افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
3

گفتگوی امیر عبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس

  • کد خبر : 167208
گفتگوی امیر عبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو ابراز امیدواری کرد که انگلیس با رویکرد واقع بینانه و سازنده به تحولات منطقه و روابط دوجانبه به بهبود فضای روابط کمک کند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ریشه بحران فلسطین به وقایع 7 […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو ابراز امیدواری کرد که انگلیس با رویکرد واقع بینانه و سازنده به تحولات منطقه و روابط دوجانبه به بهبود فضای روابط کمک کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ریشه بحران فلسطین به وقایع 7 اکتبر بر نمی گردد، بلکه به 75 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی و تداوم نقض حقوق اساسی رژیم صهیونیستی برمی گردد. فلسطینی ها، ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین و نسل کشی این ملت مظلوم که البته نقش انگلیسی ها در این مسائل مشخص است.

امیرعبداللهیان با محکومیت سکوت برخی دولت های غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین در 80 روز گذشته که منجر به شهادت بیش از 21 هزار غیرنظامی در غزه شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حماس را جنبشی آزادیبخش علیه اشغالگری می داند و آپارتاید را می شناسد. مانند آفریقای جنوبی، این جنبش ضد آپارتاید برای سالیان متمادی وجود داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان استفاده از استانداردهای دوگانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال غزه و اوکراین را محکوم کرد و گفت: نمی توان به رژیم اسرائیل اجازه داد در غزه قتل عام زنان و کودکان و نسل کشی انجام دهد و منطقه را به آتش بکشد. اما توقیف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ امنیت این مسیر اقتصادی را به خطر انداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طبیعتا پاسخ به هرگونه ماجراجویی و تجاوزی از سوی رژیم اسرائیل قوی و تاسف آور خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفتگوی تلفنی با اشاره به مواضع کشورش در قبال حوادث فلسطین و دریای سرخ، خواستار تلاش کشورمان برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه و امنیت دریایی شد.

وزرای امور خارجه ایران و انگلیس در این گفت وگوی تلفنی در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه رایزنی و ادامه رایزنی ها بین مقامات دو کشور به منظور تبادل نظر در مورد موضوعات مورد علاقه را مهم ارزیابی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.