افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

سرشماری جوجه ها در زیستگاه های آذربایجان غربی به پایان رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 167201
سرشماری جوجه ها در زیستگاه های آذربایجان غربی به پایان رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سعید شنیده شد در گفتگو برو وی به خبرنگار مهر گفت: این سرشماری با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در زیستگاه های این پرنده در شهرستان انجام شد. بوکان به ویژه پناهگاه حیات وحش دشت. سوخته و همامیان بوکان […]

سعید شنیده شد در گفتگو برو وی به خبرنگار مهر گفت: این سرشماری با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در زیستگاه های این پرنده در شهرستان انجام شد. بوکان به ویژه پناهگاه حیات وحش دشت. سوخته و همامیان بوکان تمام کرد.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت اجرای برنامه های حفاظت از مرغ در دو سال اخیر افزود: مشاهدات و نتایج اولیه این سرشماری نشان از رشد جمعیت این گونه ارزشمند و با توجه به پایان مطالعات تعیین توالی دارد. به دنبال ژنتیک مرغ، نقشه راه گام های بعدی برای احیای جمعیت این گونه، هم اکنون در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

شنیده شد وی ادامه داد: میل ژنتیکی مرغ با دیگر گونه های این پرنده که در کشورهای مختلف دنیا زندگی می کنند مشخص شده است و معرفی تخم مرغ، تکثیر در اسارت و رهاسازی در زیستگاه ممکن است از اقدامات این سازمان باشد. . در راستای احیای جمعیت این گونه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه اراده قوی برای حفاظت از مرغ در سطح ملی و استانی وجود دارد اظهار داشت: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی برای حفاظت و احیای جمعیت این گونه و اداره کل انجام شده است. حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با جذب اعتبارات ملی بیشتر، برنامه اقدام ملی حفاظت از مرغ در سال آینده را با جدیت دنبال می کند.

شنیده شد وی خاطرنشان کرد: اگر حمایت سازمان برای حفاظت از این گونه ارزشمند نبود امروز نسل این پرنده در کشور منقرض شده بود اما با تخصیص اعتبارات لازم و اجرای برنامه های حفاظتی می توان گام های مثبتی برداشت. گرفته شده. اقداماتی برای احیای این گونه انجام شده و اداره کل حفاظت و محیط زیست با جدیت برنامه اقدام ملی حفاظت از این پرنده را دنبال می کند.

پرنده گوسفند که به زبان محلیچهچهچههمچنین یکی از بزرگترین پرندگان ایران و یکی از گونه های جانوری منحصر به فرد و بسیار مهم در جهان محسوب می شود که در خطر انقراض قرار دارد و به همین دلیل هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی قرار گرفته است. بین المللی از جمعیت و منابع طبیعی جهان محافظت کنید.

در حال حاضر تنها 25 نمونه از این پرنده کمیاب در ایران در دشت های اطراف بوکان (دشت) یافت می شود. سوخته همامیان، ساده این سوال است و البلاغهواپیما غزلیان و دشت سهکانیان) مشاهده شده است که این منطقه به دلیل کشاورزی هر روز با تهدیدات زیادی مواجه است.

مرغ یکی از بزرگترین پرندگان ایران است که با طول بدن یک متر و وزن بیش از 15 کیلوگرم از نظر شکل و جثه شباهت زیادی به بوقلمون دارد. سوخته روستای حمامیان این شهرستان به تازگی از سوی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی به عنوان پناهگاه مرغ و منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.