افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

پیشنهاد آرتور هیز: استیبل کوینی با پشتوانه بیت کوین به نام «نکا دلار» عرضه می شود.

  • کد خبر : 16574
پیشنهاد آرتور هیز: استیبل کوینی با پشتوانه بیت کوین به نام «نکا دلار» عرضه می شود.

آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صراف BitMEX به دنبال استیبل کوینی با پشتوانه بیت کوین و قراردادهای آتی دائمی آن است. این استیبل کوین که NakaDollar و به اختصار NUSD نام خواهد داشت، می‌تواند از نظر تئوری نقدینگی بالاتر باشد و در پذیرش و استفاده توسط سرمایه‌گذاران و صرافی‌ها، ارزش ثابت خود را حفظ کند. […]

آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صراف BitMEX به دنبال استیبل کوینی با پشتوانه بیت کوین و قراردادهای آتی دائمی آن است. این استیبل کوین که NakaDollar و به اختصار NUSD نام خواهد داشت، می‌تواند از نظر تئوری نقدینگی بالاتر باشد و در پذیرش و استفاده توسط سرمایه‌گذاران و صرافی‌ها، ارزش ثابت خود را حفظ کند.

به گزارش کوین دسکاین استیبل کوین سایر استیبل‌های کوین‌های معروف بازار را به نهادهای غیر فعال بانک‌ها متکی نیست و در عوض توسط صرافی‌هایی که دائمی معکوس بیت کوین را لیست می‌کنند حمایت می‌کنند.

حیز روز پنجشنبه در وبلاگ خود در این رابطه نوشت:

ما افراد علاقمند به صنعت رمزارزها، ابزارها و سازمان‌های مورد نیاز برای حمایت از ۱ دلار دلار و یا بیشتر از استیبل کوین NakaUSD را در اختیار داریم. در صورتی که این راه‌حل مورد استقبال مخالف‌گران و صرافی‌ها قرار می‌گیرد، به رشد چشمگیر باز از نتایج مشتقات بیت کوین منجر می‌شود که به نوبه خود، نقدینگی بزرگ ایجاد خواهد کرد.

وی افزود:

این هم به کسانی که به دنبال سود سریع هستند و هم به افرادی که به دنبال پوشش خطر هستند کمک خواهند کرد. این استیبل کوین نه تنها برای صرافی‌ها، بلکه برای کاربران دیفای و هرکسی است که به یک توکن با ارزش ثابت دلار نیاز دارد و می‌تواند در هرزمانی با کارمزد کم منتقل شود.

اجرای قرارداد فروش استقراضی بیت کوین در کنار ۱ دلار از این ارز دیجیتال باعث می‌شود ارزش دلاری استیبل کوین NUSD ثابت بماند. زیرا سود و زیان این ماجرا اثر مشترک را خنثی می‌کنند.

هیز پیشنهاد کرد یک سازمان مستقل غیرمتمرکز با توکن حاکمیتی NAKA برای کمک به رشد نقدینگی و فراهم کردن امکان رای‌گیری‌های حاکمیتی راه‌اندازی شود. در نهایت، پول به دست آمده از قراردادهای آتی دائمی بیت کوین می‌تواند به خزانه این دائو واریز شود.

به گفته حیز، توکن حاکمیتی NAKA و استیبل کوین NUSD هر دو مبتنی بر استاندارد ERC-20 بربستر شبکه اتریوم خواهند بود.

درخواست برای استیبل کوین ها

پیشنهاد جدید پیشین صرافی BiMEX در پاسخ به استفاده از جامعه رمزارزها استیبل کوین های غیرمتکی به فیات مانند آمریکا و یورو مطرح می شود. در حقیقت، با ظهور پلتفرم‌های دیفای، نیاز به استیبل کوین‌هایی وجود دارد که فشار نظارتی مشابه با استیبل کوین‌های اولیه بیش از پیش حس می‌شود.

استیبل کوین‌ها یکی از مهمترین بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند. این دارایی‌ها در ویژگی‌های شغلی، وام دهی و همه خدماتی است که بر رمزارزها کارایی دارند و آنها را می‌سازند.

در حال حاضر، تتر و USDC بر استیبل کوین‌های بازارهای تسلط دارند. هردو این استیبل کوین‌ها مدعی‌اند توکن‌هایشان توسط ارزش دلاری مشابه ارزهای فیات، تجاری و یا اوراق قرضه پشتیبانی می‌شوند.

دسته های دیگر استیبل کوین ها، استیبل کوین های الگوریتمی مانند FRAX، DJED و crvUSD هستند که برای حفظ پگ دلاری خود از سبدی از ارزهای دیجیتال قفل شده در شبکه استفاده می شوند.

با این حال، پس از فروپاشی اکوسیستم ترا در ماه مه سال گذشته، وضعیت در رابطه با استیبل کوین‌ها ادامه دارد. دلیلی که به طور مستقیم گزارش دادیم، سال گذشته پس از راه‌اندازی استیبل کوین ترا، قیمت توکن لونا با سرعت بسیار زیاد یافت. با این حال، همزمان با دست زدن به دلاری UST، قیمت لونا کمتر از یک هفته 99.7 درصد کاهش یافت و به چند درصد کاهش یافت.

فروپاشی اکوسیستم ترا به دلیل عملکرد استیبل کوین الگوریتمی این اکوسیستم اتفاق افتاد. کاربران می‌توانند در هرزمانی یک دلار توکن لونا را به استیبل کوین UST تبدیل کنند. بر روی کاغذ، چنین مکانیسمی باعث می‌شود بهای استیبل کوین ترا ثابت و در عین حال، برای هردو توکن ایجاد شود اما عملا باعث فروپاشی این پروژه بلوک‌چینی شد.

این‌گونه که در حال حاضر، بانک سیلیکون فروپاشی است که باعث می‌شود تا بخش کوچکی از ذخایر استیبل کوین USDC که در این بانک نگهداری می‌شد، باقی بماند. این موضوع باعث شد تا برخی از سرمایه گذاران به فروش دارایی خود دست بزنند و قیمت USDC تا زیر 90 درصد کاهش یابد.

فشارهای قانون‌گذاران و نهادهای نظارتی بر این حوزه از رمزارزها بیشتر است. با این حال همچین پیشنهاداتی می‌تواند به راهکارهای جایگزین شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-12 13:13:41

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.