افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

ارتباط بین التهاب معده و آلزایمر

  • کد خبر : 165956
ارتباط بین التهاب معده و آلزایمر

آفتاب نیوز: بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه مک گیل در کانادا، باکتری هلیکوباکتر پیلوری که در معده دو سوم جمعیت جهان وجود دارد، ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد. به گزارش یورونیوز، کارشناسان در این آزمایش ها اطلاعات سلامتی بیش از چهار میلیون نفر بالای 50 سال را بین سال های […]

آفتاب نیوز:

بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه مک گیل در کانادا، باکتری هلیکوباکتر پیلوری که در معده دو سوم جمعیت جهان وجود دارد، ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

به گزارش یورونیوز، کارشناسان در این آزمایش ها اطلاعات سلامتی بیش از چهار میلیون نفر بالای 50 سال را بین سال های 1988 تا 2019 در بریتانیا بررسی کردند.

در این مطالعات، آنها دریافتند افرادی که به یک عفونت معمول معده به نام هلیکوباکتر پیلوری آلوده شده اند، 11 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

عفونت ناشی از این باکتری می تواند باعث سوء هاضمه، التهاب معده و زخم معده و گاهی اوقات منجر به سرطان معده نیز شود. این باکتری همچنین می تواند به بافت معده و قسمت اول روده کوچک آسیب برساند.

دانشمندان علوم پزشکی در دانشگاه مک گیل امیدوارند مطالعه آنها بتواند تعداد موارد آلزایمر را کاهش دهد.

با توجه به افزایش سن جمعیت جهان، پیش بینی می شود تعداد بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل در 40 سال آینده سه برابر شود.

دکتر پل براسارد، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد دانشگاه مک گیل، در بیانیه ای گفت که در حال حاضر درمان های کمی برای این گروه از اختلالات و بیماری های روانی وجود دارد.

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت، بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان از زوال عقل رنج می برند و بیش از 60 درصد آنها در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته زندگی می کنند.

انتظار می رود تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در آینده افزایش یابد. همچنین گفته می شود که زنان بیشتر از مردان از بیماری های زوال عقل رنج می برند.

انجمن آلزایمر تخمین زده است که تعداد افراد مبتلا به زوال عقل طی 20 سال آینده تقریباً دو برابر خواهد شد. به گفته این انجمن، تعداد مبتلایان به این بیماری در سال 2030 به 78 میلیون و در سال 2050 به 139 میلیون نفر خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.