افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

وزارت نیرو مقررات تامین برق مراکز رمزارز را تصویب کرد

  • کد خبر : 16724
وزارت نیرو مقررات تامین برق مراکز رمزارز را تصویب کرد

وزارت نیرو مقررات تامین برق الکترونیک رمزارز را تصویب کرد. بر این اساس، بهای هر کیلووات ساعت مصرفی مراکز رمزارز، برابر با قیمت متوسط ​​ریالی برقی برقی برقی نرخ تسعیر سامانه نیما و درحال‌حاضر ۲۵۳۰ تومان تعیین می‌شود. به گزارش دیجیاتو، در آبان ماه بود که هیئت وزیران دولت آیین نامه رمزارزها را تصویب کرد […]

وزارت نیرو مقررات تامین برق الکترونیک رمزارز را تصویب کرد. بر این اساس، بهای هر کیلووات ساعت مصرفی مراکز رمزارز، برابر با قیمت متوسط ​​ریالی برقی برقی برقی نرخ تسعیر سامانه نیما و درحال‌حاضر ۲۵۳۰ تومان تعیین می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، در آبان ماه بود که هیئت وزیران دولت آیین نامه رمزارزها را تصویب کرد و بنا بر آن تنظیم مراکز تامین برق را انتخاب کرد. وزارت نیرو محول شد. این وزارتخانه این مقررات را به شرح زیر به تصویب رسانده است. به گفته محمد خدادادی، مجری طرح تامین برق رمزهای شرکت توانیر، مدت زمان توقف فعالیت مراکز رمزدارایی‌ها به ۳ ماه کاهش پیدا کرده و تا ۳۰ درصد تخفیف برای این مراکز در نظر گرفته شده است.

  • وزارت نیرو بهای هر کیلووات-ساعت برق مصرفی مراکز مصرف رمزارز را برابر با ۲۵۳۰ تومان تعیین کرده است. این هر 3 ماه یک بار بر میزان متوسط ​​ریالی برقی و اقامتی سه ماهه ارزیابی تسعیر سامانه نیما، توسط شرکت توانیر اصلاح و به‌روزرسانی می‌شود.
  • تمام صاحبان ماینر باید از سال آینده نام مالک و مکان استقرار دستگاه‌ها را به سامانه جامع تجارت وزارت صمت اعلام کنند. اطلاعات هر ماینر برای وزارت نیرو، پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های ذی‌نفع با مجوز وزارت صمت رویت پذیرفته می‌شود.
  • مراکز استخراجی که به دست می‌آیند از رمزارز خود کشور را ضوابط بانک مرکزی به چرخه اقتصادی بازگردانند، از تخفیف ۱۰٪ خواهند شد.
  • از روش‌های اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت‌های برق، احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی از شبکه، احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی با تامین سوخت از محل گاز همراه، نیروگاه‌های جدید پذیرنده جدیدالاحداث و از طریق گواهی صرفه‌جویی انرژی الکتریکی می‌توان برق یک مرکز را تامین کرد. ارزهای دیجیتال را تامین کرد. مراکز صاحبان مراکز می‌توانند ترکیبی از روش‌های گفته شده را به کار گیرند.
  • خرید انرژی الکتریکی از شبکه برق این مراکز در اوقات فراغت ممنوع بوده و صرفاً در اوقات عادی هر سال مجاز است.
  • شرکت توانیر موظف شده است در طی 2 ماه پس از تصویب این مصوبه، نسبت به نقاطی از شبکه که به میزان تامین برق مورد نیاز برای استفاده، محدودیت کمتری در انتقال توان شبکه و برقرسانی است، اقدام و فهرست آن را اعلام کند. شرکت توانیر می‌تواند در ابتدای اردیبهشت‌هر سال نسبت به به‌روزرسانی و اعلام فهرست جدید اقدام کند.
  • شرکت توانهای بایستی در ابتدای هر فصل سال، بازه‌های زمانی و نحوه انجام اوقات فراغت‌ها و اوقات عادی را انجام می‌دهد.
  • شرکت های برق موظف شده اند تا افراد متخلف را که از شبکه برق برای ماینینگ استفاده می کنند، شناسایی کنند. این شناسایی شامل خواهد بود.
  • مراکز رمزدارایی که از طریق نیروگاه‌های نسبت به تامین برق خود اقدام می‌کنند، امکان ارائه خدمات ترانزیت و هموارسازی برق را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. انرژی الکتریکی این دسته از مراکز در فصول گرم و سرد سال نیز نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و یا هم که سرد ‌سرد ‌سال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا هم]و و یا سرد سال سرد نیز سالی‌اند.

محمد خدادادی در این مصوبه افزوده است:

ساین سند نسبت به مصوبه قبلی هیئت وزیران که در سال 98 به تصویب رسید، متفاوت تر شد. در مصوبه قبلی نیروی انرژی، منابع مخرب دارایی‌ها به یک انرژی مشخص محدود و مرکزی است که از برق استفاده می‌کند، حق استفاده از انشعاب گاز را ندارد. اما بر اساس تصمیمات نیروها از این به بعد انرژی این مراکز می‌توانند هم‌زمان گاز و هم گاز فلر، انرژی انرژی‌پذیر و حتی ترکیبی از تمام این انرژی‌ها باشند. به این واسطه، مراکز استخراج رمزدارایی‌ها، می‌توانند در ۴ ماه گرم سال، انرژی خود را از منبع دیگری به غیر از شبکه سراسری برق تامین کنند و مدت‌زمان توقف فعالیت آنها به ماه‌های سرد سال کاهش پیدا کند.

خدادادی تصریح کرد که لایحه افزایش مراکز غیرمجاز هم در حال حاضر تصویب و تصویب شده است از سقف برق جراحتی به 5 برابر میزان برق تولیدی افزایش پیدا کند.

اجرای این سند برای معاونت‌های حوزه ستادی، شرکت مادر تخصصی توان، تولید نیروی حرارتی، سازمان انرژی‌های انرژی‌های انرژی‌پذیر و موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به نیروی لازم الاجرا است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-15 11:45:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.