افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

لیستی از خوشمزه ترین ها که متاسفانه دشمن دل هستند.

  • کد خبر : 167462
لیستی از خوشمزه ترین ها که متاسفانه دشمن دل هستند.

رژیم غذایی سرشار از چربی، شکر، نمک و کلسترول بالا همراه با کم تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد، بنابراین با انتخاب عاقلانه غذاها می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی […]

رژیم غذایی سرشار از چربی، شکر، نمک و کلسترول بالا همراه با کم تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد، بنابراین با انتخاب عاقلانه غذاها می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.

در زیر به نقل از وب ام دی به برخی از غذاهای مضر برای سلامت قلب می پردازیم.

* شکر، نمک، چربی

با گذشت زمان، مصرف مقادیر زیادی نمک، شکر، چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد. اگر نگران قلب خود هستید، بهتر است این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

با این حال، به جای تمرکز بر روی یک غذای بد، عاقلانه تر است که روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید. اگر میوه‌ها و سبزیجات مفید برای قلب، غلات کامل، پروتئین‌های کم‌چرب و لبنیات کم‌چرب بیشتری مصرف می‌کنید، می‌توانید این غذاها را در حد اعتدال مصرف کنید.

* بیکن

بیش از نیمی از کالری بیکن از چربی اشباع شده است که می تواند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد را افزایش دهد و خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. بیکن پر از نمک است که فشار خون را افزایش می دهد و قلب را سخت تر می کند. مقادیر بالای سدیم (جزء اصلی نمک) همچنین می تواند باعث سکته مغزی، بیماری قلبی و نارسایی قلبی شود. مواد نگهدارنده اضافه شده به بیکن نیز با این مشکلات مرتبط هستند.

* گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت گاو می تواند خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که این گروه غذایی سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند کلسترول را افزایش دهد. بنابراین توصیه می شود مصرف گوشت قرمز را محدود کرده و از گوشت چرخ کرده بسیار کم چرب استفاده کنید.

* نوشیدنی های بدون الکل

داشتن مقادیر کمی قند اضافه شده اشکالی ندارد، اما یک قوطی نوشابه حاوی قند بیشتری نسبت به توصیه کارشناسان برای یک روز کامل است. افرادی که نوشابه می نوشند اضافه وزن پیدا می کنند و بیشتر از چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری قلبی رنج می برند. در حالی که داده های علمی هنوز در مورد نوشیدنی های رژیمی متفاوت است، برخی تحقیقات آنها را با افزایش وزن و سکته مغزی مرتبط می دانند.

* شیرینی

کمتر شیرینی، کیک و کلوچه بخورید. آنها اغلب مملو از قند اضافه شده هستند که باعث افزایش وزن می شود. آنها همچنین با سطوح بالاتر تری گلیسیرید مرتبط هستند، عاملی که می تواند منجر به بیماری قلبی شود. ماده اصلی آن معمولاً آرد سفید است که می تواند قند خون را بالا ببرد و شما را بیشتر گرسنه کند.

* گوشت های فرآوری شده

هات داگ، سوسیس و غیره آنها بدترین نوع گوشت برای قلب هستند. آنها سرشار از نمک هستند و بیشتر آنها چربی اشباع شده بالایی دارند. به جای گوشت های فرآوری شده، می توانید از گوشت بوقلمون استفاده کنید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

* برنج سفید، نان و ماکارونی.

برنج، نان، ماکارونی و تنقلات تهیه شده با آرد سفید فاقد فیبر سالم، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. دانه های تصفیه شده به سرعت به قند تبدیل می شوند که بدن آن را به عنوان چربی ذخیره می کند. رژیم غذایی سرشار از غلات تصفیه شده می تواند منجر به چربی شکمی شود که مطالعات نشان می دهد با بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است. سعی کنید حداقل نیمی از غلات خود را از غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و گندم کامل تهیه کنید. هنگام خرید به دنبال غلات 100 درصد باشید.

* پیتزا

اگر پیتزا درست تهیه شود می تواند سالم باشد، اما بیشتر پیتزاها سرشار از سدیم، چربی و کالری هستند که همگی می توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند. اگر پیتزا سفارش می دهید، پنیر کمتری بخواهید و از پپرونی یا سوسیس پر نمک پرهیز کنید. برای سالم ترین پیتزا، خودتان آن را درست کنید.

* کره

کره سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند کلسترول بد را افزایش داده و خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. بهتر است کره را با روغن زیتون یا روغن های گیاهی جایگزین کنید.

