افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شکایت کرد

  • کد خبر : 165850
آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شکایت کرد

به گزارش بازار، دیوان بین‌المللی دادگستری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آفریقای جنوبی به دلیل «نقض هشداردهنده وظایف رژیم صهیونیستی بر اساس کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در قبال فلسطینی‌ها» شکایت کرده است. ” زندگی در نوار غزه.” در متن این سند نوشته شده بود: «اقدامات و بی‌عملی‌های اسرائیل دارای ویژگی‌های نسل‌کشی است. […]

به گزارش بازار، دیوان بین‌المللی دادگستری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آفریقای جنوبی به دلیل «نقض هشداردهنده وظایف رژیم صهیونیستی بر اساس کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در قبال فلسطینی‌ها» شکایت کرده است. ” زندگی در نوار غزه.”

در متن این سند نوشته شده بود: «اقدامات و بی‌عملی‌های اسرائیل دارای ویژگی‌های نسل‌کشی است. هدف آن‌ها به طور خاص نابودی فلسطینی‌های ساکن غزه به عنوان بخشی از یک گروه قومی، نژادی و ملی فلسطینی است».

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در ادامه این شکایت آمده است: اقدام اسرائیل در رابطه با فلسطینیان غزه – چه از طریق نهادهای دولتی، چه مأموران دولتی و یا سایر نهادها و اشخاصی که به دستور آنها یا تحت دستور او عمل می کنند، تحت کنترل یا نفوذ.” این کار را انجام دهند – وظایف آنها بر اساس کنوانسیون نسل کشی را نقض می کند.”

آفریقای جنوبی همچنین رژیم صهیونیستی را به “ناتوانی در جلوگیری از نسل کشی” و “به دنبال تحریم مستقیم و آشکار نسل کشی” متهم کرد.

این کشور آفریقایی در متن شکایت خود نوشت: اسرائیل در اقدامات نسل کشی علیه مردم فلسطین در غزه شرکت داشته و دارد و خطراتی را برای ادامه مشارکت خود در این اقدامات متحمل شده است.

افریقای جنوبی از دادگاه خواست تا «تدابیر موقتی را برای محافظت در برابر آسیب های جدی و غیرقابل جبران بیشتر به حقوق مردم فلسطین تحت کنوانسیون نسل کشی اعمال کند و اطمینان حاصل کند که اسرائیل به تعهدات خود در این کنوانسیون برای خودداری از ارتکاب، جلوگیری و مجازات آن عمل می کند. قتل عام”. باید مشخص شود.»

جنبش حماس در 25 اردیبهشت ماه حملات گسترده ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام داد. تل آویو در واکنش به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی «طوفان الاقصی» نامیده شد، کشتار مردم بیگناه فلسطینی را آغاز کرد و از تحویل مواد غذایی، دارو، سوخت و سایر لوازم ضروری جلوگیری کرد. . اقلام به ساکنان غزه

در نتیجه این حملات حداقل 21000 فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. علاوه بر این، بیشتر مناطق شمال غزه به طور کامل ویران شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.