افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

همه حماسه های اسلامی آفریده قرآن – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 166497
همه حماسه های اسلامی آفریده قرآن – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی شنبه شب در مراسم بزرگداشت و تجلیل از قاریان بین المللی قرآن کریم استاد سلیمان جعفری و استاد غلامرضا با وجدان و یاد مرحوم استاد جواد عسگری اظهار داشت: : هیچ چیز به اندازه قرآن نمی تواند مؤثر باشد و مقاومت ایجاد کند و اکنون این […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی شنبه شب در مراسم بزرگداشت و تجلیل از قاریان بین المللی قرآن کریم استاد سلیمان جعفری و استاد غلامرضا با وجدان و یاد مرحوم استاد جواد عسگری اظهار داشت: : هیچ چیز به اندازه قرآن نمی تواند مؤثر باشد و مقاومت ایجاد کند و اکنون این نمونه مؤثر را در جبهه مقاومت غزه و حماس می بینیم.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: همه حماسه های اسلامی آفریده قرآن است و تمام زیبایی های تاریخ اسلام سرشار از زیبایی و استقامت است و منشیان بزرگ از برکت قرآن برخوردارند.

وی گفت: هر چه اسلام دارد از قرآن است و اهل بیت کسانی هستند که حقیقت و عظمت و عظمت و اخلاقشان از قرآن است. هر که به قرآن و حق و مفاهیم آن نزدیک شود، درجات و درجات شخصیت او نیز افزایش می یابد.

حجت الاسلام تقوی افزود: قرآن کتاب شفا و داروی همه دردها، سامانی ها و نسخه زندگی یک انسان موحد و مسلمان است، بنابراین باید به نسخه ای عمل کنیم که به ما داده است. خالق جهان، برای ما ساخته شده است تا شفا اتفاق بیفتد.”

مشاور رئیس جمهور در امور معنوی ادامه داد: انسان باید در همه کارها از قرآن کمک بگیرد و در مسائل سیاسی، تدبیر کل کشور، نظام تربیتی، خانواده و اخلاق، به قرآن استناد کند و برنامه ریزان کشور استفاده کنند. قرآن را در قالب یک طرح بیاورید و عملیاتی کنید. باید سعی کرد قرآن را در قالب عمل اجرا کرد و اخلاق قرآنی و نظام تربیتی را پیاده کرد و برای اجرای آن برنامه ریزی کرد.

وی برگزاری مراسم تجلیل از معلمان پیشکسوت قرآن را مهم دانست و گفت: مشهد در این زمینه پیشگام بوده و امید است برگزاری چنین مراسمی به سایر استان ها نیز تسری پیدا کند.

تقوی افزود: خراسان در فرهنگ ایرانی عظمتی است و هر شهر و هر قومی دارای فرهنگی است و این استان در همه زمینه ها اعم از حکمت، فلسفه، موسیقی، ادب و… بسیار قوی و غنی است.

حماسه 9 ژانویه روز روشنگری برای همه کسانی است که بصیرت دارند.

رئیس ستاد مردمی تکریم و تجلیل از خادمان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حماسه 20 دی روز روشنگری برای همه صاحبان بصیرت است و آب پاکی بود برای همه مردمی که باید مرز پاک و ناپاک را مشخص می کردند.

سردار علی مولوی حقیقی افزود: قرآن مبلغی برای عموم مردم است اما برای افراد متقی و صالح هم مبلغ است و هم راهنما تا از آن الهام بگیرند.

وی با بیان اینکه قرآن بر تشخیص خیر از بد تاکید کرده و به مبارزه با باطل دستور داده است، ادامه داد: امروز در جبهه مقاومت، پیروزی از آن اسلام است و حماسه ای که فلسطینی ها با طوفان الاقصی آفریدند به او منجر شد. موجب نابودی اسرائیل خواهد شد و این امر با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) محقق خواهد شد.

رئیس ستاد مردمی تکریم و تجلیل از خادمان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی با تاکید بر راه اندازی وقف قرآن گفت: قرآن زنده است و قاریان باید زنده باشند چه زنده باشند و چه نه، به همین دلیل است که باید تحقیق قرآن انجام شود». و جاری شد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.