افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

گوترش از احتمال گسترش درگیری ها در غرب آسیا ابراز نگرانی کرد

  • کد خبر : 165725
گوترش از احتمال گسترش درگیری ها در غرب آسیا ابراز نگرانی کرد

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، در بیانیه‌ای گفت: با تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس و سایر گروه‌ها در غزه، دبیرکل سازمان ملل عمیقا نگران تشدید بیشتر این درگیری است که می‌تواند پیامدهای مخربی برای کل منطقه خواهد داشت.” باشد، هست به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود، هر چه جنگ در […]

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، در بیانیه‌ای گفت: با تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس و سایر گروه‌ها در غزه، دبیرکل سازمان ملل عمیقا نگران تشدید بیشتر این درگیری است که می‌تواند پیامدهای مخربی برای کل منطقه خواهد داشت.” باشد، هست

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود، هر چه جنگ در غزه بیشتر ادامه یابد، به دلیل خطر تشدید تنش و محاسبات اشتباه بازیگران متعدد، خطر جنگ منطقه ای افزایش می یابد.

گوترش خاطرنشان کرد: تشدید خشونت ها در کرانه باختری اشغالی از جمله تشدید عملیات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، آمار بالای کشته ها، خشونت شهرک نشینان و حملات فلسطینیان به اسرائیلی ها موضوعی «بسیار نگران کننده» است.

وی تاکید کرد: تبادل آتش روزانه در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی خطر تشدید تنش بین این رژیم و لبنان را به دنبال دارد و ثبات منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

دوجاریک افزود، از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل متحد به طور فزاینده ای نگران گسترش اثرات حملات مداوم گروه های مسلح در عراق و سوریه و همچنین حملات حوثی ها (انصارالله) به کشتی های در سرخ است. دریا که در روزهای اخیر تشدید شده است.

دوجاریک تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها می‌خواهد حداکثر خویشتنداری را نشان دهند و اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها در منطقه اتخاذ کنند.

گوترش همچنین از همه اعضای جامعه بین‌الملل خواست تا هر آنچه در توان دارند و استفاده از نفوذ خود بر ذینفعان برای جلوگیری از وخامت اوضاع در منطقه و از یک سو درخواست او برای توقف فوری آتش‌سوزی بشردوستانه در غزه و استفاده از نفوذ خود بر ذینفعان را به کار گیرند. آزادی فوری و نامحدود، و وضعیت همه زندانیان را تکرار کرد.

جنبش حماس در 25 اردیبهشت ماه حملات گسترده ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام داد. تل آویو در واکنش به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی «طوفان الاقصی» نامیده شد، کشتار مردم بیگناه فلسطینی را آغاز کرد و از تحویل مواد غذایی، دارو، سوخت و سایر لوازم ضروری جلوگیری کرد. . اقلام به ساکنان غزه

در نتیجه این حملات حداقل 21000 فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. علاوه بر این، بیشتر مناطق شمال غزه به طور کامل ویران شده است.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.