افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

مدیران ستادی، استانی و منطقه ای آموزش و پرورش حق تاسیس مدرسه غیرانتفاعی را ندارند.

  • کد خبر : 166761
مدیران ستادی، استانی و منطقه ای آموزش و پرورش حق تاسیس مدرسه غیرانتفاعی را ندارند.

به گزارش بازار، شورای اسلامی شهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) با ماده 6 طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی موافقت کرد. ماده 6 این طرح مقرر می دارد: ب- تبصره ای به شرح زیر به عنوان تبصره (4) اضافه می شود: وزیر آموزش و […]

به گزارش بازار، شورای اسلامی شهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) با ماده 6 طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی موافقت کرد.

ماده 6 این طرح مقرر می دارد:

ب- تبصره ای به شرح زیر به عنوان تبصره (4) اضافه می شود:

وزیر آموزش و پرورش، اعضای ستاد، شوراهای استانی و شهری وزارت آموزش و پرورش، اعضای شوراهای راهبردی و مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اعضای شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه . و مراکز آموزشی و غیردولتی آموزشی به استثنای اعضای بدون رای در شورای نظارت مرکزی استان، شهرستان و منطقه، مدیران کل وزارت آموزش و پرورش و کارکنان ستادهای استانی، شهرداری و منطقه ای. تشکل های مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی در حین اعمال سمت در محدوده جغرافیایی تحت سرپرستی، مسئولیت یا نظارت آنها و همچنین بستگان درجه یک آنها نمی توانند مشمول مدرسه غیردولتی باشند یا مرکز آموزشی دولت به ماده 2 این قانون.

وزارت آموزش و پرورش موظف است حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، مجوز کلیه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی موجود را بررسی و در صورت لزوم با رعایت مفاد این ماده، پروانه آنها را تعدیل یا لغو کند. بر اساس این حکم، آنان حسب مورد به پرداخت شهریه های دریافتی از فعالیت مدارس یا مراکز مذکور به حساب درآمد عمومی خزانه داری کل کشور و حسب مورد محکوم خواهند شد. ، به یک تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم خواهد شد. اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت شرایط مندرج در این بند، تصرف غیرقانونی در دارایی های دولتی و عمومی است.

نمایندگان نیز با ماده 9 این طرح موافقت کردند.

طبق ماده 9; در ماده (15) پس از عبارت «شرایط منطقه» عبارت «رتبه بندی سالیانه مدارس» اضافه و در پایان ماده عبارت «اعلام عمومی و اجرا» با عبارت «قابل اجرا است» و تبصره جایگزین می شود. به شرح ذیل ماده (15) قانون پیوست: تبصره – سقف ثبت نام فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی نباید بیش از پنجاه درصد (50) ثبت نام در طرح تحصیلی مصوب (رسمی) باشد. کالاهای دولتی و عمومی شورای عالی آموزش و پرورش موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون مصادیق فعالیتهای فوق برنامه را تعیین و ابلاغ کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.