افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

ویدئو / علت اختلاف زیاد بارندگی در مرز ایران و ترکیه / توضیح مسئولان اصلی هواشناسی کشور

  • کد خبر : 166395
ویدئو / علت اختلاف زیاد بارندگی در مرز ایران و ترکیه / توضیح مسئولان اصلی هواشناسی کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یک هفته از انتشار میزان بارش برف در نقاط مرزی ایران و ترکیه می گذرد و فرضیه های متعددی شکل گرفته است. سوال مهمی که در بین مردم پیش آمده این است که چگونه با فاصله کم بین دو طرف مرز چند متر برف از یک طرف باریده و از […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یک هفته از انتشار میزان بارش برف در نقاط مرزی ایران و ترکیه می گذرد و فرضیه های متعددی شکل گرفته است. سوال مهمی که در بین مردم پیش آمده این است که چگونه با فاصله کم بین دو طرف مرز چند متر برف از یک طرف باریده و از طرف دیگر باران نباریده است؟

صادق ضیائیان مدیر مرکز پیش بینی هواشناسی درباره علت اختلاف زیاد بارندگی در مناطق مرزی ایران و ایران ترکیه وی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: سال هاست که بین ایران و ترکیه تفاوت زیادی وجود دارد و چیزی نیست که امسال با آن مواجه شده باشیم.

توضیحات کامل صادق ضیائیان را در ویدئو مشاهده می کنید

تاجبخش: ابرها از ایران نمی گریزند. الگوهای بارندگی مناطق با یکدیگر متفاوت است

صحرتاجبخش «مدیر کل سازمان هواشناسی دو روز پیش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره انتشار ویدئویی از « فرار از ابرها از مرزهای ایران گفت: ابرها از ایران نمی گریزند. الگوهای بارندگی مناطق با یکدیگر متفاوت است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در واکنش به انتشار فیلم نشت ابرها ادامه داد: ابرها تابع سامانه‌های جوی هستند، سامانه ابری با منشا دریای مدیترانه به ترکیه، عراق و ایران می‌رسد. و یک سری ابرها هستند که در سیستم فوقانی تشکیل می شوند و اصلا از روی ایران نمی گذرند، هر چقدر هم که با ترکیه هم مرز باشیم، هر تغییر اقلیمی که روی ترکیه رخ دهد نمی تواند روی ایران تاثیر بگذارد. شرایط توپوگرافی دو کشور متفاوت است. ترکیه دارای دو دریا در شمال و جنوب است و میزان بارندگی سالانه آن 500 میلی متر است در حالی که در ایران میزان بارندگی حدود 200 میلی متر است.

وی در ادامه با ابراز ناامیدی از وضعیت بارندگی گفت: با وقوع این اتفاقات در الگوها نشان می دهد که شرایط بارندگی برای زمستان کمتر از حد نرمال است. البته با توجه به نقشه ها و شواهد، بارندگی در شرق کشور رو به افزایش است. اما نکته مهم این است که با توجه به اتفاقاتی که در آذر ماه رخ داد و شاهد کاهش محسوس بارندگی و افزایش غیرقابل پیش بینی دما بودیم، حتی اگر در زمستان بارندگی خوبی داشته باشیم، سال آینده مشکل ایجاد می شود. کمبود آب خواهد داشت.

خبرنگار: آزاده مختاری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.