افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

دشمن به ارکان اصلی امنیت زیستی مردم حمله کرده است.

  • کد خبر : 166066
دشمن به ارکان اصلی امنیت زیستی مردم حمله کرده است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت روز شنبه در دیدار دست اندرکاران منابع پایدار و موقوفات حوزه های علمیه سراسر کشور که در سالن اجتماعات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه های علمیه استانی وجود دارد، می توان به وقفات و […]

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت روز شنبه در دیدار دست اندرکاران منابع پایدار و موقوفات حوزه های علمیه سراسر کشور که در سالن اجتماعات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه های علمیه استانی وجود دارد، می توان به وقفات و منابع پایدار حوزه های علمیه اشاره کرد. کتب مقدس و دستورات بزرگان دین برای درختکاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید این گفتار را در جامعه پیاده کنیم، گفت: از سال 1403 علاوه بر درختکاری باید به درختکاری نیز توجه شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر درختکاری را مورد توجه قرار داد و افزود: هر مسلمانی که درختی بکارد به اندازه میوه ای که می روید نزد خداوند پاداش می گیرد. و حیوانات آن را می خورند.” داد

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز دستور کاشت درخت را داده اند، گفت: همه این فرمایشات نشان از اهمیت درختکاری دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه کشور ما 165 میلیون هکتار وسعت دارد، خاطرنشان کرد: از کل مساحت کشور، بخش کوچکی از این مساحت به شهرها و دریاچه ها و بقیه 14 میلیون هکتار است. از جنگل ها، 84 میلیون هکتار مرتع و 30 میلیون هکتار بیابان.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در بسیاری از مراتع نیازمند عملیات آبخیزداری هستیم، یادآور شد: امروزه مطالعات زیادی بر روی توانمندی ها و شرایط موجود در کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این مطالعات بر روی رودخانه های ارس، دجله، فرات و … در حال انجام است، گفت: این مطالعات شامل بررسی سدهای ساخته شده بر روی این رودخانه ها توسط کشورهای همسایه و سدهایی است که در دست ساخت هستند.

نوبخت با اشاره به اینکه 11 استان زاگرسی داریم گفت: 40 درصد آب مورد نیاز کشور از جنگل ها و مراتع زاگرس تامین می شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به ارکان اصلی امنیت زیستی مردم حمله کرده است، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی در امنیت نظامی، دشمن را از عملیات نظامی ناامید کرده و در عرصه هایی مانند امنیت زیستی تهدید ایجاد کرده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه قابلیت تامین امنیت زیستی و همچنین امنیت نظامی وجود دارد، گفت: این موضوع با همکاری و مشارکت مردم انجام می شود.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و مبلغان نقش موثری در فرهنگ سازی در این زمینه دارند، ابراز امیدواری کرد با همکاری حوزه های علمیه بتوانیم گام موثری در این راستا برداریم.

نوبخت با اشاره به اینکه در کشور بیش از 8 هزار گونه گیاهی داریم که بیشتر آنها دارای خواص دارویی هستند، خاطرنشان کرد: برای استفاده از این ظرفیت نیاز به تامین آب داریم و می توانیم با ایجاد جنگل در این زمینه موفق باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.