به سرمایه گذاران و شرکت های اصلی اهدا کرده اند.

کنترلی که برای پرداخت کارمزد در شبکه اتریوم استفاده می شود، توکن ARB تنها برای نظارت بر این پروتکل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فرآیند نظارتی DAO آربیتروم خودکار خواهد بود. این موضوع به معنای آن است که رای کاربران مستقیما برای تغییر کد اصلی آربیتروم استفاده خواهند کرد. پس از رای‌گیری تغییرات کد آربیتروم با انجام دادن، کافی برای حسابرسی و سایر زمان‌های مخفی فراهم می‌شود. اما یک شورای امنیت ۱۲ نفره که تحت نظارت DAO آربیتروم است می‌تواند سریعتر به اصلاح باگ‌ها اقدام کند.

معرفی توکن ARB مصادف با عرضه آربیتروم اوبیت (Arbitrum Obit) بوده است. آربیتروم اوبیت به برنامه‌های شخص ثالث و سایر پروتکل‌ها امکان می‌دهد تا بلاکچین‌های لایه سوم بر بستر زیرساخت کم‌هزینه و با کارمزد اندک آربیتروم ایجاد کنند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-16 21:44:15

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.