افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

ورود لپ تاپ های تقلبی به بازار ایران کاهش قدرت خرید باعث کاهش فروش اقساطی لپ تاپ شد.

  • کد خبر : 166444

به گزارش بازار، محمدرضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به رکود شدید حاکم بر بازار لپ تاپ گفت: متأسفانه به دلیل رکود حاکم بر بازار، شاهد کاهش قیمت برخی از آنها بوده ایم. اقلام در روزهای اخیر در همین حال، برخی از شرکت ها به دلایلی مجبورند محصولات خود را […]

به گزارش بازار، محمدرضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به رکود شدید حاکم بر بازار لپ تاپ گفت: متأسفانه به دلیل رکود حاکم بر بازار، شاهد کاهش قیمت برخی از آنها بوده ایم. اقلام در روزهای اخیر در همین حال، برخی از شرکت ها به دلایلی مجبورند محصولات خود را زیر قیمت به حراج بگذارند. اما بازار به این شکل نخواهد ماند و انتظار می رود قیمت لپ تاپ و تبلت در هفته آینده افزایش یابد.

وی به مصرف کنندگان توصیه کرد و تصریح کرد: در حال حاضر قیمت برخی کالاها در بازار با قیمت کالاهای قبل از ترخیص از گمرک یکسان است. در نتیجه به دلیل کاهش نادر قیمت در بازار، اکنون بهترین زمان برای خرید لپ تاپ برای مصرف کنندگان است.

فرجی تهرانی درباره علت کاهش قیمت لپ تاپ در بازار گفت: کاهش قیمت لپ تاپ به دلیل عدم توانایی مصرف کنندگان در خرید محصولات و ورود محصولات تقلبی به بازار است.

هشدار نسبت به خرید اقلام سهام
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با هشدار به خریداران مبنی بر عدم خرید محصولات موجود در انبار، افزود: وقتی صحبت از لپ تاپ های موجود می شود، قطعا کیفیت این محصولات با محصولات جدید متفاوت است. از سوی دیگر مدت هاست که شاهد قاچاق قانونی لپ تاپ در بازار بوده ایم که در آن محصولات استوک به جای نو به مصرف کنندگان فروخته می شود. در نتیجه به خریداران توصیه می کنیم محصول را از شخصی خریداری کنند که گارانتی آن مورد تایید سیستم گارانتی جامع و اتحادیه باشد. به طور کلی فروش کالا بدون گارانتی قاچاق است.

وی با اشاره به فروش لپ تاپ در سایت های اینترنتی تصریح کرد: متاسفانه مردم 95 درصد پول خود را برای خرید محصولی 5 درصد ارزان تر هدر می دهند.

خرید لپ تاپ یا تبلت از مراکز معتبر دارای مجوز گارانتی
وی بیان کرد: هر روز شاهد شکایت مردم از محصولات تقلبی و بدون گارانتی هستیم. برخی از افراد لپ تاپ یا تبلت خود را در سایت های اینترنتی سفارش می دهند، ممکن است خریدار در روند دریافت محصول مشکلی نداشته باشد اما پس از مدتی در صورت خرابی دستگاه، مصرف کننده فرد خاصی برای تحویل آن ندارد. دستگاه . بنابراین توصیه ما این است که مصرف کننده محصولات خود را در مراکز معتبر دارای مجوز گارانتی خریداری کند.

فرجی نسبت به گارانتی های نادرست هشدار داد و گفت: خریدار قبل از بازکردن محصول باید شماره سریال دستگاه را نزد شرکت گارانتی تایید کند. زیرا اخیراً تقلب در ضمانت نامه ها ایجاد شده و از عنوان ضمانت نامه معتبر استفاده می کنند. توصیه ما این است که افراد پس از دریافت برچسب گارانتی، پسوند و پیشوند را با نام سایت مطابقت دهند.

بانک ها اتحادیه های ما را برای فروش اقساطی لپ تاپ همراهی می کنند
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران ضمن تاکید بر اینکه تلفن همراه هرگز جای لپ تاپ را نمی گیرد، افزود: با آمدن لپ تاپ خیلی ها فکر می کردند که دوران پی سی به پایان رسیده است. اما رایانه شخصی ناپدید نشد. ارتباط اجتماعی روزانه با موبایل و تبلت و موبایل و … داریم. آنها جایگزین لپ تاپ نیستند. در گذشته مردم معتقد بودند که هر خانواده باید یک کامپیوتر شخصی داشته باشد، اما اکنون معتقدند که هر خانواده باید یک لپ تاپ داشته باشد.

فرجی با پیشنهادی به بانک ها گفت: این روزها شاهد فعالیت فروشگاه های زنجیره ای هستیم که با حمایت بانک ها اقدام به خرید اقساطی می کنند، اکنون با توجه به اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث رکود این بازار شده است. ما در تلاش هستیم تا بانک ها برای فروش اقساطی لپ تاپ اعضای صنف ما را بپذیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.