افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

عکس تنها ماری که برای تخم هایش لانه می سازد.

  • کد خبر : 165593
عکس تنها ماری که برای تخم هایش لانه می سازد.

آفتاب نیوز: شاه مارها عمدتاً در جنگل های بارانی و دشت های هند، جنوب چین و آسیای جنوب شرقی زندگی می کنند. اگرچه رنگ آنها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، ویژگی فیزیکی اصلی که شاه کبرا را از سایر مارهای کبری متمایز می کند، 11 فلس بزرگ روی تاج سر آنها است. […]

آفتاب نیوز:

شاه مارها عمدتاً در جنگل های بارانی و دشت های هند، جنوب چین و آسیای جنوب شرقی زندگی می کنند. اگرچه رنگ آنها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، ویژگی فیزیکی اصلی که شاه کبرا را از سایر مارهای کبری متمایز می کند، 11 فلس بزرگ روی تاج سر آنها است.

به طور متوسط ​​طول یک شاه کبرا بین 3 تا 3.6 متر است، اما این تعداد می تواند به 5.4 متر برسد و آن را به یکی از بزرگترین مارهای سمی در جهان تبدیل کند. شاه مارها نیز یکی از سمی ترین مارهای روی کره زمین هستند.

در واقع، مقدار نوروتوکسین موجود در گاز شاه کبرا (تا دو دهم اونس مایع (5.9 میلی لیتر)) برای کشتن 20 نفر یا حتی یک فیل کافی است.

اگرچه این مارها عموماً نسبت به انسان ها تهاجمی نیستند، شاه مارها در فصل جفت گیری و زمانی که احساس خطر می کنند، تهاجمی می شوند. شاه کبرا هنگام مواجهه با خطر، سر خود را باد می کند، صدای خش خش ایجاد می کند و تا یک سوم بدنش از زمین بلند می شود و بدنش از بدن یک انسان معمولی بلندتر می شود.

این مار خشمگین و سمی همچنین تنها مار در جهان است که برای تخم های خود لانه می سازد. در ماه آوریل، شاه کبرای ماده مکانی کاملاً خشک را در زیر درخت یا بوته بامبو انتخاب می کند و شروع به ساختن لانه می کند.

او چند روز آینده را صرف جارو کردن برگ ها با بدنش و جمع آوری آنها در یک تپه می کند. هنگامی که به اندازه کافی برگ ها جمع آوری شد، مار ماده آنها را در یک “فضای نفوذ ناپذیر” جمع می کند و سپس به داخل توده می خزد تا یک حفره فنجانی شکل ایجاد کند.

این فرآیند منجر به ایجاد یک لانه کامل به ارتفاع تقریبی 1 متر می شود که در آن 15 تا 50 تخم می گذارد و تا زمانی که جوان از تخم خارج می شود از آنها به شدت محافظت می کند.

منبع: روزیاتو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.