افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

مقامات باید «مردم» را مرکز همه تصمیمات و اقدامات خود ببینند.

  • کد خبر : 167168
مقامات باید «مردم» را مرکز همه تصمیمات و اقدامات خود ببینند.

رئیس: رئیس جمهور گفت: وزرا و روسای دستگاه های اجرایی کشور باید «مردم» را محور همه تصمیمات و اقدامات خود بدانند و بر این اساس عمل کنند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از […]

رئیس:

رئیس جمهور گفت: وزرا و روسای دستگاه های اجرایی کشور باید «مردم» را محور همه تصمیمات و اقدامات خود بدانند و بر این اساس عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ایثار و تلاش این شهید والامقام در جهت تقویت و تداوم مقاومت تجلیل کرد. . نهضت در منطقه به ویژه فلسطین و لبنان، شهید سلیمانی که برای مدیران دستگاه های اجرایی الگو و الهام بخش روحیه جهادی و خستگی ناپذیری در عمل بود.

رئیس جمهور در ادامه درباره لزوم توجه مدیران به تأثیر تصمیمات و عملکرد خود در زندگی مردم گفت: وزرا و روسای دستگاه های اجرایی کشور باید «مردم» را محور همه تصمیمات و اقدامات خود ببینند و عمل کنند. بر این اساس

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر پیگیری مستمر تمامی مدیران دستگاه های اجرایی برای رشد تولید در کشور، از بانک مرکزی خواست تا به تامین مالی بنگاه های کوچک توجه ویژه داشته باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مخبر معاون اول رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده در ساماندهی بازار برنج ارائه کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه دولت تا زمانی که نیاز کشور به این محصول در داخل تامین شود، واردات این محصول انجام خواهد شد. حتی به حداقل ممکن کاهش یابد، ممنوع شود و در صورت لزوم، ابتدا محصولات تولیدکنندگان برنج داخلی خریداری و سپس وارد شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین گزارشی از سفر اخیر خود به استان اصفهان ارائه کرد و گفت: این استان با چندین مشکل اساسی از جمله آلودگی هوا، نیاز به تامین آب و تکمیل قطار سریع السیر تهران مواجه است. خوشبختانه اولویت با سه موضوع است و در دستور کار دولت قرار دارد، به گفته مهندس منصوری، در حوزه آبرسانی با تلاش وزارت نیرو اقدامات خوبی در حال انجام است، در خصوص قطار بلند 150 کیلومتری. زیرساخت های این پروژه تکمیل شده و با همکاری مستمر دستگاه ها مردم عزیز درخواست کرده اند که به زودی استان مستقر می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گزارشی از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز 1402 ارائه کرد و گفت: نتایج مرکز آمار حاکی از کاهش نرخ بیکاری و بهبود بازار کار است. به 64.6 میلیون نفر، تعداد شاغلان 705 هزار نفر افزایش یافت و به 24.8 میلیون نفر رسید. این افزایش 630000 نفری در بخش خدمات است.

منظور در ادامه از کاهش نرخ بیکاری در سراسر کشور از 8.2 درصد در سال گذشته به 7.6 درصد در سال جاری خبر داد و گفت: این کاهش نرخ بیکاری در برخی استان ها حائز اهمیت است به عنوان مثال در کرمانشاه و لرستان 7.0 درصد و در کردستان. نرخ بیکاری را 3.9 درصد کاهش داده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیشترین کاهش نرخ بیکاری در استان های مازندران، سمنان، خراسان رضوی و سور رخ داده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در مازندران 5.1 درصد، در سمنان و خراسان رضوی است. 5.3 درصد و خراسان جنوبی به 5.5 درصد رسیده است که از نظر ثبات بازار کار و ایجاد اشتغال در برخی استان ها به نرخ رایج بیکاری در دنیا یعنی 5 درصد رسیده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از تکمیل و بهره برداری از مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی گناباد، افتتاح بخش داخلی 22 تختخوابی بیمارستان بجستان و راه اندازی مرکز پیشرفته درمان سرطان با نصب خبر داد. شبیه ساز شهر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.