به گزارش رکنا، جمال شریفی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: ساعت 10 و 15 دقیقه صبح روز جمعه پس از اعلام این حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران اعلام شد. سقوط سنگ از کوه در منطقه اهر در مسیر قله موری بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند شهرستان شمیرانات به محل حادثه اعزام شد. با حضور عوامل عملیاتی در محل حادثه و ارزیابی اولیه مشخص شد کوهنوردی 59 ساله بر اثر ریزش سنگ و ضربه به سر جان خود را از دست داده و سه کوهنورد دیگر نیز از ناحیه سر دچار جراحت شدید شده اند.

شریفی خاطرنشان کرد: امدادگران با حضور امدادگران بومی پس از انجام کمک های اولیه بر روی تخت مجروحان و تثبیت فیزیکی مصدومان را به پایین ترین ارتفاعات منتقل کردند. جسد این کوهنورد پس از اقدامات انجام شده در اختیار عوامل اورژانس و پلیس کوهستان قرار گرفت.

کاظم حاج حسنی دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین نیز در خصوص این حادثه گفت: حبیب حبیبیان از کوهنوردان و راهنمایان سابق گروه کوهنوردی استان بر اثر اصابت سنگ به سرش در ارتفاعات از توچال جان باخت. روز جمعه تیم کوهنوردی اوج نوین قزوین از مسیر شمالی و از سمت روستای اهر قصد صعود به قله توچال را داشتند که با گذشت 2 ساعت از مسیر با ریزش سنگ مواجه شدند و در این حادثه سنگ به سر گروه برخورد کرد. راهنما، مرحوم حبیب، باعث ضربه مغزی و مرگ وی شد. در این حادثه سه کوهنورد دیگر نیز بر اثر برخورد صخره به شدت مجروح شدند.

حاج حسنی به نمایندگی از جامعه کوهنوردی و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین به خانواده حبیبیان و جامعه کوهنوردی قزوین تسلیت گفت.