افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

دلیل کمبود قرص وارفارین در خوزستان چیست؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 167606
دلیل کمبود قرص وارفارین در خوزستان چیست؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، نرگس خدری پیش از ظهر امروز در گفت و گو با اصحاب رسانه افزود: نوع وارفارین مصرفی در کشور از نوع فنلاندی است و در حال حاضر این نوع قرص وارد کشور شده است اما مقدار قابل توجهی از آن در داروخانه ها موجود است موجود نیست. وی گفت: قرص […]

به گزارش خبرنگار مهر ، نرگس خدری پیش از ظهر امروز در گفت و گو با اصحاب رسانه افزود: نوع وارفارین مصرفی در کشور از نوع فنلاندی است و در حال حاضر این نوع قرص وارد کشور شده است اما مقدار قابل توجهی از آن در داروخانه ها موجود است موجود نیست.

وی گفت: قرص وارفارین در سه نوع شامل تولید شرکت های آلمانی و فنلاندی و همچنین تولید داخل تولید می شود. در حال حاضر نسخه فنلاندی این قرص وارد کشور شده و در برخی داروخانه ها موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون قرص وارفارین در علوم پزشکی و داروخانه های هلال احمر با نسخه پزشک در اختیار بیماران قرار می گیرد و به نظر می رسد مشکل کمبود قرص وارفارین در خوزستان به طور موقت برطرف شده است اما با توجه به نیاز به این قرص ها. در ماه های آینده این مشکل دوباره تکرار خواهد شد.

وارفارین یک داروی ضد انعقاد (ضد انعقاد) است. وارفارین لخته شدن خون را کاهش می دهد و برای درمان یا پیشگیری از لخته شدن خون در شریان ها و سیاهرگ ها، کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا سایر بیماری های جدی استفاده می شود.

اگر فردی لخته خون در پای خود داشته باشد، احتمالا یک دوره کوتاه وارفارین را به مدت 6 هفته تا 6 ماه مصرف خواهد کرد. اما اگر وارفارین برای کاهش خطر لخته شدن خون استفاده شود، درمان احتمالاً بیش از 6 ماه و در برخی موارد مادام العمر طول خواهد کشید.

اگرچه برخی از داروها به عنوان جایگزین وارفارین معرفی شده اند، اما برخی از پزشکان معتقدند که بهترین راه برای جلوگیری از لخته شدن خون در برخی بیماران، مصرف قرص وارفارین است و داروهای جایگزین مانند وارفارین عمل نمی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.