*ماست طعم دار و پرچرب

ماست می تواند منبع خوبی از مواد مغذی باشد و خوردن منظم آن می تواند از شما در برابر فشار خون بالا محافظت کند، اما مراقب خریدهای خود باشید. ماست های طعم دار مملو از قند اضافه شده هستند که با افزایش وزن، فشار خون بالا، التهاب و بیماری قلبی مرتبط است. برای سالم‌ترین گزینه، ماست ساده کم‌چرب درست کنید.

* سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده رستوران ها و فست فودها سرشار از چربی و نمک هستند که خبر بدی برای قلب شماست. داده های یک مطالعه نشان داد افرادی که دو یا سه بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده می خورند بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند. اگر قصد خوردن چیپس دارید، سعی کنید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و مقدار کمی بخورید. همچنین سعی کنید سیب زمینی سرخ کرده را در خانه با روغن زیتون درست کنید.

* مرغ سرخ شده

سرخ کردن مرغ کالری، چربی و سدیم را به یک وعده غذایی سالم اضافه می کند. مطالعات، غذاهای سرخ شده را با دیابت نوع 2، چاقی و فشار خون بالا مرتبط دانسته اند که همگی خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهند. به جای سرخ کردن مرغ، می توانید آن را در فر بپزید.

* سوپ کنسرو شده

سوپ می تواند راهی آسان برای دریافت سبزیجات، پروتئین و فیبر بیشتر باشد. اما مراقب مواد مضر باشید. سوپ کنسرو شده اغلب سرشار از سدیم است که می تواند منجر به فشار خون بالا، حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی شود. هر سوپ خامه ای حاوی چربی های اشباع شده ناسالم است. اگر سوپ آماده می‌خرید، برچسب آن را برای حداقل نمک و چربی بررسی کنید.

* شیب

مواد اصلی سس ها نمک و شکر است. این باعث می شود آنها دارای چربی، سدیم و کالری بالایی باشند. هیچ کدام از اینها برای قلب خوب نیست. سس های خانگی گزینه های سالم تری هستند.

* منجمد

بستنی همچنین سرشار از قند، کالری و چربی اشباع شده است، بنابراین همیشه آن را نخورید. خوردن غذاهای پر از چربی و قند باعث افزایش وزن می شود. همچنین می تواند تری گلیسیرید را افزایش دهد و باعث حمله قلبی شود. برچسب بستنی ها را بررسی کنید تا ببینید آیا حداقل قند و چربی اشباع شده در آنها وجود دارد یا خیر.

* چیپس

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهایی است که باعث افزایش وزن می شود. سیب زمینی سرخ کرده نه تنها سرشار از چربی اشباع شده است، بلکه سرشار از نمک است که با بیماری قلبی مرتبط است. سعی کنید چیپس کمتری بخورید زیرا فقط شما را دوباره گرسنه می کند.

علائم اولیه بیماری قلبی شامل احساس گیجی، خستگی، تنگی نفس، عرق سرد و سردرد است. کارشناسان توصیه می کنند در صورت بروز این علائم باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است علائم هشدار دهنده بیماری قلبی باشند.

کارشناسان سلامت معتقدند با انتخاب یک سبک زندگی سالم می توان سلامت قلب را بهبود بخشید.

توصیه های مفید برای سلامت قلب عبارتند از:

-رژیم غذایی سالم

خوردن سه وعده غذایی سالم در روز، از جمله بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه، مهم است. همچنین گنجاندن سیر و زنجبیل در رژیم غذایی ضروری است.

– تحرک کافی

پیاده روی یک ورزش و روش درمانی عالی است. پیاده روی سریع صبح به مدت 30 تا 45 دقیقه برای قلب بسیار مفید است.

– در طبیعت باشید

هنگام تنفس در طبیعت، بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت می کند. علاوه بر این، درختان و پوشش گیاهی با جذب آلاینده های هوازی از بدن در برابر اثرات آلودگی محافظت می کنند و سلامت ریه ها را حفظ می کنند.

– چکاپ دوره ای

در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا، معاینات به موقع و مراجعه به پزشک اهمیت بیشتری پیدا می کند. همچنین برای درمان استرس توصیه می شود، زیرا واکنش های بیوشیمیایی به استرس باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود که اگر استرس کنترل نشود و در چرخه استرس گرفتار شود، عواقب جدی برای سلامتی به همراه دارد.

آنچه دیگران می خوانند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.