افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

گردشگری در جزیره هرمز چاشنی مشکلات فرهنگی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 167002
گردشگری در جزیره هرمز چاشنی مشکلات فرهنگی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – فاطمه بیاتی: هرمز یکی از جزایر مسکونی با بیشترین جاذبه گردشگری خلیج فارس است که در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع شده است. مساحت این جزیره ۴۲ کیلومتر مربع است و بیش از ۵۸۹۱ نفر جمعیت دارد. حرا سفید یکی از معدود درختانی است که به دلیل شرایط جغرافیایی […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – فاطمه بیاتی: هرمز یکی از جزایر مسکونی با بیشترین جاذبه گردشگری خلیج فارس است که در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع شده است. مساحت این جزیره ۴۲ کیلومتر مربع است و بیش از ۵۸۹۱ نفر جمعیت دارد.

حرا سفید یکی از معدود درختانی است که به دلیل شرایط جغرافیایی جزیره هرمز در این منطقه می روید و جذابیت خاصی به این جزیره بخشیده است. از سوی دیگر جاذبه های گردشگری دیگری مانند الهه نمک، ساحل سرخ، دره رنگین کمان، دره مجسمه ها و سواحل زیبای این جزیره همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

افزایش و توسعه گردشگری در جزیره هرمز و همچنین رونق اقتصادی این جزیره، مشکلات و معضلات فرهنگی زیادی از جمله ورود فرهنگ وارداتی به آداب و رسوم مردم، عدم توجه را به همراه داشته است. به قوانین و رفتارها هنجارشکنی برخی از گردشگران اشاره کردند.

گمرک جزیره هرمز یکی از جاذبه های گردشگری است.

وحید مرادی یکی از گردشگران جزیره هرمز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آداب و رسوم مردم این جزیره در کنار جاذبه های گردشگری باعث جذب وی و خانواده اش به این جزیره شده است، گفت: غذاهای دریایی طبخ شده توسط بومی های محلی. زنان این جزیره بسیار فراوان است الهام بخش است.

وی به زیبایی های طبیعی هرمز اشاره کرد و گفت: مردم این جزیره بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.

این گردشگر تصریح کرد: افزایش امکانات و زیرساخت های گردشگری باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا گردشگران دچار مشکل شوند.

مرادی با بیان اینکه سفر به جزیره هرمز خاطرات خوبی را برای او و خانواده اش رقم زده است، گفت: دوست دارم به زودی دوباره به این منطقه سفر کنم.

افزایش مشکلات فرهنگی در جزیره هرمز

حسین هرمزی یکی از شهروندان ساکن جزیره هرمز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رونق گردشگری در این جزیره باعث رونق مشاغل خانگی شده است، گفت: پخت غذاهای محلی، ساخت صنایع دستی. ، و غیره. در میان مشاغل خانگی که با افزایش ورود گردشگران این جزیره رونق گرفته است.

این شهروند هرمزی به برخی مشکلات فرهنگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: رونق گردشگری نه تنها جنبه مثبتی داشته است، بلکه مشکلاتی به ویژه مسائل اجتماعی از جمله بی حجابی، تفریح ​​نامناسب در برخی از سواحل و مصرف برخی نوشیدنی های غیرمجاز را نیز در پی داشته است. . .

گردشگری چاشنی مسائل فرهنگی در جزیره هرمز

وی بیان کرد: برخی از گردشگران انتظار دارند مانند گردشگران سایر کشورهای حوزه خلیج فارس رفتار کنند که این با فرهنگ مردم منطقه سازگاری ندارد.

هرمزی با تأکید بر رفتارها هنجارشکنی برخی از گردشگران جزیره هرمز افزودند: گردشگران باید به آداب و سنن مردم این جزیره احترام بگذارند و قوانین کشور را رعایت کنند.

اجرای طرح ارتقاء ایمنی و ساحل در محلات هرمز

امتحان خدا سالاری دبیر قرارگاه امنیتی حاج احمد متوسلیان هرمز طی روزهای اخیر از برخورد قانونی با متخلفان در جزیره هرمز خبر داد و گفت: طرح پاکسازی سواحل ضمانت محلات هرمز اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح 60 لیتر مشروبات الکلی خارجی و دست ساز و یک کیلو مواد مخدر گل و قارچ کشف و ضبط شد، گفت: 90 متخلف به دلیل بی حجابی دستگیر شدند که بیش از 30 ساعت وقت صرف کردند. کلاس آموزشی با موضوعاتی مانند حجاب، مصرف مواد مخدر و … برگزار شد.

دبیر ستاد حراست حاج احمد متوسلیان هرمز با اشاره به تعطیلی 4 باب واحد تجاری و یک باب واحد مسکونی گفت: در اجرای این طرح 20 لوله آب و 15 دستگاه موتور توقیف شد.

لزوم رعایت ناهنجاری ها و درمان آنها.

منشی پرسنل امربه معروف و ناهی منکر هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برخی نهادها از آرمان ها و ارزش های دینی غفلت کرده اند، اظهار داشت: عدم توجه به این مسائل و عدم التزام عملی به مبانی انقلاب باعث شده که شاهد نباشیم. از عملکرد آنها و اقدامی مثمر ثمر در حوزه فرهنگی، اگر فعالیتی به این معنا انجام شود، تأثیر آن در جامعه محسوس نیست.

حجت الاسلام حسن کریمی بر تقویت اصالت و هویت فرهنگی ایرانی – اسلامی در جزیره اورمز تاکید کرد و اظهار داشت: تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی، مدیریت اقدامات و فعالیت های گردشگران، رصد ناهنجاری های اجتماعی و اصلاح به موقع آنها. . ، می توان با رفتارها مقابله کرد هنجارشکنی با این بدی ها مقابله کرد و ریشه کن کرد.

افزایش طلاق عاطفی ساکنان جزایر جنوبی کشور

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال مردم کشور از گردشگری داخلی گفت: این امر باعث شده است که گردشگران زیادی به جزایر استان هرمزگان سفر کنند و از این طریق گردشگران را به دنبال داشته باشد. صنعت در این منطقه فعال شده است.

حجت الاسلام غلامعلی کاظمی با تاکید بر اینکه نمی توان نکات مثبت حوزه اقتصادی حوزه گردشگری را نادیده گرفت، ادامه داد: افزایش ورود گردشگران به منطقه نیز مشکلات اجتماعی متعددی را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این برخی از گردشگرانی که قصد انجام فعالیت های خارج از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را داشتند، به خارج از کشور می رفتند، اما با توسعه گردشگری در جزایر داخلی و جنوبی کشور، متاسفانه تفریحات ساحلی The Persian کشورهای حاشیه خلیج فارس و آنتالیا در این جزایر رو به زوال هستند و نهادهای فرهنگی مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: طی چند سال گذشته برنامه ای برای ایجاد اشتغال برای جوانان جزایری وجود نداشت و جوانان به دنبال شغل بودند که با فعال شدن گردشگری به این سمت سوق داده شد. .

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: وقتی فعالان گردشگری بتوانند گردشگران بیشتری را جذب کنند و خدمات بهتری به آنها ارائه کنند، می توانند درآمد بیشتری کسب کنند، بنابراین هیچ واکنش متقابلی برای افزایش رضایت گردشگران در مقابل هنجارشکنی نخواهند داشت.

وی از افزایش معضلات اجتماعی و طلاق عاطفی در جزایر خبر داد و پیشنهاد کرد: رفتارها هنجارشکنی برخی از گردشگران زن باعث افزایش طلاق عاطفی در جزایر شده و مشکلات زیادی را به وجود آورده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در این مناطق مورد بی توجهی قرار گرفته اند، اما باید پذیرفت که نبود قانون دلیل دیگر است، گفت: زیرساخت های فرهنگی به موازات رشد فرهنگ ها ایجاد نشده است. صنعت گردشگری است تا کارهای فرهنگی در این راستا انجام شود.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: نیروهای قضایی و فرهنگی برای مقابله با هجمه ها و مشکلات فرهنگی به وجود آمده در این جزایر با همکاری یکدیگر برنامه های فرهنگی انجام دهند و مراکز آموزشی نیز آموزش های لازم را به این جزایر ارائه کنند. خانواده ها.

این صحبت ها حاکی از آن است که رشد و توسعه گردشگری ضمن اینکه باعث رونق اقتصادی یک منطقه می شود، می تواند مشکلات فرهنگی زیادی از جمله افزایش آمار طلاق را به همراه داشته باشد. ثبت شده است و احساسی، حجابی، از بین رفتن آداب و رسوم محلی و… و بر فرهنگ آن منطقه تأثیر می گذارد.

لازم است با همکاری مردم، نهادهای فرهنگی و قضایی، برنامه های فرهنگی نیز به موازات برنامه های گردشگری برنامه تدوین شود. کوچک و اجرا شد. این وظیفه بدون همکاری مردم محلی محقق نخواهد شد. همچنین باید گفت که ترویج فرهنگ گردشگری در جامعه با نظارت و همکاری فعالان گردشگری می تواند نقش مهمی در حفظ و حراست از آداب و رسوم و هنجارهای جامعه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.